Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Comptes bancaris titularitat dels ens del sector públic instrumental autonòmic

Autorització per a l'obertura i la cancel·lació de comptes bancaris titularitat dels ens del sector públic instrumental autonòmic, i per a la designació i substitució de les persones autoritzades per utilitzar-los.

Codi SIA

2408249

Persones destinatàries

Els consorcis adscrits a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les entitats públiques empresarials, les societats mercantils públiques i les fundacions del sector públic dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (entitats esmentades als apartats g), h), i), j), k) i l) de l'article 1.3 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i relacionades a l'Annex 1).

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos (article 50.2 Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Observacions

És preceptiu obtenir l'autorització de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni prèviament a l'obertura del compte bancari i a la seva cancel·lació, llevat de les excepcions establertes als apartats 6 i 7 de la Instrucció 01/2021, i per a la designació i substitució de persones autoritzades per utilitzar-lo.

La forma de disposició de fons ha de ser, amb caràcter general, mancomunada, llevat dels casos que una norma de rang legal o reglamentari estableixi una altra forma de disposició material dels fons, o bé, que es justifiqui la necessitat de la firma solidària i s'hagi autoritzat per la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.

En el casos que una llei o un reglament estableixi la firma solidària, la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni recomana a aquests ens que les modificacions normatives futures que tramitin incloguin modificacions en el règim de solidaritat als efectes que la disposició material de fons es faci amb firma mancomunada.

En tot cas, és preceptiva la designació de persones per poder realitzar pagaments per suplència en el cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre impediment per actuar de les persones autoritzades principals. S'ha de designar el mateix nombre de suplents que de persones autoritzades principals.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'autorització d'obertura d'un compte bancari dels ens del sector públic instrumental autonòmic

Requisits

Prèviament a la presentació de la sol·licitud d'autorització davant la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, l'ens ha de dur a terme les actuacions previstes a l'apartat 4 de la Instrucció 01/2021.

Documentació a presentar

Sol·licitud d'autorització d'obertura d'un compte bancari (model F1), de cancel·lació (model F2) o de substitució de persones autoritzades (model F3), així com el certificat del secretari de l'òrgan col·legiat superior de direcció o d'administració relatiu als acords adoptats o, si s'escau, de la presa de coneixement.

Models:

Termini màxim

Sis mesos (article 50.2 Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Gestió Financera del Sector Públic

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió Financera del Sector Públic

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177111

(gfspi@tresorer.caib.es)

Observacions

Les sol·licituds d’autorització i la documentació adjunta s’han de signar digitalment i, només excepcionalment, i per motius justificats, s’admetrà la firma manuscrita.

Enviau un correu a gfspi@tresorer.caib.es per confirmar l'enviament.

Les sol·licituds d’autorització i la documentació adjunta s’han d’enviar a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni mitjançant l’aplicació VALIB o aquella que la substitueixi. Per garantir la confirmació de la recepció, l’enviament ha d’incloure l’adreça del Servei de Gestió Financera del Sector Públic gfspi@tresorer.caib.es.

En cas que l’ens no tingui accés a VALIB, o l’aplicació que la substitueixi, haurà d’enviar la sol·licitud d’autorització i la documentació adjunta, per missatge electrònic a l’adreça del Servei de Gestió Financera del Sector Públic gfspi@tresorer.caib.es. A l’assumpte del missatge s’ha d’indicar l’objecte de la sol·licitud:

- Autorització d’obertura d’un compte i de designació de les persones autoritzades per utilitzar-lo per a (denominació de l’ens) a l’entitat (denominació de l’entitat bancària).

- Autorització de cancel·lació d’un compte per a (denominació de l’ens) a l’entitat (denominació de l’entitat bancària).

- Autorització de designació/substitució de les persones autoritzades per a (denominació de l’ens) a l’entitat (denominació de l’entitat bancària).

Addicionalment, en el cas excepcional que l’ens enviï documents amb firma manuscrita, una vegada enviats els documents escanejats per VALIB o per missatge electrònic, els documents originals o còpies compulsades s’han de trametre en sobre intern a Servei de Gestió Financera del Sector Públic.

X

Sol·licitud d'autorització prèvia per a la substitució de persones autoritzades per utilitzar els comptes bancaris titularitat d'un ens del sector públic autonòmic

Requisits

-

Documentació a presentar

Termini màxim

-

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió Financera del Sector Públic

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177111

(gfspi@tresorer.caib.es)

X

Sol·licitud d'autorització per a la cancel·lació d'un compte bancari titularitat d'un ens del sector públic autonòmic

Requisits

-

Documentació a presentar

Termini màxim

-

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió Financera del Sector Públic

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177111

(gfspi@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar