Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per a les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació

Concedir subvencions destinades a finançar els costs laborals i de la Seguretat Social derivats de la contractació indefinida de les persones que treballen en les Unitats de Suport a l'activitat professional, en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels Centres Especials d'Ocupació, en l'àmbit de la Comunitat de les Illes Balears

Codi SIA

3136847

Persones destinatàries

Els titulars dels centres especials d'ocupació que compleixin els requisits

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució és de tres mesos, a comptar des que acabi el període de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions els titulars dels centres especials d'ocupació que compleixin els següents requisits:

a) Figurar inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

b) Han de formar part de la plantilla dels centres especials d'ocupació treballadores i treballadors amb els tipus de discapacitat i grau de discapacitat següents:

1r. Persones amb paràlisi cerebral, persones amb trastorn de la salut mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb trastorn de l'espectre de l'autisme, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

2n. Persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65 %.

c) Disposar d'unitats de suport a l'activitat professional, la composició de la qual s'ha d'establir d'acord amb els mòduls que s'indiquen en l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria.

d) De conformitat amb l'article 43.2 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, i l'article 57 del Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ús del Sistema Nacional d'Ocupació, el nombre de persones treballadores amb discapacitat del centre especial d'ocupació ha de ser igual o superior al 70 % del total de la plantilla. A aquest efecte, no s'inclou el personal sense discapacitat dedicat a la prestació de serveis d'ajust personal i social.

e) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social, abans de la proposta de resolució.

f) No poden ser beneficiaris de les subvencions les entitats que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 13 de la Llei general de subvencions.

g) No haver estat sancionat en virtut de resolucions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb:

· La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

· La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar la LGTBI-fòbia.

· El títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

h) Dur a terme l'organització preventiva per mitjà d'alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener); ha d'haver efectuat l'auditoria corresponent, quan escaigui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret, així com haver realitzat i revisat el pla de prevenció, de conformitat amb el Reial decret 39/1997 esmentat.

Documentació a presentar

1. Les persones sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud (annex 2) la documentació següent:

a) Una declaració responsable amb els termes següents:

· Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que acrediti que s'ha duit a terme l'organització preventiva i l'auditoria, si escau, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) i la normativa reglamentària que la desenvolupa (annex 2)

· Declaració responsable de no estar sotmeses a cap de les circumstàncies que s'enumeren en l'article 13 de la Llei general de subvencions i en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, la qual cosa s'ha de fer d'acord amb l'apartat 6 del mateix text legal (annex 2)

◦ Declaració responsable de complir els requisits establerts en el capítol I i en l'article 34 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, abans esmentat (annex 2)

◦ Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes , ni haver estat sancionades o condemnades per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia (annex 2)

◦ Declaració responsable que l'entitat que representa disposa d'un pla d'igualtat vigent i inscrit en el registre de plans d'igualtat de la Direcció General de Treball i Salut Laboral en la data de la presentació de la sol·licitud (empreses de cinquanta o més treballadors, si ho disposa el conveni col·lectiu d'aplicació o si ho ha acordat l'autoritat laboral en un procediment sancionador, annex 2)

◦ Declaració en la qual es facin constar les subvencions o les ajudes obtingudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o de la Unió Europea, o d'organismes internacionals, o bé una declaració expressa de no haver-los sol·licitat.

La persona sol·licitant ha de declarar les noves subvencions que es puguin produir sobre aquest tema mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, en el termini de quinze dies a comptar des de la data en què se li concedeix la subvenció o presenti noves sol·licituds (annex 2)

◦ Declaració responsable de veracitat de dades bancàries. El model corresponent el podeu trobar a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (annex 2)

◦ Declaració responsable del compliment per les persones o entitats beneficiàries de les obligacions establertes en l'apartat quart de la convocatòria (annex 2)

· Que l'entitat compleix els requisits que estableix l'article 13.3 bis de la Llei general de subvencions, en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

b) Documentació que ha d'ajuntar:

· Documentació que acrediti la plantilla de treballadores o treballadors amb discapacitat del centre especial d'ocupació.

· Certificats vigents expedits per l'òrgan competent que especifiquin el tipus de discapacitat i el grau de discapacitat de les treballadores o treballadors amb discapacitat que conformin la plantilla del centre especial d'ocupació.

Per evitar endarreriments en el procediment de concessió per causes alienes a l'entitat interessada, s'entén complert el tràmit d'aportació dels certificats renovats amb la presentació de la sol·licitud de renovació a l'òrgan competent. No obstant això, en cas que l'òrgan competent no concedeixi la renovació sol·licitada, s'ha de tramitar un expedient de reintegrament de les quantitats percebudes per l'entitat d'acord amb l'apartat quinzè d'aquesta convocatòria.

◦ Contractes de treball de les persones amb discapacitat que prestin serveis en el centre especial d'ocupació, només en el cas de noves altes en l'entitat.

◦ Memòria de les activitats de les unitats de suport a l'activitat professional, amb una descripció de les funcions de les treballadores o treballadors que les integren.

◦ Contractes de treball de les treballadores o treballadors que integren les unitats de suport a l'activitat professional i descripció de les seves funcions, només en el cas de noves altes en l'entitat.

◦ Informe de vida laboral del Codi de compte de cotització del centre especial d'ocupació des del dia 1 de gener de 2024 fins a la data de presentació de la sol·licitud telemàtica.

◦ Pressupost en còmput anual (12 mesos) dels costos salarials i de Seguretat Social del personal integrant de la unitat de suport i nòmines del personal esmentat que s'hagin abonat fins a la data de presentació de la sol·licitud.

c) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Treball i Salut Laboral pot obtenir, llevat d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

d) En aplicació de l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal.

En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha de aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

2. D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

3. En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder de la Direcció General de Treball i Salut Laboral perquè s'hagi aportat en altres convocatòries.

En aquests casos, s'ha de fer servir el «Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració», a disposició de les entitats interessades dins l'annex 2. El sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.

En el cas excepcional que la direcció general de treball i salut laboral no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir a l'entitat sol·licitant que l'aporti.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per a presentar les sol·licituds és d'un mes a comptar des del tercer dia hàbil següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Presentació de documentació complementària a la sol·licitud

Requisits

Es pot presentar documentació complementària a la sol·licitud sempre que s'estigui dins el termini de presentació establert.

Documentació a presentar

Termini màxim

El que estableixi el tràmit corresponent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Justificació

Requisits

La documentació justificativa que han de presentar les entitats sol·licitants de l'ajuda és la següent:

Documentació a presentar

Les persones o entitats beneficiàries de les subvencions han de remetre a la Direcció General de Treball i Salut Laboral les nòmines i els documents de cotització a la Seguretat Social del personal que integra les unitats de suport a l'activitat professional corresponents al període subvencionat, així com la documentació que acrediti el pagament efectiu.

Termini màxim

El termini de presentació és de tres mesos, a comptar des del 31 de desembre de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Esmena de documentació

Requisits

Presentació de documentació requerida a instància de l'Administració.

Documentació a presentar

Termini màxim

El termini estipulat per l'Administració en el cas de que s'hagi requerit documentació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar