Requisits
1. Tenir el material de seguretat i la farmaciola degudament homologats.
2. Tenir una embarcació de salvament per a cada deu artefactes flotants
o fracció.
3. Disposar dels monitors titulats adients amb el nombre d'artefactes
flotants.
4. Disposar d'un domicili o raó social del centre i estar donat d'alta en
l'impost d'activitats econòmiques.
5. Disposar d'una pòlissa d'assegurança de l'activitat que cobreixi la
responsabilitat civil de l'empresa, l'usuari i el tècnic per un valor no inferior a
120.000 euros, com també els accidents dels ocupants, inclosa l'assistència
sanitària.
6. La persona responsable dels artefactes flotants que ha d'utilitzar el
centre ha de ser una persona en possessió almenys d'un dels títols que s'especifiquen:
- Monitor o monitora de piragüisme expedit per la Federació
Espanyola de Piragüisme o títol equivalent d'acord amb la normativa
vigent.
- Guia de piragüisme d'esplai, de caiac de mar, expedit per la
Federació Espanyola de Piragüisme o títol equivalent d'acord amb la
normativa vigent.
7. El centre ha de disposar dels artefactes flotants adequats al desenvolupament de les activitats, per la qual cosa és necessari que tengui els elements
indispensables per garantir-ne la flotabilitat. A més, ha de tenir en les extremitats els dispositius necessaris per al seu remolc (anses de seguretat).
8. El nombre de tripulants en els artefactes flotants ha de ser el que
autoritzi el certificat de seguretat o el que recomani el fabricant. Sempre han d'estar equipats per una armilla de flotabilitat permanent, degudament homologada per a cada tripulant.
9. Els artefactes flotants han d'anar equipats amb un xiulet i una corda
de remolc. En les excursions que s'efectuïn, s'ha de tenir una embarcació de seguretat per a cada deu artefactes flotants o fracció
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
6 mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Ports i Transport marítim
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Marítim
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).
Tel.: 971177600
(info@dgmaritim.caib.es)