Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions «SOIB Formació en alternança en el sector públic instrumental, les entitats locals i el tercer sector d'acció social 2025-2026

Aquesta Resolució té per objecte aprovar, en règim de concurrència competitiva, la convocatòria de subvencions per a l'any 2025 per presentar projectes mixts d'ocupació i formació, amb dues línies d'ajuts:

— Línia 1: per a persones joves desocupades majors de 16 anys i menors de 30 anys inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

— Línia 2: per a persones desocupades de 30 anys o més.

2. Els programes mixts d'ocupació i formació són programes de formació dual, en la modalitat de formació en alternança, en els quals es combina la formació teòrica i l'experiència pràctica al llarg del programa, en el marc del contracte de formació en alternança.

3. L'objectiu dels programes que es desenvolupen en el marc d'aquesta convocatòria és millorar les aptituds i les competències professionals de les persones que hi participen, alhora que es duen a terme projectes d'interès general i social.

Codi SIA

3185193

Persones destinatàries

) Ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del sector públic estatal: organismes autònoms, entitats públiques empresarials, societats mercantils públiques, fundacions del sector públic, els consorcis.

b) Entitats locals i organismes autònoms, així com les entitats dependents de dret públic o vinculades amb personalitat jurídica pròpia, amb competència en matèria de promoció d'ocupació, la titularitat de les quals sigui íntegrament de les entitats locals.

c) Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre considerades com a entitats del tercer sector d'acció social, que estableix la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social. (En el cas d'entitats sense ànim de lucre, cal indicar el número de cens).

a) Ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del sector públic estatal: organismes autònoms, entitats públiques empresarials, societats mercantils públiques, fundacions del sector públic, els consorcis.

b) Entitats locals i organismes autònoms, així com les entitats dependents de dret públic o vinculades amb personalitat jurídica pròpia, amb competència en matèria de promoció d'ocupació, la titularitat de les quals sigui íntegrament de les entitats locals.

c) Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre considerades com a entitats del tercer sector d'acció social, que estableix la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social. (En el cas d'entitats sense ànim de lucre, cal indicar el número de cens).

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions del president del SOIB és de sis mesos des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

A) Generació de la sol·licitud

La sol·licitud de subvenció s'ha de generar mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB.

Per poder accedir a l'aplicació ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de les persones gestores que han de poder accedir a aquesta aplicació amb un correu a formaciodual@soib.es, aportant la documentació acreditativa de l'entitat i la seva representació.

Les entitats que ja estan donades d'alta en l'aplicació de gestió ESOIB no han de sol·licitar aquesta alta ni han d'aportar la documentació esmentada, llevat que la informació que hi figura no estigui actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i cal sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades a través del correu mencionat.

Un cop l'entitat disposa de l'alta en l'aplicació de gestió ESOIB, s'ha de generar el model de sol·licitud normalitzat i adjuntar la documentació corresponent mitjançant l'aplicació ESOIB.

B) Presentació de la sol·licitud a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica

Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb els articles 4.1., 4.2. i 4.7. de l'Ordre 16/2023, de 17 de maig, i seguint les indicacions següents:

Una vegada adjuntada la documentació dins ESOIB, i generat el document de sol·licitud normalitzat en format PDF, el qual s'ha de signar electrònicament i s'ha de presentar a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud no es considera presentada vàlidament.

Documentació a presentar

Tota la documentació que complementa la sol·licitud, juntament amb els models que es troben disponibles al fons documental, s'han de presentar directament a través de l'aplicació ESOIB, de la qual forma part:

— La documentació que esmenta l'article 4.4.b), c), d), e) de l'Ordre 16/2023.

— Una declaració responsable de l'entitat sobre els punts següents, d'acord amb l'article 4.4.f) de l'Ordre de bases, i d'acord amb el model disponible en l'aplicació web de gestió ESOIB:

L'acreditació de l'interès general i social sobre l'obra o el servei del projecte presentat i sobre la competència tècnica de l'entitat —que disposa de les infraestructures, els equipaments, i els mitjans tècnics i materials per executar adequadament el projecte— i que s'executarà en règim d'administració directa.

Comprometre's a tenir la capacitat tècnica i organitzativa per gestionar el projecte aprovat.

Disposar dels permisos o les llicències en els casos en què l'execució de l'obra o el servei que s'ha de dur a terme els exigeixi, o haver-los sol·licitat.

Quan l'objecte de l'actuació en què s'ha de dur a terme l'obra o el servei · d'interès general i social sigui de titularitat pública,

presentar la declaració responsable d'aquesta titularitat i de la disponibilitat per dur a terme el projecte; si és de titularitat privada, però l'entitat sol·licitant de l'ajut és el titular, s'ha de presentar la declaració responsable d'aquesta titularitat i de la disponibilitat per dur endavant el projecte, i la seva afectació a un ús públic o social. En cas que la titularitat sigui aliena al sol·licitant de l'ajut, ha d'acreditar l'autorització dels titulars per dur a terme el projecte, així com el seu ús públic o social.

— La documentació específica, d'acord amb l'apartat 4.4.g):

Un certificat del secretari/interventor o la persona equivalent o responsable de l'entitat o l'òrgan corresponent, que acrediti els costs dels salaris totals que han de percebre les persones que es contractin.

El calendari, el pressupost i el certificat d'acords laborals, que s'han de presentar d'acord amb els models que es troben en l'aplicació web de gestió ESOIB.

En el cas de les entitats locals que hagin de complir el punt 19.k) de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i

Treball, i president del SOIB, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023) poden adjuntar el projecte descrit en aquest punt.

Termini màxim

— Per al període 2025: 15 dies hàbils des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

— Per al període 2026: de l'1 de setembre de 2025 fins al 19 de setembre de 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar