Requisits
Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció que s'hagin dut a terme en el període que s'indica a la base quarta punt 2. El termini per a la justificació de les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció serà d'un mes des de la finalització del termini per la realització de despeses generades pel desenvolupament del Projecte.
Documentació a presentar
Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament (imprès 1) que es farà telemàticament i el seu contingut serà el següent, sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor en pugui requerir qualsevol altra quan ho consideri oportú:
a. Dades del centre i del seu representant legal.
b. Canals de comunicació.
c. Dades per a la notificació d'avisos.
d. Títol del Projecte d'Educació Ambiental.
e Sol·licitud de pagament parcial o total de la quantia subvencionada indicant la quantia exacta sol·licitada (justificada).
f. Declaracions responsables i autoritzacions i obligacions per tots els centres
1. Certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel director del centre educatiu.
2. Certificar estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
3. Declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions
g. Adjuntar memòria explicativa respecte al projecte presentat a la sol·licitud de la subvenció, i si es el cas indicar els canvis duts a terme respecte al projecte.
h. Per als centres concertats,
1. El compte justificatiu segons el model de l'imprès 2 que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.
i. Per als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, se substitueix el compte justificatiu per un certificat del director del centre que detalli les despeses i els ingressos imputables a l'aportació econòmica. A aquest efecte, el certificat ha de contenir, com a mínim, la relació detallada identificativa dels documents justificatius, el concepte i la data de pagament (imprès 3). Es pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.
j. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu; i l'acreditació de pagament corresponent. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent hauran de ser emesos dins del període d'execució (1 de setembre 2023 – 28 juny 2024).
k. Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).
l. Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Fins el 28 de juliol de 2024
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Qualitat i Educació Ambiental
Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol.
Tel.: 900151617
(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)