Requisits
Els requisits que han de complir les entitats que es presentin a la convocatòria d'aquest concert social són els següents:
a) Tenir el servei acreditat de conformitat amb el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, i la normativa complementària insular, i la resta de normativa vigent, i el Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials.
b) Tenir una experiència mínima d'un any en la gestió de serveis dirigits a persones amb diagnòstic de salut mental.
c) Tenir el caràcter d'entitat del tercer sector social, de conformitat amb el que estableix l'article 5.1 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixen l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'article 4.2 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
Documentació a presentar
A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Certificat d'acreditació del servei per concertar.
b) Declaració responsable de l'entitat en relació a l'experiència mínima d'un any en la gestió de serveis dirigits a persones amb diagnòstic de salut mental.
c) Declaració responsable que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
d) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.
e) Acreditació de solvència financera, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.
f) Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.
g) Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
h) Declaració del nombre total de places acreditades, signada per la direcció del servei, amb la diferenciació entre disponibles i no disponibles.
i) Acreditació de la titularitat dels domicilis o de la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a tres anys.
j) Acreditació del caràcter d'entitat del tercer sector social.
k) Declaració, signada pel responsable de l'entitat, que el servei compleix la normativa general o específica aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.
l) Acreditació de la disposició dels mitjans i els recursos suficients per garantir el compliment de les condicions previstes en l'acord d'acció concertada.
m) Comunicació, a l'efecte de l'acreditació preceptiva, dels canvis d'accionariat o de titularitat, per preservar la identitat institucional que hagi justificat l'acord.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini és de dia 30 de maig a dia 9 de juny de 2025 (set dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears).
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Atenció a la Dependència
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Atenció a la Discapacitat
C/ de Joan Crespí, 11.
Tel.: 971177200
(atenciodiscapacitat@dgad.caib.es)