Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions a centres educatius no universitaris per a activitats d'educació ambiental per el curs 2023-2024

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions per finançar despeses generades pel desenvolupament del Programa de centres ecoambientals entre l'1 de setembre de 2023 i el 28 de juny de 2024, a l'efecte d'impulsar l'educació ambiental en la infància i la joventut, fer partícip tota la comunitat educativa i millorar la capacitat d'aquesta d'intervenir positivament sobre el medi ambient contribuint a la transformació de les persones en subjectes actius del canvi social

Codi SIA

3053374

Persones destinatàries

Els centres educatius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de titularitat pública o privada, que participen en el Programa de centres ecoambientals en el curs 2023-2024, el qual ve regulat per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 24 d'abril de 2023.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos des del dia de presentació formal de la sol·licitud

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Tots els centres educatius que participen en el Programa de centres ecoambientals en la convocatòria del curs escolar 2023/2024 i compleixen els requisits d'aquesta convocatòria de subvencions i de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, tenen dret a la subvenció i rebran una quantitat mínima del 100% fins a 600 euros per al desenvolupament del Programa

2. Només es pot fer una sol·licitud per cada centre educatiu amb dret a la subvenció.

3. No es pot ser beneficiari d'aquesta subvenció quan s'incorri en alguna de les prohibicions compreses a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. És un requisit per ser beneficiari de la subvenció no haver estat sancionat o condemnat en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. És condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. Només han d'acreditar aquesta condició els centres docents privats, i s'ha d'acreditar en el moment de de formular la sol·licitud i abans del pagament de la subvenció.

Documentació a presentar

La documentació que es disposa a l'article 8.5 de la convocatòria, tret que ja estigui en poder de la Administració cosa que s'ha d'indicar expresament a la sol·licitud

Termini màxim

Un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Data límit per presentar la sol·licitud de subvenció serà el 27 de maig de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Observacions

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

X

Esmena de la Sol·licitud

Requisits

Haver rebut un requeriment per esmenar deficiències en la documentació de la sol·licitud de subvenció.

Documentació a presentar

La que s'indiqui al requeriment.

Termini màxim

10 dies des de la data de recepció de la notificació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció que s'hagin dut a terme en el període que s'indica a la base quarta punt 2. El termini per a la justificació de les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció serà d'un mes des de la finalització del termini per la realització de despeses generades pel desenvolupament del Projecte.

Documentació a presentar

Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament (imprès 1) que es farà telemàticament i el seu contingut serà el següent, sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor en pugui requerir qualsevol altra quan ho consideri oportú:

a. Dades del centre i del seu representant legal.

b. Canals de comunicació.

c. Dades per a la notificació d'avisos.

d. Títol del Projecte d'Educació Ambiental.

e Sol·licitud de pagament parcial o total de la quantia subvencionada indicant la quantia exacta sol·licitada (justificada).

f. Declaracions responsables i autoritzacions i obligacions per tots els centres

1. Certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel director del centre educatiu.

2. Certificar estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

3. Declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions

g. Adjuntar memòria explicativa respecte al projecte presentat a la sol·licitud de la subvenció, i si es el cas indicar els canvis duts a terme respecte al projecte.

h. Per als centres concertats,

1. El compte justificatiu segons el model de l'imprès 2 que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

i. Per als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, se substitueix el compte justificatiu per un certificat del director del centre que detalli les despeses i els ingressos imputables a l'aportació econòmica. A aquest efecte, el certificat ha de contenir, com a mínim, la relació detallada identificativa dels documents justificatius, el concepte i la data de pagament (imprès 3). Es pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

j. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu; i l'acreditació de pagament corresponent. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent hauran de ser emesos dins del període d'execució (1 de setembre 2023 – 28 juny 2024).

k. Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).

l. Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins el 28 de juliol de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

X

Desistiment o renúncia

Requisits

Haver sol·licitat la subvenció i, pels motius que siguin, no estar en disposició de continuar amb el procediment.

Documentació a presentar

Document de desistiment o renúncia (formulari en línia).

Termini màxim

En qualsevol moment del procediment.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Observacions

Tot interessat pot desistir de la seva sol·licitud o, quan no estigui prohibit, renunciar als seus drets. L’Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia i declararà conclòs el procediment.

X

Esmena de la justificació

Requisits

Haver rebut un requeriment per esmenar deficiències en la documentació de la justificació de subvenció.

Documentació a presentar

La que s'indiqui al requeriment.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies des de la data de recepció de la notificació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalitat

Gestió de subvencions d'educació ambiental, prevista a l'Ordre de 3 de maig de 2006 del conseller de Medi Ambient per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, i que per obligació legal s'han de facilitar al responsable del tractament

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

no se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el RGPD

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar