Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatoria per la dotació d'estris i mobiliari habitatges destinats a víctimes de violència masclista

L'objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar la dotació d'estris i mobiliari dels pisos de l'IBAVI cedits a administracions i entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista.

Codi SIA

3017170

Persones destinatàries

Les administracions o entitats sense ànim de lucre que tinguin competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista que treballen i assisteixen a les víctimes:

a) consells insulars

b)municipis amb competències regulades en les diferents lleis de capitalitat

c) entitats sense ànim de lucre amb reconeguda trajectòria en l'abordatge de les violències masclistes en l'àmbit d'actuació suprainsular.

Les entitats sol·licitants han d'acreditar ser cessionàries d'habitatges transitoris en virtut del Conveni de col·laboració entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona, amb la finalitat de proporcionar accés d'habitatge a les víctimes de violència masclista perquè portin una vida autònoma, i així garantir el compliment i la justificació de l'activitat subvencionada.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

D'acord les bases 7 i 8 de la convocatòria, poden optar a ser beneficiàries de les subvencions aquelles administracions o entitats sense ànim de lucre que tinguin competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista que treballen i assisteixen a les víctimes:

a) Consells Insulars.

b) Municipis amb competències regulades en les diferents lleis de capitalitat.

c) Entitats sense ànim de lucre amb reconeguda trajectòria en l'abordatge de les violències masclistes en l'àmbit d'actuació suprainsular.

Las entidades solicitantes deben acreditar ser cesionarias de viviendas transitorias en virtud del Convenio de colaboración entre el Instituto Balear de la Vivienda y el Instituto Balear de la Mujer, con el fin de proporcionar acceso de vivienda a las víctimas de violencia machista para que lleven una vida autónoma, garantizando así el cumplimiento y la justificación de la actividad subvencionada. La acreditación se efectuará a través del contrato de alquiler suscrito, o instrumento jurídico equivalente por el que el Instituto Balear de la Vivienda cede a la entidad beneficiaría un piso como vivienda transitoria para víctimas de violencia machista.

Documentació a presentar

D'acord la base 12 de la convocatòria, la documentació a presentar és la següent:

1. El document normalitzat de sol·licitud de la subvenció (annex 1). Si l'entitat sol·licitant autoritza que l'Institut Balear de la Dona obtingui o consulti les dades, els requisits i la informació necessària, juntament amb la sol·licitud, ha de presentar:

a) El número d'identificació fiscal (NIF) definitiu de l'entitat, si no disposa de CSV per comprovar-lo telemàticament.

b) Una declaració responsable sobre el compliment de les condicions generals per rebre subvencions (annex 2).

c) Una declaració responsable sobre l'obtenció d'altres fonts de finançament per al projecte per al qual se sol·licita la subvenció (annex 3).

d) Una declaració o un certificat bancari sobre la titularitat del compte corrent on s'ha de realitzar l'ingrés de l'activitat subvencionada (annex 4).

e) Si la persona signant de la sol·licitud no és la representant legal de l'entitat, un document que n'acrediti el poder de representació.

Si l'entitat sol·licitant no autoritza que l'Institut Balear de la Dona obtingui o consulti les dades, els requisits i la informació

necessària, juntament amb la sol·licitud, ha de presentar, a més de la documentació senyalitzada en el punt 1:

f) Certificat del registre corresponent d'inscripció de l'entitat, o el seu codi CSV.

g) Els certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica i l'estatal, com també de les obligacions amb la seguretat social.

2. Una memòria tècnica i una memòria econòmica d'acord amb els models normalitzats (Annex 5 i 6 respectivament) juntament amb les factures o documents de valor probatori equivalents en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.

Termini màxim

D'acord la base 11.4 de la convocatòria, el termini de presentació de sol·licituds romandrà obert des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins l'1 de novembre de 2026 o fins exhaurir el crèdit (en cas que sigui anterior a aquesta data) i es faci públic per part de l'Institut Balear de la Dona, amb la publicació de la resolució mitjançant la qual s'informi de l'exhauriment del crèdit disponible en el BOIB.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Tel.: 971178989

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar