Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per a la digitalització del cicle urbà de l'aigua en municipis amb població inferior a 20.000 habitants de les Illes Balears, finançats per la Unió Europea-NextGeneration EU

1. L'objecte de la convocatòria és la concessió d'ajuts per finançar projectes per a la digitalització del cicle de l'aigua en els municipis amb població inferior a 20.000 habitants de les Illes Balears, en el marc del PERTE de digitalització del cicle de l'aigua, del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea-NextGeneration EU.

2. La finalitat dels ajuts prevists en aquesta convocatòria és contribuir a la consecució dels objectius relacionats amb la mesura 3 del component 5 (C5.I3d) de l'annex del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'Espanya, aprovat per la Decisió d'execució del Consell del 13 de juliol de 2021, mitjançant inversions per a la digitalització del cicle urbà de l'aigua a municipis de menys de 20.000 habitants de les Illes Balears, que permetin disminuir les pèrdues d'aigua en els sistemes urbans i millorar l'eficiència energètica de les xarxes.

3. A la submesura «C5.I3d: Transició digital en el sector de l'aigua. PERTE digitalització del cicle de l'aigua», li correspon la fita «430: Actuacions en PERTE per a la digitalització dels usuaris de l'aigua» on l'indicador és el número d'habitants beneficiats per la posada en funcionament de projectes de digitalització del cicle d'aigua urbà.

Codi SIA

3226198

Persones destinatàries

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions o ajusts previstes en la present convocatòria, d'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre 13/2025, de 20 de maig, del conseller de la Mar i del Cicle de l'Aigua per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de costes i litoral, recursos hídrics, ports autonòmics, transport marítim i nàutica, les entitats competents en qualsevol modalitat relativa a abastament i sanejament següents:

a) Els municipis de les Illes Balears de menys de 20.000 habitants.

b) Els consorcis locals de municipis de les Illes Balears de menys de 20.000 habitants.

c) Mancomunitats de municipis de les Illes Balears per als municipis de menys de 20.000 habitants.

d) Els ens del sector públic instrumental i les societats de capital públic que prestin el servei d'abastament i sanejament d'aigua a municipis de les Illes Balears de menys de 20.000 habitants

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren municipis amb menys de 20.000 habitants aquells que així consta en la revisió del padró municipal a 1 de gener de 2020, segons les xifres oficials de població proporcionades per l'INE.

3. No poden concórrer a la convocatòria, simultàniament i per als mateixos projectes, les entitats locals i els consorcis o mancomunitats dels quals formen part. Cada projecte només pot ser subvencionat una vegada.

4. No poden ser beneficiaris dels ajuts:

a) Les entitats que estiguin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II) o hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció d'acord amb la normativa que ho estableixi.

b) Les persones o entitats que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol subvenció o ajut que se'ls hagi atorgat amb anterioritat, per haver-lo declarat ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o bé per qualsevol tipus d'incompliment de les obligacions atribuïdes en la concessió.

c) Les persones que hagin estat sancionades o condemnades d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, o l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

d) Les persones físiques o jurídiques que, en el moment que l'òrgan instructor dicti la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

5. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria no constitueixen «ajudes d'Estat» en els termes prevists en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de tres mesos, des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Normativa del procediment

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i acaba el mateix dia en què s'ha produit la publicació en el mes del venciment.

2. Les sol·licituds i les notificacions s'han de fer per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, a través del procediment específicament previst a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es) (SIA 3226198) i accessible mitjançant el Portal de l'Aigua, a l'apartat «Tràmits>subvencions».

3. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació que es relaciona en aquesta convocatòria, juntament amb les declaracions responsables del compliment de les obligacions establertes en l'Ordre HFP/1030/2021, que s'incorporen en el model de sol·licitud

4. Les entitats sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció, signada digitalment pel sol·licitant o pel seu representant per qualssevol dels sistemes prevists en l'article 10 de la Llei 39/2015, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 1.

b) Memòria descriptiva que ha d'incloure la informació següent:

i. Descripció i objecte de l'actuació.

ii. Justificació de l'encaix de l'actuació en els objectius del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència: digitalització del cicle urbà de l'aigua a municipis amb població inferior a 20.000 habitants de les Illes Balears que permetin disminuir les pèrdues d'aigua en els sistemes urbans i millorar la eficiència energètica de les xarxes.

iii. Justificació que l'actuació respecta l'anomenat principi de no causar perjudici significatiu al medi ambient (DNSH) i les condicions de l'etiquetatge climàtic i digital.

iv. Nombre d'habitants o població que resultin beneficiats per l'actuació.

v. Data d'adjudicació real o prevista.

vi. Termini d'execució.

vii. Compromís de la persona i/o entitat titular de la infraestructura amb l'execució i posterior explotació de les actuacions, així com de la seva conservació i manteniment.

c) Documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formula la sol·licitud d'ajuda com a representant del sol·licitant, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents. En el cas de representació mitjançant la inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA), és suficient indicar el número de registre.

d) En el cas que el sol·licitant sigui una administració pública, certificat de la Secretaria acreditativa del càrrec que ostenta el sol·licitant i de la seva capacitat per a formular la sol·licitud.

e) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica i estatal i amb la Seguretat Social o declaració responsable per imports d'ajuda inferiors a 3.000 euros.

f) En el cas de projectes finançables iniciats en data posterior a l'1 de febrer de 2020, documentació justificativa de la data d'inici, per qualsevol mitjà vàlid en dret.

g) Declaració responsable amb els punts que s'indiquen a l'apartat 4a) de l'article 10 de l'Ordre 13/2025, de 20 de maig, del conseller de la Mar i del Cicle de l'Aigua per al qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de costes i litoral, recursos hídrics, ports autonòmics, transport marítim i nàutica, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 2.

h) Declaració responsable del compliment dels preceptes exigits pels fons MRR que s'ha d'ajustar al model normalitzat 3.

i) Declaració d'absència de conflicte d'interessos que s'ha d'ajustar al model normalitzat 4.

j) Declaració relativa al fet que l'actuació sol·licitada no compta amb finançament de l'Administració General de l'Estat per estar inclosa en un conveni o protocol amb aquesta, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 5.

k) Que l'actuació, en la data de la sol·licitud de l'ajuda, no disposa d'assignació en ferm de fons europeus diferents dels que financen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en el marc de la programació financera vigent, que s'ha d'ajustar la model normalitzat 6.

l) Declaració realtiva a l'anàlisi de risc sobre impactes mediambientals no desitjats, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 7.

m) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 8.

5. La presentació de la sol·licitud implica que l'entitat sol·licitant accepta les prescripcions que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre del conseller de la Mar i del Cicle de l'Aigua de 24 de maig de 2025, i aquesta convocatòria.

6. La informació sobre les concessions de subvencions s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes que estableix l'article 20 de la Llei 38/2003, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.

7. Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits establerts en la convocatòria o no va acompanyada de la documentació que s'hi exigeix, l'òrgan instructor ha de requerir a la entitat sol·licitant que, en un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació del requeriment, esmeni les deficiències, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21.1 de la Llei 39/20215, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. Només es considera vàlida l'esmena de deficiències presentada a través del tràmit telemàtic específicament habilitat a la Seu Electrònica.

9. L'esmena de les deficiències afecta la data que s'ha de tenir en compte com a data de presentació de la sol·licitud. En aquest cas, s'ha de considerar com a data de presentació de la sol·licitud la data de presentació de l'esmena.

Documentació a presentar

Les entitats sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció, signada digitalment pel sol·licitant o pel seu representant per qualssevol dels sistemes prevists en l'article 10 de la Llei 39/2015, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 1.

b) Memòria descriptiva que ha d'incloure la informació següent:

i. Descripció i objecte de l'actuació.

ii. Justificació de l'encaix de l'actuació en els objectius del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència: digitalització del cicle urbà de l'aigua a municipis amb població inferior a 20.000 habitants de les Illes Balears que permetin disminuir les pèrdues d'aigua en els sistemes urbans i millorar la eficiència energètica de les xarxes.

iii. Justificació que l'actuació respecta l'anomenat principi de no causar perjudici significatiu al medi ambient (DNSH) i les condicions de l'etiquetatge climàtic i digital.

iv. Nombre d'habitants o població que resultin beneficiats per l'actuació.

v. Data d'adjudicació real o prevista.

vi. Termini d'execució.

vii. Compromís de la persona i/o entitat titular de la infraestructura amb l'execució i posterior explotació de les actuacions, així com de la seva conservació i manteniment.

c) Documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formula la sol·licitud d'ajuda com a representant del sol·licitant, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents. En el cas de representació mitjançant la inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA), és suficient indicar el número de registre.

d) En el cas que el sol·licitant sigui una administració pública, certificat de la Secretaria acreditativa del càrrec que ostenta el sol·licitant i de la seva capacitat per a formular la sol·licitud.

e) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica i estatal i amb la Seguretat Social o declaració responsable per imports d'ajuda inferiors a 3.000 euros.

f) En el cas de projectes finançables iniciats en data posterior a l'1 de febrer de 2020, documentació justificativa de la data d'inici, per qualsevol mitjà vàlid en dret.

g) Declaració responsable amb els punts que s'indiquen a l'apartat 4a) de l'article 10 de l'Ordre 13/2025, de 20 de maig, del conseller de la Mar i del Cicle de l'Aigua per al qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de costes i litoral, recursos hídrics, ports autonòmics, transport marítim i nàutica, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 2.

h) Declaració responsable del compliment dels preceptes exigits pels fons MRR que s'ha d'ajustar al model normalitzat 3.

i) Declaració d'absència de conflicte d'interessos que s'ha d'ajustar al model normalitzat 4.

j) Declaració relativa al fet que l'actuació sol·licitada no compta amb finançament de l'Administració General de l'Estat per estar inclosa en un conveni o protocol amb aquesta, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 5.

k) Que l'actuació, en la data de la sol·licitud de l'ajuda, no disposa d'assignació en ferm de fons europeus diferents dels que financen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en el marc de la programació financera vigent, que s'ha d'ajustar la model normalitzat 6.

l) Declaració relativa a l'anàlisi de risc sobre impactes mediambientals no desitjats, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 7.

m) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que s'ha d'ajustar al model normalitzat 8.

Termini màxim

Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i acaba el mateix dia en què s'ha produit la publicació en el mes del venciment.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Recursos Hídrics

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Recursos Hídrics

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177600 - Fax: 971784906

(projectes@dgreghid.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Recursos Hídrics

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar