Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procediment sancionador per infraccions en matèria de Relacions Laborals

El procediment sancionador per infracció en matèria de Relacions Laborals és un procediment de caràcter especial regulat en la Llei d'infraccions i sancions a l'ordre social, el text refós de la qual es va aprovar mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, modificat pel Reial Decret-llei 32/2021, de 28 de desembre, i en el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social i per als expedients liquidatoris de quotes de la Seguretat Social, aprovat pel Reial Decret 928/1998, de 14 de maig, i modificat pel Reial Decret 688/2021, de 3 d'agost.

Codi SIA

208160

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques i, comunitats de bens autors d'infraccions tipificades com a tal i, en particular les enumerades a l'article 2 TRLISOS

Termini per a resoldre i notificar

Termini màxim per resoldre: 6 mesos comptadors des de la data de l'acta d'infracció

Termini màxim per a la notificació: 10 dies

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Aquest procediment s'inicia d'ofici per acta d'infracció aixecada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

El termini màxim de sis mesos per resoldre els expedients sancionadors es pot interrompre per causes imputables als interessats o motivades per la suspensió del procediment establert al Reglament aprovat mitjançant el Reial Decret 928/1998, de 14 de maig.

Aquest termini també quedarà interromput durant el temps comprès entre la data de remissió del document de pagament amb reducció de la sanció i el pagament efectiu d'aquest o, en cas que no es faci el pagament, el darrer dia del termini per a efectuar-lo.

L'atenció a la ciutadania es durà a terme mitjançant cita prèvia al 971176600 o al correu electrònic sancionstreball@caib.es.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Tràmits

X

Presentació d'al·legacions

Requisits

Els interessats poden presentar al·legacions a l'acta d'infracció durant el termini establert en el tràmit de la notificació d'aquesta. Perquè es considerin vàlidament presentades les al·legacions, aquestes han de presentar-se mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) i adjuntar, si escau, els documents o autoritzacions que acreditin la representació, en els termes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documentació a presentar

L'interessat pot annexar al seu escrit d'al·legacions la documentació complementària que consideri adient per a la defensa dels seus interessos.

Models:

Termini màxim

Quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de l'acta.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971177736

(sancionstreball@caib.es)

X

Reconeixement de la responsabilitat i/o pagament voluntari

Requisits

Establerts a l'article 14.6 del Reial Decret 928/1998, de 14 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social:

- La sanció ha de tenir caràcter exclusivament pecuniari

- L'interessat ha de manifestar la voluntat de pagament de la sanció

- El pagament de la sanció ha de ser previ a la Resolució

- Renunciar a qualsevol acció, al·legació o recurs en via administrativa

Documentació a presentar

Sol·licitud signada digitalment per l'interessat fent constar la renuncia expressa a qualsevol acció, al·legació o recurs en via administrativa i la intenció de fer el pagament anticipat de forma voluntària.

Models:

Termini màxim

- Podeu presentar la sol·licitud de reducció en el termini de QUINZE DIES HÀBILS, comptats des de l'endemà d'haver rebut la notificació de l'acta d'infracció.

- Disposau d'un termini de DEU DIES HÀBILS per efectuar el pagament i acreditar-lo davant l'òrgan instructor del procediment, comptats des de l'endemà d'haver rebut el document per a fer efectiu el pagament.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971177736

(sancionstreball@caib.es)

X

Presentació de documentació

Requisits

Si us han requerit perquè esmeneu la sol·licitud de reducció de la sanció o l'escrit d'al·legacions presentat heu de remetre la documentació que us hagin requerit, annexant-la en aquest tràmit.

També podeu presentar per aquesta via el justificant del pagament de la sanció amb reducció.

Documentació a presentar

Segons correspongui:

- Poder que acredita la representació del sol·licitant

- Sol·licitud correctament signada

- Justificant de pagament de la sanció amb reducció

...

Termini màxim

- El termini per esmenar la documentació s'indica en el requeriment, i habitualment és de deu dies.

- Si heu de presentar el justificant de pagament ho heu de fer en el termini de deu dies després d'haver rebut la notificació amb el document per fer el pagament (model 046).

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Departament de Relacions Laborals

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971177736

(sancionstreball@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar