Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Renovació de llicència definitiva de comunicació audiovisual

Renovació de llicències definitives de comunicació audiovisual de competència autonòmica a l'àmbit territorial de les Illes Balears:

- Llicències de radiodifusió sonora FM i DAB

- Llicències de Televisió Digital Terrestre (TDT)

En cas que un adjudicatari disposi de més d'una llicència de comunicació audiovisual susceptible de ser renovada haurà de tramitar una sol·licitud diferent per a cada llicència.

Codi SIA

3155892

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques titulars de llicències definitives per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres de radiodifusió sonora i de televisió a l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Correspon a les comunitats autònomes el desplegament legislatiu i l'execució en matèria de mitjans de comunicació social en el marc de la legislació bàsica de l'Estat. Així mateix correspon a les comunitats autònomes atorgar les llicències per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres de radiodifusió sonora i televisius d'àmbit autonòmic i local.

Les llicències definitives s'atorguen per a un període de quinze anys. Les successives renovacions de les llicències seran automàtiques, i pel mateix termini estipulat inicialment per gaudir-ne. El Consell de Govern, a proposta del conseller competent en mitjans de comunicació social, podrà autoritzar la renovació de les llicències en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears per períodes successius de quinze anys, sempre que ho sol·licitin els seus titulars i sempre que:

- Es satisfacin les mateixes condicions exigides que per ser-ne titular i s'hagin complert les establertes per a la prestació del servei.

- No hi hagi obstacles tècnics sobrevinguts i insalvables en relació amb l'espectre de les llicències afectades.

- El titular de la llicència es trobi al corrent en el pagament de les taxes per la reserva del domini públic radioelèctric (*).

La sol·licitud de renovació del títol habilitant s'ha de formular davant l'òrgan competent en radiodifusió televisiva i sonora amb un mínim de tres mesos d'antelació a la data del venciment, el qual ha de comprovar la concurrència de les condicions exigides per a la renovació de la llicència. Si concorren les condicions esmentades, el Consell de Govern, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en radiodifusió televisiva i sonora, acordarà la renovació de la llicència.

En cas de que la renovació de llicència definitiva es tracti d'una TDT la sol·licitud ha d'adjuntar la documentació addicional establerta a l'article 19.2 del Decret 31/2006, de 31 de març.

No es produirà la renovació automàtica de les llicències quan no resulti acreditat el compliment de les condicions exigides per a la renovació o quan hi concorrin les circumstàncies establertes a l'article 25 o a l'article 29.3 de la Llei 13/2022, de 7 de juliol, General de Comunicació Audiovisual.

Si una persona interessada ja ha sol·licitat la renovació d'una llicència i vol aportar documentació addicional a la seva sol·licitud, ho haurà de fer mitjançant el tràmit de «Presentació de documentació».

En aquest procediment, s'aprofita el tràmit per actualitzar el Registre de Mitjans de Comunicació Social, d'acord a les noves exigències de la Llei 13/2022, de 7 de juliol, General de Comunicació Audiovisual, publicada al BOE 163.

(*) La taxa per la reserva del domini públic radioelèctric es la que fa referència la Llei 11/2022,de 28 de juny, General de Telecomunicacions al seu Annex I, apartat 3.

A la seu electrònica del Ministeri per la transformació digital i de la funció pública es troba el procediment electrònic per poder pagar aquesta taxa:

Procediment: Pago de tasas por reserva del dominio público radioeléctrico de uso privativo. Modelo 990

Codi S.I.A.: 2981561

Link al procediment:

https://sedediatid.digital.gob.es/es-es/procedimientoselectronicos/Paginas/detalle-procedimientos.aspx?IdProcedimiento=244

Òrgan competent per a resoldre

Govern de les Illes Balears

Tràmits

X

Sol·licitud de renovació de llicència de comunicació audiovisual

Requisits

Ser titular d'una llicència per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres de radiodifusió sonora i de televisió a l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Documentació a presentar

- Declaració responsable de que es satisfan les mateixes condicions exigides que per ser titular de la llicència i de que s'han complert les establertes per a la prestació del servei.

- justificant d'estar al corrent en el pagament de les taxes per la reserva del domini públic radioelèctric (*).

- Informació actualitzada sobre (Annex I) :

a) Nombre i proporció de dones integrants de l'òrgan d'administració de la societat.

b) Informació sobre el Punt de contacte amb el prestador a disposició de l'espectador per a la comunicació directa amb el responsable editorial i garantir el dret de queixa i rèplica.

En cas de TDT (Annex II) :

a)Declaració responsable del titular de la llicència sobre la composició i estructura actual del capital social, amb indicació de l'eventual possessió dels actuals titulars de participacions socials en altres empreses de gestió de televisions, amb independència de la seva àmbit de cobertura.

b) Declaració responsable del titular de la llicència relativa a altres llicencies de televisió de la seva titularitat o a societats llicenciatàries de televisió en que participa, en referència al percentatge de participació al capital social i a si l'àmbit de cobertura d'aquestes és substancialment coincident amb el de la llicència la renovació de la qual se sol·licita.

c) Declaració responsable sobre l'eventual imposició sobre el titular de la llicència de sancions administratives fermes de caràcter lleu, greu o molt greu.

(*) La taxa per la reserva del domini públic radioelèctric es la que fa referència la Llei 11/2022,de 28 de juny, General de Telecomunicacions al seu Annex I, apartat 3.

A la seu electrònica del Ministeri per la transformació digital i de la funció pública es troba el procediment electrònic per poder pagar aquesta taxa:

Procediment: Pago de tasas por reserva del dominio público radioeléctrico de uso privativo. Modelo 990

Codi S.I.A.: 2981561

Link al procediment:

https://sedediatid.digital.gob.es/es-es/procedimientoselectronicos/Paginas/detalle-procedimientos.aspx?IdProcedimiento=244

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Tres mesos abans de la caducitat de la llicència

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Estratègia Digital i Desenvolupament Tecnològic

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Telecomunicacions

C/ de Sant Pere, 7. Tel.: 971177570 - Fax: 971176815

(lsardo@dgtic.caib.es)

X

Esmena de deficiències

Requisits

Ser interessat en el procediment.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

El que s'indiqui en el requeriment.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Telecomunicacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Telecomunicacions

C/ de Sant Pere, 7. Tel.: 971177570 - Fax: 971176815

(lsardo@dgtic.caib.es)

X

Presentació de documentació

Requisits

ser interessat en el procediment

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Abans de la resolució

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Telecomunicacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Telecomunicacions

C/ de Sant Pere, 7. Tel.: 971177570 - Fax: 971176815

(lsardo@dgtic.caib.es)

X

Desistiment o Renúnica

Requisits

Ser interessat en el procediment

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Abans de la resolució

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Telecomunicacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Telecomunicacions

C/ de Sant Pere, 7. Tel.: 971177570 - Fax: 971176815

(lsardo@dgtic.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Estratègia Digital i Desenvolupament Tecnològic

Finalitat

Tramitació de la renovació de llicències de comunicació audiovisual i tramitació de la inscripció al Registre.

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

Òrgans competents per resoldre les sol·licituds de renovació de llicències de comunicació audiovisual. No se cediran les dades personals a tercers, excepte per obligació legal o interès legítim d'acord amb el RGPD.

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar