Convocatòria de co-màrqueting estratègic que millori la connectivitat turística amb els mercats emissors al 2023 i 2024
L'objecte d'aquesta convocatòria pública és oferir a les entitats vinculades a les 2 línies d'actuació descrites a continuació, la possibilitat de realitzar convenis de col·laboració en modalitat de co-màrqueting estratègic, per tal de millorar la connectivitat turística de la destinació Illes Balears, fora dels mesos d'estiu, tant per al mercat nacional com a internacional.
Línia actuació
Línia A Companyies aèries
Línia B Companyies marítimes
Les campanyes estan destinades a promocionar les Illes Balears als mercats emissors mitjançant la publicitat de rutes/trajectes directes ja existents o el foment per a la creació de noves rutes/trajectes amb qualsevol dels aeroports i/o ports de les Illes Balears.
Les entitats podran elegir les dates més adients a la seva proposta dins dels períodes proposats per l'AETIB per a cada una de les anualitats. Es important remarcar que per cada anualitat hauran de presentar una proposta independent, encara que las accions contingudes dins d'aquestes propostes podran ser una continuïtat de l'altra.
Codi SIA
3014882
Persones destinatàries
Podran sol·licitar la col·laboració de l'AETIB en aquesta convocatòria, les empreses o entitats privades, estatals o internacionals, l'activitat principal de les quals sigui:
· Línia A: Companyia aèria que transporta passatgers
· Línia B: Companyia marítima que transporta passatgers
Així metix, s'hauran d'ajustar a l'objecte i complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.
Es podrà presentar dins d'aquesta convocatòria com a màxim una única sol·licitud per entitat i anualitat d'execució de la campanya.
En el cas que una altra companyia/entitat que pertanyi al mateix grup empresarial també hagi optat a aquesta o una altra convocatòria pública de co-màrqueting realitzada per l'AETIB, les campanyes que es derivin d'aquesta la col·laboració hauran de ser independents, amb creativitats perfectament diferenciades.
Es important remarcar que per cada anualitat hauran de presentar una proposta i justificació independent, encara que las accions contingudes dins d'aquestes propostes podran ser una continuïtat de l'altra, sempre que es desenvolupin i justifiquin cadascuna dins la seva proposta. És a dir, les accions de la campanya 2023 hauran de finalitzar dia 31/12/2023 i las de la campanya 2024 no podran començar fins dia 01/01/2024.
Termini per a resoldre i notificar
3 mesos
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB)
Documents relacionats amb el procediment
-
BOIB núm. 69 de 25 de mayo de 2023
Resolució del president de l'AETIB, de 22 de maig de 2023, per la qual s'aproven es bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració de co-màrqueting estratègic amb l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) en accions que millorin la connectivitat turística de les Illes Balears amb els mercats emissors al 2023 i 2024
-
ANNEX A1 Dades fonamentals per a la tramitació
Dades fonamentals per a la tramitació de la sol·licitud
-
ANNEX A2 Memòria Tècnica
En aquest document es descriu la campanya a desenvolupar. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades
-
ANNEX A3 Criteris de valoració
En aquest document s'exposen els criteris de valoració referents a la campanya proposta. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades.
-
ANNEX A4 Proposta relativa a la campanya de sostenibilitat
En aquest document es descriu la campanya a desenvolupar. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades aportades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades.
-
ANNEX A9 Mesurament de resultats
Per tal de comprovar l'efectivitat de la campanya publicitària, l'entitat sol·licitant haurà de facilitar un informe acreditatiu d'acord als paràmetres que es determinen a l'ANNEX A9
-
ANNEX A10 Resum de la memòria justificativa -campanya estratègica
En aquest annex s'haurà d'indicar les accions executades segons el conveni signat i la documentació acreditativa lliurada, així com els imports definitius destinats a cada acció. A més l'ANNEX A10 conté: - Declaració responsable on s'indica que la informació continguda en la Memòria Tècnica és fidel reflex de la campanya realitzada i que l'import aportat per l'entitat col·laboradora per a l'execució d'aquesta campanya és l'import establert al conveni, signada pel responsable legal de l'entitat col·laboradora.- Declaració responsable on es confirma que l'entitat col·laboradora compleix amb el període mínim d'operativitat segons els requisits detallats a l'apartat 1.e). A més, s'haurà de confirmar haver complert amb el requisits específic per a companyies aèries descrit al 4.2 c)- Òptic de la campanya executada amb la seva valoració econòmica indicant que imports i percentatges que s'han destinat a mitjans propis i externs (impostos inclosos).S'adjuntarà a l'ANNEX A10:- Dossier acreditatiu amb relació a les accions descrites a l'òptic inclòs al conveni. La documentació acreditativa per cada una de les accions que conformen la campanya es definirà al conveni signat. - Acreditació del compliment de les Directrius de l'ús de les marques de la AETIB (ANNEX 8)
-
ANNEX A11 Resum de la memòria justificativa- campanya sostenibilitat
En aquest annex s'haurà d'indicar les accions executades segons el conveni signat i la documentació acreditativa lliurada, així com els imports definitius destinats a cada acció. A més l'ANNEX A11 conté: - Declaració responsable, on s'indica que la informació continguda en la Memòria Tècnica és fidel reflex de la campanya realitzada i que l'import aportat per l'entitat col·laboradora per a l'execució d'aquesta campanya és l'import establert al conveni, signada pel responsable legal de l'entitat col·laboradora.- Òptic de la campanya executada amb la seva valoració econòmica indicant quins imports i percentatges s'han destinat a mitjans propis i externs (impostos inclosos).- Dossier de la mesura sostenibilitat. Descripció detallada de l'execució de la mesura de sostenibilitat dins l'any d'execució de la campanya de sostenibilitat, s'hauran ajuntar material acreditatiu tal com dades quantitatives, qualitatives de la seva aplicació i/o els resultats obtinguts, fotografies, material audiovisual, certificats o qualsevol altre documentació que acrediti la seva execució. S'adjuntarà a l'ANNEX A11- Dossier acreditatiu,amb relació a les accions descrites a l'òptic inclòs al conveni. La documentació acreditativa per cada una de les accions que conformen la campanya es definirà al conveni signat. - Acreditació del compliment de les Directrius de l'ús de les marques de la AETIB (ANNEX 8).
-
ANNEX B1 Dades fonamentals per a la tramitació
Dades fonamentals per a la tramitació de la sol·licitud
-
ANNEX B2 Memòria Tècnica
En aquest document es descriu la campanya a desenvolupar. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades
-
ANNEX B3 Criteris de valoració
En aquest document s'exposen els criteris de valoració referents a la campanya proposta. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades.
-
ANNEX B4 Proposta relativa a la campanya de sostenibilitat
En aquest document es descriu la campanya a desenvolupar. Aquest annex inclou una declaració responsable mitjançant la qual es declara la veracitat de les dades aportades i la intenció del compliment de la campanya segons les característiques assenyalades.
-
ANNEX B9 Mesurament de resultats
Per tal de comprovar l'efectivitat de la campanya publicitària, l'entitat sol·licitant haurà de facilitar un informe acreditatiu d'acord als paràmetres que es determinen a l'ANNEX B9
-
ANNEX B10 Resum de la memòria justificativa -campanya estratègica
En aquest annex s'haurà d'indicar les accions executades segons el conveni signat i la documentació acreditativa lliurada, així com els imports definitius destinats a cada acció. A més l'ANNEX B10 conté: - Declaració responsable on s'indica que la informació continguda en la Memòria Tècnica és fidel reflex de la campanya realitzada i que l'import aportat per l'entitat col·laboradora per a l'execució d'aquesta campanya és l'import establert al conveni, signada pel responsable legal de l'entitat col·laboradora.- Declaració responsable on es confirma que l'entitat col·laboradora compleix amb el període mínim d'operativitat segons els requisits detallats a l'apartat 1.e). - Òptic de la campanya executada amb la seva valoració econòmica indicant que imports i percentatges que s'han destinat a mitjans propis i externs (impostos inclosos).S'adjuntarà a l'ANNEX B10- Dossier acreditatiu amb relació a les accions descrites a l'òptic inclòs al conveni. La documentació acreditativa per cada una de les accions que conformen la campanya es definirà al conveni signat. - Acreditació del compliment de les Directrius de l'ús de les marques de la AETIB (ANNEX 8)
-
ANNEX B11 Resum de la memòria justificativa- campanya sostenibilitat
En aquest annex s'haurà d'indicar les accions executades segons el conveni signat i la documentació acreditativa lliurada, així com els imports definitius destinats a cada acció. A més l'ANNEX B11 conté: - Declaració responsable, on s'indica que la informació continguda en la Memòria Tècnica és fidel reflex de la campanya realitzada i que l'import aportat per l'entitat col·laboradora per a l'execució d'aquesta campanya és l'import establert al conveni, signada pel responsable legal de l'entitat col·laboradora.- Òptic de la campanya executada amb la seva valoració econòmica indicant quins imports i percentatges s'han destinat a mitjans propis i externs (impostos inclosos).- Dossier de la mesura sostenibilitat. Descripció detallada de l'execució de la mesura de sostenibilitat dins l'any d'execució de la campanya de sostenibilitat, s'hauran ajuntar material acreditatiu tal com dades quantitatives, qualitatives de la seva aplicació i/o els resultats obtinguts, fotografies, material audiovisual, certificats o qualsevol altre documentació que acrediti la seva execució. S'adjuntarà a l'ANNEX B11- Dossier acreditatiu,amb relació a les accions descrites a l'òptic inclòs al conveni. La documentació acreditativa per cada una de les accions que conformen la campanya es definirà al conveni signat. - Acreditació del compliment de les Directrius de l'ús de les marques de la AETIB (ANNEX 8).
-
ANNEX D Localització de l'expedient a l'AETIB
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'AETIB poden presentar l'Annex D que s'adjunta en el qual s'ha d'indicar el número d'expedient on es troba la documentació administrativa, sempre que no hagi sofert cap modificació o la documentació presentada no hagi exhaurit la seva vigència.
-
ANNEX 5 Model d'òptic campanya co-màrqueting
En aquest document ha de quedar clarament reflectit quines accions es proposen i a quins imports corresponen. - Així mateix, s'indicarà quin import i inversió del total de la campanya es destina a mitjans externs (com a mínim un 40%). S'haurà de prendre com a referència l'import de la campanya amb el descompte mitjà ofert prèviament aplicat, impostos inclosos.- Els imports hauran d'incloure els impostos corresponents a la normativa del país on es realitzi/executi cada acció proposada a la campanya. - En el cas de col·laboracions i/o ajudes per part d'altres entitats públiques a la campanya, haurà de quedar clarament especificat quines accions i partides pressupostàries assumeix cada entitat. - L'òptic haurà de reflectir també la planificació de dates de la campanya a desenvolupar (cronograma).
-
ANNEX 6 Model d'òptic campanya sostenibilitat
En aquest document ha de quedar clarament reflectit quines accions es proposen i a quins imports corresponen.- Així mateix, s'indicarà quin import i inversió del total de la campanya es destina a mitjans externs (com a mínim un 50% del total de la campanya). S'haurà de prendre com a referència l'import de la campanya amb el descompte mitjà ofert prèviament aplicat, impostos inclosos. - Els imports hauran d'incloure els impostos corresponents a la normativa del país on es realitzi/executi cada acció proposada a la campanya. - L'AETIB abonarà la part corresponent a mitjans externs exclusivament, fins al màxim estipulat a l'apartat 1.1 "Campanyes de sostenibilitat" d'aquestes bases, segons l'elecció realitzada pel sol·licitant. - L'òptic haurà de reflectir també la planificació de dates de la campanya a desenvolupar (cronograma) que haurà de ser simultània a la campanya de co-màrqueting estratègic.
-
ANNEX 7 Plans de Connectivitat de les Illes Balears
En aquest document de consulta s'indiquen els mercats emissors tradicional i no tradicionals de les Illes Balears als quals es pot vincular la campanya proposta.
-
ANNEX 8 Directrius de marques comarqueting 2023/2024
Directrius sobre l'ús de les marques de l'AETIB d'aplicació al procediment
-
ANNEX 12 Resum memòria econòmica mitjans externs - campanya estratègica
Els imports relatius a accions de publicitat realitzades a través de mitjans externs a l'entitat s'acreditaran mitjançant una relació de les accions enumerades com tals al conveni signat, indicant els imports definitius destinats a cadascuna de les accions i adjuntat un "Dossier Acreditatiu" amb les factures o part d'una, que especifiqui el cost i l'acció a la qual correspongui.
-
ANNEX 13 Resum memòria econòmica mitjans externs - campanya sostenibilitat
Els imports relatius a accions de publicitat realitzades a través de mitjans externs a l'entitat, s'acreditaran mitjançant una relació de les accions enumerades com tals al conveni signat, indicant els imports definitius destinats a cadascuna de les accions i adjuntat un "Dossier Acreditatiu" amb les factures o part d'una, que especifiqui el cost i l'acció a la qual correspongui.