Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Informe d'escolarització de menors a càrrec

El Reglament d'estrangeria, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, de la Llei orgànica sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, en els articles 51.3 c (renovació de l'autorització de residència temporal no lucrativa), 71.3 (renovació de les autoritzacions de residència temporal i treball per compte d'altri) i 109.3 (renovació de l'autorització de residència i treball per compte propi), exigeix un informe emès per les autoritats autonòmiques que acrediti l'escolarització dels menors d'edat a càrrec seu per poder renovar les autoritzacions de residència i de residència i treball.

Codi SIA

208136

Persones destinatàries

Aquest informe d'escolarització de menors pot ser presentat pels estrangers que tenguin a Espanya menors a càrrec seu en edat d'escolarització obligatòria (de 6 a 16 anys) quan sol·licitin:

— La renovació d’una autorització de residència i de residència i treball.

— Una residència de llarga durada.

— Una modificació d’una situació de residència per circumstàncies excepcionals a una situació de residència, residència i treball o residència amb excepció de l’autorització de treball.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per emetre un informe positiu o negatiu i notificar-lo és de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Cooperació i Immigració

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

- El menor ha d'estar empadronat en la Comunidad Autònoma de les Illes Balears.

- Trobar-se en situació de renovació de T.I.E (targeta d'identificació d'estranger/a).

- Tenir menor o menors escolaritzats en un centre educatiu de les Illes Balears.

Documentació a presentar

Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels següents documents:

1. El model de Sol·licitud informe escolarització (es pot descarregar en PDF a l'apartat "Models")

2. Targeta d'identitat de la persona immigrant sol·licitant (TIE).

3. Certificat del centre escolar, en el qual es faci constar que està matriculat i que assisteix amb regularitat excepte per absències justificades.

4. Document que acrediti la identitat del menor: certificat de naixement, còpia TIE, passaport.

5. Llibre de família o document acreditatiu de la relació paterno / materno filial.

6. Certificat de convivència per acreditar l'empadronament del sol·licitant i dels menors.

Models:

Termini màxim

OBERT

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar