Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts econòmics per desenvolupar els programes de qualificació inicial (curs 2025-2026)

Ajudar a finançar la impartició dels programes de qualificació inicial en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant el curs 2025-2026 per part de les corporacions locals, mancomunitats i entitats.

Codi SIA

3157549

Persones destinatàries

Corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden sol·licitar les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa.

2. Per impartir els programes de qualificació inicial específics, els òrgans beneficiaris han de tenir experiència reconeguda en la inclusió social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual.

3. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de

28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

4. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

1. Si és la primera vegada que una corporació local, mancomunitat o entitat participa en una convocatòria d'aquest tipus o bé si hi ha hagut algun canvi respecte a la documentació presentada en altres convocatòries, s'ha d'adjuntar amb el tràmit de sol·licitud, la documentació següent:

a) Còpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

b) Còpia de la inscripció de l'entitat en el registre d'associacions corresponent.

c) El document que acredita, d'acord amb la legislació vigent, les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.

d) A més, en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament, o no autoritzi la Conselleria d'Educació i Universitats a obtenir els certificats a què fa referència el punt 8.6, ha d'aportar:

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.

- El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

2. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent pot obtenir les dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud, excepte

oposició expressa de la persona interessada.

3. D'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015, la Conselleria d'Educació i Universitats ha de verificar les dades d'identitat del representant. Atès que el tràmit de sol·licitud és telemàtic i requereix identificació electrònica, i d'acord amb l'article 9.4 de la Llei 39/2015, la identificació dels interessats quedarà verificada davant l'Administració Pública en el moment d'iniciar el tràmit de sol·licitud.

4. L'interessat ha d'adjuntar l'annex 3 a la sol·licitud, en el qual consten els criteris de valoració amb autovaloració.

5. En el moment de realitzar el tràmit telemàtic de sol·licitud d'ajuts, s'ha de marcar la casella mitjançant la qual s'assumeixen les declaracions i compromisos del beneficiari que figuren a l'annex 6 d'aquesta Resolució.

6. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar el projecte de formació objecte de la subvenció, el qual ha de tenir els continguts mínims que figuren en el punt següent. El projecte ha de tenir un màxim de 25 folis DIN A4, sense comptar la portada, l'índex ni els annexos. La lletra ha de ser arial de 12 punts i l'interlineat, senzill. El projecte ha de permetre impartir els programes de qualificació inicial que figuren en l'annex 2.

Termini màxim

Del 28 de maig al 17 de juny, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pqi@dgfpieas.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar