Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Acreditació d'hospitals i de centres d'atenció pimària com a centres universitaris o associats

Procediment entre els distints òrgans administratius de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que intervenen en els procediments adreçats a l'obtenció, per part dels hospitals i dels centres sanitaris d'atenció primària, de l'informe d'acreditació com a centres sanitaris universitaris o associats a la universitat, en la recerca i en la docència dels ensenyaments universitaris oficials relacionats amb les Ciències de la Salut.

Codi SIA

3198777

Persones destinatàries

Hospitals o centres de primària

Termini per a resoldre i notificar

Sense termini.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Tràmits

X

Sol·licitud de l'informe d'acreditació

Requisits

1. A elaborar per la institució sanitària:

- En el cas de sol·licitar l'acreditació com a hospital universitari (quan es concerti l'hospital en el seu conjunt o abasti, com a mínim, el 75 per cent dels seus serveis o unitats assistencials):

a) Document 1: memòria de gestió de serveis sanitaris de l'hospital, amb indicació de les àrees assistencials i les unitats prioritàries, els objectius i els projectes de futur, els recursos humans, les activitats docents desenvolupades, entre altres aspectes que puguin ser rellevants.

A la memòria, s'ha de fer constar, de manera explícita, que el centre compta amb els requisits necessaris per ser considerat com a hospital universitari, d'acord amb les condicions establertes per l'Ordre de 31 de juliol de 1987.

En el cas que la declaració d'hospital universitari inclogui diferents centres o edificis cal adaptar la documentació a presentar en aquest apartat.

----

- En el cas de sol·licitar acreditació com a hospital associat a la universitat (quan només es concertin alguns serveis):

Les institucions sanitàries hospitalàries que no compleixin els requisits com a hospitals universitaris podran signar concerts amb les universitats com a hospitals associats a la universitat.

D'acord amb l'article tercer de l'Ordre de 31 de juliol de 1987, la documentació requerida és la mateixa que per a l'acreditació com a hospital universitari.

----

- En el cas de sol·licitar acreditació de centres d'atenció primària (o centres, equips i unitats assimilats):

A la memòria, s'ha de fer constar, de manera explícita, que el centre d'atenció primària reuneix els requisits necessaris, d'acord amb els criteris establerts per l'Ordre de 31 de juliol de 1987.

Quan es concertin en la seva totalitat tots els serveis d'un centre d'atenció primària, aquest es denominarà universitari. En el cas que el concert no es refereixi a la totalitat dels seus serveis, el centre d'atenció primària es denominarà associat a la universitat.

D'acord amb l'article tercer de l'Ordre de 31 de juliol de 1987, la documentació requerida és la mateixa que per a l'acreditació com a hospital universitari o com a hospital associat.

b) Document 2: En el cas d'hospitals i/o centres d'atenció primària de l'IB-Salut, s'ha de presentar una declaració de conformitat de la Direcció General de l'IB-Salut.

En el cas d'hospitals de titularitat privada, s'ha de presentar una declaració de conformitat del representant legal de l'entitat jurídica titular.

---- ---- ----

2. A elaborar per la Facultat de Medicina o per la Facultat que correspongui:

- Document 3: informe del degà relatiu a la vinculació del centre amb la institució sanitària, posant l'èmfasi en els estudiants en pràctiques que pot acollir l'hospital, amb la quantificació del nombre d'hores per estudiant, l'especialitat i la procedència dels diferents estudis de Ciències de la Salut i el seu caràcter estratègic des del punt de vista universitari.

---- ---- ----

3. A elaborar per la universitat:

- Document 4: imprès de sol·licitud signat pel rector de la universitat.

- Document 5: acord del Consell de Govern de la universitat.

- Document 6: acord del Consell Social de la universitat (només en el cas de les universitats públiques).

---- ---- ----

4. A elaborar per la universitat i l'hospital:

- Document 7 : proposta d'esborrany del Conveni o Concert. (Document facultatiu només en el cas de tractar-se de projectes de facultat de medicina i ciències de la salut d'universitats privades i centres sanitaris de titularitat privada).

---- ---- ----

5. En el cas d'hospitals vinculats a més d'una universitat:

- Document 8: document d'autorització prèvia signat pel representant de la universitat inicialment vinculada.

[Límits a la vinculació dels hospitals a estudis universitaris de medicina i ciències de la salut]

Els hospitals universitaris no poden estar vinculats per concert o conveni a més d'una universitat per a la impartició d'una mateixa titulació, excepte situacions excepcionals en què la universitat amb la qual l'hospital té el conveni presti conformitat a l'ampliació a altra o a altres universitats de la mateixa activitat.

En tot cas, existeix la possibilitat de realització de pràctiques acadèmiques per altra universitat diferent de la universitat vinculada sota conveni específic i amb autorització prèvia de la universitat vinculada.

Qualsevol vinculació dels recursos dependents de l'IB-Salut amb altres universitats ha de garantir que, en tot cas, la Universitat de les Illes Balears ha de disposar dels centres i de les places necessàries per fer les pràctiques curriculars establertes als plans d'estudis dels ensenyaments impartits per la Universitat de les Illes Balears.

Així mateix, s'ha de garantir la disponibilitat de places derivada de l'augment previst de l'oferta o de la implantació prevista de noves titulacions a la Universitat de les Illes Balears relacionades amb les Ciències de la Salut.

Documentació a presentar

Termini màxim

Aquest tràmit no està subjecte a terminis.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar