Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Derivació possibles beneficiaris Programa Bàsic FSE+

Comprovació dels requisits per accedir al Programa Bàsic, en el marc del Programa Operatiu FSE+ 2021-2027

Codi SIA

3115845

Persones destinatàries

Les organitzacions (serveis socials comunitaris o administracions que gestionen prestacions socials) que detectin unitats de convivència que poden ser beneficiàries del Programa Bàsic.

Termini per a resoldre i notificar

1 mes

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Afers Socials

Tràmits

X

Tramesa de documentació

Requisits

Haver detectar les unitats de convivència que poden reunir els requisits per accedir al Programa Bàsic.

Documentació a presentar

Aportar els models 1 i 2 per cada unitat de convivència. En els casos de persones que només es poden identificar amb passaport, s'ha d'aportar còpia escanejada del document per a poder verificar la identitat de les persones que formen part de la unitat de convivència.

Respecte de les firmes, convé destacar:

· El Model 1 ha d'anar firmat per la persona responsable que hagi designat cada entitat que realitza la derivació.

· El Model 2 ha d'anar firmat per la persona titular de la unitat de convivència.

Respecte als enviaments:

· El model 1 s'haurà de retornar en dos formats obligatòriament: un signat electrònicament; i un altre en format .ods. Si es presenta escrit a mà o en altre format s'entendrà per no presentada.

· En el model 1 és necessari que constin les dades de contacte de qui fa la derivació, principalment el nom i cognom de la persona que fa la derivació, un telèfon i correu de contacte. Si falten aquestes dades la derivació no s'entendrà realitzada.

· En el model 1 i 2 és obligatori emplenar tots els camps ja que són de sol·licitud obligatòria per tramitar l'ajuda i justificar-la al FSE+.

· Tots els documents hauran d'enviar-se en arxius separats, no en un mateix PDF.

· El document de protecció de dades no es retornarà a la Conselleria amb tota la documentació, només és per l'usuari.

· En els casos de persones que només es poden identificar amb passaport, s'ha d'aportar obligatòriament còpia escanejada del document de cadascun dels membres de la unitat de convivència. En el cas de persones nacionals o amb NIE, malgrat que sigui voluntària, la presentació escanejada de la documentació de cadascun dels membres agilitza la tramitació.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No hi ha termini màxim

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(programabasicfse@dgsersoc.caib.es)

X

Comunicació d'acompanyament

Requisits

Haver realitzat actuacions d'acompanyament amb els participants del programa.

Documentació a presentar

Model 3

El Model 3 ha d'anar firmat per la persona responsable que hagi designat cada entitat que realitza la derivació, indicant sempre el número d'expedient DGAS (Direcció General d'Afers Socials).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Els serveis socials comunitaris bàsics, mitjançant el Model 3, comunicaran a la Direcció General d'Afers Socials les actuacions realitzades amb els participants del programa, abans dels 5 mesos d'haver rebut la comunicació de la Direcció General.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(programabasicfse@dgsersoc.caib.es)

X

Suspensió del programa

Requisits

Haver detectat persones beneficiàries que no compleixin les obligacions establertes en el punt 5 de l'annex de la Resolució sobre la valoració dels criteris d'accés al Programa Bàsic.

Documentació a presentar

Model 4

El Model 4 ha d'anar firmat per la persona responsable que hagi designat cada entitat que realitza la derivació, indicant sempre el número d'expedient DGAS (Direcció General d'Afers Socials).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No hi ha termini màxim

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Serveis Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(programabasicfse@dgsersoc.caib.es)

X

Baixa del programa

Requisits

És causa de baixa del programa qualsevol de les causes següents:

a) Per traslladar la residència a un municipi situat fora de les Illes Balears.

b) Per la mort de la persona titular.

c) Per la renúncia de la persona titular.

d) Per mantenir-se la suspensió de la targeta durant sis mesos, d'acord amb el punt 10 de l'annex de la Resolució sobre la valoració dels criteris d'accés al Programa Bàsic.

Documentació a presentar

Model 5

El Model 5 ha d'anar firmat per la persona responsable que hagi designat cada entitat que realitza la derivació, indicant sempre el número d'expedient DGAS (Direcció General d'Afers Socials).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No hi ha termini màxim

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Serveis Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(programabasicfse@dgsersoc.caib.es)

X

Renovació

Requisits

Les persones que varen rebre l'ajuda durant l'any 2024 continuaran rebent-la durant el 2025 fins que es compleixin els 12 mesos. A partir de l'endemà de la finalització dels 12 mesos, els serveis socials comunitaris bàsics que detectin que les unitats de convivència continuen reunint els requisits per accedir al Programa Bàsic hauran d'aportar novament a la Direcció General d'Afers Socials, el model 1 i el model 2 (si hi ha variació en la unitat familiar com una incorporació i/o sortida de membres o canvis en les dades personals) o aportar el model 7 (declaració responsable de renovació) en el qual es declari els ingressos actuals malgrat que no hi hagi cap variació en la composició de la unitat familiar.

Documentació a presentar

El model 1 i el model 2 (si hi ha variació en la unitat familiar com una incorporació i/o sortida de membres o canvis en les dades personals) o aportar el model 7 (declaració responsable de renovació) en el qual es declari els ingressos actuals malgrat que no hi hagi cap variació en la composició de la unitat familiar.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No hi ha termini màxim

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Serveis Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(programabasicfse@dgsersoc.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una obligació legal

Destinatari

Les dades seran cedides a Creu Roja Espanyola. Al seu torn, Creu Roja Espanyola, cedirà les dades personals als següents supermercats: Alcampo, Carrefour i EROSKI. Les dades també seran comunicades als Serveis Socials Comunitaris Bàsics de les Entitats Locals amb la finalitat de dur a terme les mesures d'acompanyament previstes en el Programa Bàsic.

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar