Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Sol·licitud per participar com a mediador en el servei públic de mediació familiar

Inscripció al llistat per exercir com a mediador familiar al servei públic de mediació familiar de les Illes Balears.

Codi SIA

208393

Persones destinatàries

Persones residents a les Illes Balears que estiguin interessades a treballar en el servei públic de mediació familiar de les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

Quinze dies hàbils, a partir del dia següent al termini de presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Termini presentació sol·licituds:

1. Les sol·licituds podran presentar-se durant els deu dies hàbils posteriors a la publicació de la resolució en el BOIB.

2. Aquelles persones que , una vegada exhaurit el termini per presentar sol.licituds, sol.licitin la seva inscripció en el Registre de Mediadors, han de fer constar expressament la seva voluntat de participar o no en el servei públic de mediació familiar i, en cas d'estar-hi interessats, han d'adjuntar la documentació pertinent.

3. Dins el darrer trimestre de cada any, les persones inscrites en les diferents llistes han de ratificar la seva voluntat de continuar formant-hi part així com qualsevol modificació de les seves dades personals i/o professionals.

Publicació de la llista d'admesos i exclosos

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la directora competent en matèria de família ha de dictar, en el termini de quinze dies hàbils, una resolució per aprovar les llistes provisionals de persones admeses i excloses, indicant en aquest darrer cas, la causa d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà a la web de la Direcció General de Família i Menors.

2. Publicada aquesta Resolució, s'obrirà un termini de deu dies hàbils per tal que les persones interessades puguin rectificar possibles errades o esmenar la causa d'exclusió.

3. Exhaurit el termini per esmenar, la directora general de Família i Menors dictarà, en el termini de vint dies naturals, una resolució per aprovar les llistes definitives de persones mediadores admeses amb indicació de l'ordre que ocupen en la llista.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Tràmits

X

Sol·licitud per participar com a mediador en el servei públic de mediació familiar

Requisits

1. Tenir residència habitual a les Illes Balears.

2. Estar inscrits en el Registre de Mediadors del Servei de Mediació Familiar de les Illes Balears.

3. Haver-se donat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors (Model 036).

4. Tenir un espai físic habilitat per poder dur a terme les mediacions a l'àmbit del partit o partits judicials en els quals sol·licita inscriure's la persona interessada.

5. No incórrer en cap dels supòsits d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques i Reial Decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitat del personal al servei de l'Administració General de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses que en depenen.

6. No haver estat inhabilitat per l'exercici de la seva professió per resolució judicial ferma.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Les sol·licituds podran presentar-se durant els deu dies hàbils posteriors a la publicació de la resolució en el BOIB.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional