Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització de serveis de temporada del domini públic marítim-terrestre

Estaran subjectes a autorització administrativa les activitats en què, tot i sense requerir obres o instal·lacions de cap mena, concorrin circumstàncies especials d'intensitat, perillositat o rendibilitat, i així mateix, l'ocupació del domini públic maritimoterrestre amb instal·lacions desmuntables o amb béns mobles.

Codi SIA

3033340

Persones destinatàries

Preferentement ajuntaments, i en els casos prevists a l'article 113.8 del RD 876/2014, persones físiques i jurídiques.

Termini per a resoldre i notificar

4 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

OBSERVACIONS GENERALS

En termes generals, els procediments d'autorització quedaran subjectes a les següents:

- Presentació de la sol·licitud en els termes establerts.

- No s'ha d'haver produït incompliment de les condicions.

OBSERVACIONS PARTICULARS

A. PLATGES

Quant a les autoritzacions d'explotació de serveis de temporada en el domini públic marítim terrestre a les platges, aquestes s'atorgaran exclusivament a instal·lacions desmuntables, en la forma establerta a l'article 113 del R.D. 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes, i d'acord amb la resta de normes aprovades d'acord amb la Llei 22/1988, de 28 de juliol.

- La sol·licitud s'ha d'ajustar a la regulació establerta a la Llei i al Reglament de Costes i, en síntesi, haurà de complir les regles següents:

· La superfície de cada servei serà la mínima possible, i l'ocupació total per instal·lacions de serveis de temporada serà inferior al 10%; de la superfície de platja a plenamar, en el cas de platges naturals; i al 50%; d'aquesta superfície a les platges urbanes.

· Les edificacions de servei de platja se situaran, preferentment, fora. Quan no sigui possible la ubicació exterior, sobre el passeig marítim o terrenys confrontants, es poden situar adossades al límit interior de la platja; en el cas de platges urbanes l'amplada de les quals ho permeti, es podran situar també a una distància mínima de 70 metreS des de la línia de plenamar, sempre que no es perjudiqui la integritat del domini públic maritimoterrestre ni el seu ús.

· Les dimensions dels establiments expenedors de menjars i begudes no excediran de 70 m², dels quals 20 m², com a màxim, podran destinar-se a instal·lació tancada. La distància entre aquests establiments no podrà ser inferior a 300 metres a platges naturals, i a 100 metres a platges urbanes; aquesta darrera distància es podrà reduir a la meitat entre activitats no similars.

· Totes les conduccions de servei hauran de ser subterrànies. El sistema de sanejament garantirà una eliminació eficaç de les aigües residuals, així com l'absència de males olors.

· La distribució d'instal·lacions a la platja, mancant planejament, haurà de complir les determinacions següents:

- Es deixarà lliure permanentment una franja d'amplada mínima de 6 metres des de la riba a plenamar.

- Les longituds dels trams lliures d'ocupació hauran de ser, com a mínim, equivalents a les que es preveu en explotació, sense que aquestes últimes puguin superar els 100 metres, llevat que la configuració de la platja aconselli una altra distribució.

B. LÀMINA D'AIGUA

Quant a les autoritzacions d'ocupació a la làmina d'aigua s'han de tenir en compte les següents:

- Les sol·licituds de fondejos no poden quedar dins dels espais abalisats per protegir banyistes.

- La zona de bany, en absència d'abalisament, comprendrà una franja de mar contigua a la costa amb una amplada de 200 metres a les platges, i de 50 metres a la resta de la costa. Dins d'aquestes zones no es podrà navegar a una velocitat superior a tres nusos, i s'han d'adoptar les precaucions necessàries per evitar riscos a la seguretat de la vida humana a la mar. El llançament o encallada d'embarcacions s'haurà de fer a través de canals degudament senyalitzats, que se situaran preferentment als extrems de les platges.

- En la mesura que sigui possible no coexistiran en l'autorització del canal d'abalisament embarcacions o artefactes flotants de motor amb altres amb diferents mitjans de propulsió.

- Les sol·licituds d'autorització embarcament i desembarcament de passatgers han de ser en llocs que proporcionin les mínimes garanties de seguretat.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

– Presentació de la sol·licitud en el termini establert.

-La sol·licitud dautorització haurà danar acompanyada del justificant dhaver abonat el 2% del pressupost en concepte de fiança provisional conforme al que estableix larticle 88 de la Llei 22/1988. En cas que lautorització es destini a un ajuntament, aquests exigiran la presentació de la fiança per import del 5% total en el moment dadjudicació en cas dexplotació per tercers.

- No s'ha d'haver produït incompliment de les condicions de l'autorització corresponent a la temporada anterior, desatenent el requeriment exprés per a la seva esmena.

- La sol·licitud s'ha d'ajustar a la regulació establerta a la Llei i al Reglament de Costes i, en síntesi, haurà de complir les regles següents:

· La superfície de cada servei serà la mínima possible, i l'ocupació total per instal·lacions de serveis de temporada serà inferior al 10% de la superfície de platja a plenamar, en el cas de platges naturals; i al 50% d'aquesta superfície a les platges urbanes.

· Les edificacions de servei de platja se situaran, preferentment, fora. Quan no sigui possible la ubicació exterior, sobre el passeig marítim o terrenys confrontants, es poden situar adossades al límit interior de la platja; en el cas de platges urbanes l'amplada de les quals ho permeti, es podran situar també a una distància mínima de 70 metre des de la línia de plenamar, sempre que no es perjudiqui la integritat del domini públic maritimoterrestre ni el seu ús.

· Les dimensions dels establiments expenedors de menjars i begudes no excediran de 70 m², dels quals 20 m², com a màxim, podran destinar-se a instal·lació tancada. La distància entre aquests establiments no podrà ser inferior a 300 metre a platges naturals, ia 100 metre a platges urbanes; aquesta darrera distància es podrà reduir a la meitat entre activitats no similars.

· Totes les conduccions de servei hauran de ser subterrànies. El sistema de sanejament garantirà una eficaç eliminació de les aigües residuals, així com l'absència de males olors.

· La distribució d'instal·lacions a la platja, mancant planejament, haurà de complir les determinacions següents:

- Es deixarà lliure permanentment una franja d'amplada mínima de 6 metres des de la riba a plenamar.

- Les longituds dels trams lliures docupació hauran de ser, com a mínim, equivalents a les que es preveu en explotació, sense que aquestes últimes puguin superar els 100 metre, llevat que la configuració de la platja aconselli una altra distribució.

- La zona de bany, en absència d'abalisament, comprendrà una franja de mar contigua a la costa amb una amplada de 200 metres a les platges, i de 50 metres a la resta de la costa. Dins d'aquestes zones no es podrà navegar a una velocitat superior a tres nusos, i s'han d'adoptar les precaucions necessàries per evitar riscos a la seguretat de la vida humana a la mar. El llançament o encallada d'embarcacions s'haurà de fer a través de canals degudament senyalitzats, que se situaran preferentment als extrems de les platges.

Documentació a presentar

- Proposta de delimitació de zones a ocupar pels serveis de temporada.

- Plànols de les instal·lacions i serveis (esc. 1:100) i plànol general d'ubicació (esc. 1:25.000 ) la definició dels quals així ho requereixi.

- Estudi economicofinancer.

- Fiança provisional.

- Documentació justificativa de la personalitat del peticionari i del compareixent.

- Depòsit contemplat a l'article 113,6 del RD 876/2014, de 10 d'octubre

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

4 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Costes i Litoral

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

X

Esmena de requeriments

Requisits

Tenir un expedient obert amb la DG Costes i Litoral

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

20 dies

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Costes i Litoral

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver realitzat prèviament la sol·licitud i hauran d'indicar el número de registre facilitat a la sol·licitud inicial.

Documentació a presentar

La que el sol·licitant estimi oportuna.

Models:

Termini màxim

En qualsevol moment abans del tràmit d'audiència.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Costes i Litoral

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Costes i Litoral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar