Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Modificació substancial de l'autorització ambiental integrada

Qualsevol modificació de les característiques o del funcionament o de l'extensió de les instal·lacions sotmeses a autorització ambiental integrada incloses en l'annex 1 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, que pugui tenir repercussions perjudicials o importants en persones i el medi ambient d'acord als criteris establerts als articles 10.4 i 5.

Codi SIA

1851126

Persones destinatàries

A totes les activitats de titularitat pública o privada que estiguin incloses en l'annex 1 del RDL 1/2016.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

La tramitació de la modificació substancial d'una autorització ambiental integrada es tramita d'acord amb l'article 10 del RDL 1/2016.

En el cas de que el titular de la instal·lació projecti realitzar una modificació de caràcter substancial, aquesta no es podrà dur a terme fins que l'autorització ambiental integrada no sigui modificada pel procediment simplificat regulat a l'article 15 del RD 815/2013. En aquest procediment es regula, atenent allò previst en l'article 12 d'aquesta llei, el contingut de la sol·licitud de modificació a presentar, que inclourà, en tot cas, els documents que justifiquin el caràcter substancial de la modificació, així com el projecte bàsic sobre la part o parts de la instal·lació afectades per la modificació (art. 10.3).

Per a la justificació de la modificació substanciales tindrà en compte allò disposat en el reglament de desenvolupament d'aquesta llei, i en tot cas, la major incidència de la modificació projectada sobre la seguretat, la salut de les paersones i el medi ambient en els següents aspectes (art.10.4):

a) La mida i producció de la instal·lació.

b) Els recursos naturals utilitzats per la mateixa.

c) El consum d'aigua i energia.

d) El volum, pes i tipologia dels residus generats.

e) La qualitat i capacitat regenerativa dels recursos naturals de les àrees geogràfiques.

f) El grau de contaminació produït.

g) El risc d'accident.

h) La incorporació o augment en l'ús de substàncies perilloses.

Qualsevol ampliació o modificació de les característiques o del funcionament de la instal·lació es considerarà substancial si la modificació o l'ampliació arriba per sí mateixa els llindars de capacitat establerts, quan aquests existeixin, en l'annex 1, o si ha de ser sotmetsa al procediment d'avaluació d'impacte ambiental ordinari d'acord amb la normativa sobre aquesta matèria (art.10.5).

Las resolucions administratives de modificació substancial de les autoritzacions ambientals integrades es publicaran en el butlletí oficial de la comunitat autònoma (BOIB). (art.24.3)

Quan la modificació suposi una disminució de la seva capacitat de producció fins quedar per sota dels llindars de l'annex 1, deixarà de ser exigible l'autorització ambiental integrada, causant baixa en l'inventari d'instal·lacions esmentat en l'article 8.2. Aquestes modificacions es comunicaran a l'òrgan competent per a la seva comprobació i pubicació en el diari oficial (BOIB). (art.10.6)

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Assessorament Ambiental

Tràmits

X

Sol·licitud Modificació substancial de l'autorització ambiental integrada

Requisits

Qualsevol modificació de les característiques o del funcionament o de l'extensió de les instal·lacions sotmeses a autorització ambiental integrada incloses en l'annex 1 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, que pugui tenir repercussions perjudicials o importants en persones i el medi ambient d'acord als criteris establerts als articles 10.4 i 5.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

6 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Assessorament Ambiental

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Assessorament Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 971170688

(gbarcelo@dgharmo.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar