Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per a programes, projectes i actuacions específiques en matèria de salut laboral, corresponent als exercicis 2024-25

L'objecte de la convocatòria és la concessió de subvencions per dur a terme els programes, els projectes i les actuacions específiques en matèria de salut laboral que s'indiquen a continuació, en relació amb la sensibilització i promoció de la prevenció de riscos laborals:

1. Foment del lideratge empresarial en la cultura preventiva.

2. Promoció de la innovació, la tecnologia i les pràctiques que siguin innovadores en prevenció de riscos laborals.

3. Salut laboral en els efectes derivats del desenvolupament tecnològic, la desconnexió digital, el canvi climàtic, l'evolució demogràfica i la transició ecològica en les condicions de seguretat i salut de la població treballadora.

4. Identificació i detecció de factors de riscos psicosocials associats a l'edat.

5. Impuls de pràctiques psicosocials eficaces per prevenir els riscos.

6. Promoció de la protecció davant condicions ambientals adverses.

7. Promoció i sensibilització sobre la importància de la gestió i la integració de l'activitat preventiva en la gestió i l'actuació de les empreses.

8. Foment de la seguretat i la salut laboral en les petites i mitjanes empreses.

9. Foment i sensibilització en la implantació de sistemes de gestió de prevenció de riscos laborals basats en el model d'empresa saludable.

10. Foment, sensibilització i informació sobre el model d'empresa segura, saludable i sostenible.

11. Promoció i foment de la salut mental en el treball.

12. Estudi de la salut mental en els diferents sectors econòmics de les Illes Balears.

13. Actuacions de sensibilització sobre les addiccions, amb caràcter general, en l'àmbit laboral. Protecció de les persones treballadores.

14. Integració de la perspectiva de gènere en la gestió de la salut laboral.

15. Factors de riscos específics associats al gènere.

16. Estudi dels trastorns musculoesquelètics i l'adaptació dels llocs de treball.

17. Promoció de bones pràctiques en la seguretat viària laboral (in itinere i in missio).

18. Foment, sensibilització i informació de bones pràctiques en el sector de l'agricultura.

Codi SIA

3125218

Persones destinatàries

1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de les Illes Balears en els termes establerts en l'article 3.1 de la Llei 2/2011, de 22 de març, per la qual es regula la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. No es poden beneficiar dels ajuts que preveu aquesta convocatòria les entitats en què es doni alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Termini per a resoldre i notificar

De conformitat amb l'article 7.3 de l'Ordre de bases reguladores, el termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de tres mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds. Aquesta resolució s'ha de notificar per mitjans electrònics individualment a cada entitat interessada.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de les Illes Balears en els termes establerts en l'article 3.1 de la Llei 2/2011, de 22 de març, per la qual es regula la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. No es poden beneficiar dels ajuts que preveu aquesta convocatòria les entitats en què es doni alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Documentació a presentar

La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

1. Documentació general:

a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, aportar una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtengut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (annex 3).

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent, així com d'acomplir les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 9 de l'Ordre de les bases reguladores de les subvencions, en matèria de Treball i Formació (annex 4).

c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions (annex 5).

d) Declaració responsable de no haver estat sancionada o condemnada en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionada o condemnada per resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Identificar el compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració de Declaració de veracitat de dades bancàries, disponible en l'enllaç indicat en el punt 8.2.

f) D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'IBASSAL pot obtenir els certificats acreditatius que la persona o entitat interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributaria estatal, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, llevat que aquesta expressament no doni el seu consentiment per a la consulta, cosa que pot fer, si marca la casella corresponent en la sol·licitud. En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar, juntament amb la sol·licitud d'ajuts, la documentació acreditativa d'estar al corrent de les dites obligacions tributaries, la qual ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria.

g) Copia de l'escriptura pública de constitució de l'entitat i dels estatus socials, o documentació acreditativa de la seva constitució, inscrits adequadament en el registre corresponent. Aquest document es pot substituir pel certificat d'inscripció en el registre corresponent.

h) Acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

i) Títol acadèmic que acredita la formació en prevenció en riscos laborals de la persona treballadora.

En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015 i l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació que ja es trobi en poder de l'IBASSAL perquè s'ha aportat en altres convocatòries. En aquests casos, el sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.

En el cas excepcional que l'IBASSAL no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir a l'entitat sol·licitant que l'aporti.

De conformitat amb l'article 28.7 de la Llei 39/2015, les persones interessades són les responsables de la veracitat dels documents que presentin, amb les conseqüències que d'això es deriven.

D'acord amb l'article 23 de la Llei general de subvencions i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

2. Documentació tècnica

a) Memòria tècnica i econòmica, signada pel representant legal de l'entitat sol·licitant, en què, separadament, s'expliqui amb el grau de detall necessari el projecte o l'acció que s'ha duit a terme i que justifica la sol·licitud de la subvenció, amb indicació del detall dels ingressos i les despeses efectuades, els antecedents, la descripció de la inversió i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la, com també els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites a l'article 37 del RD 39/1997, de 17 de gener, pel que s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció.

b) Qualsevol altra documentació que l'entitat consideri d'interès a l'efecte d'avaluar-ne la sol·licitud en relació amb els criteris de valoració que estableix l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900 - Fax: 971176973

(subvencions@ibassal.caib.es)

Observacions

En el tràmit sol·licitud, hauran de presentar, emplenats i signats digitalment, els documents inclosos en l'apartat documents relacionats amb el tràmit (Sol·licitud, Annexes sol·licitud i la declaració de veracitat de dades bancàries).

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar