Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Refiançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de les garanties concedides per ISBA, SGR

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot reavalar operacions financeres avalades per la societat de garantia recíproca de les Illes Balears, ISBA, SGR, en virtut del Conveni de col·laboració per al suport de la societat de garantia recíproca entre l'Administració de la Comunitat Autònoma i ISBA, SGR de 23 de novembre de 2023 i en el marc del Decret 122/2000, d'1 de setembre, pel qual es regulen les aportacions al fons de provisions tècniques de les societats de garanties recíproques i el suport als seus socis partícips per les conselleries del Govern de les Illes Balears.

ISBA, SGR, ha de comunicar periòrdicament a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació les operacions financeres avalades per la societat de garantia recíproca per sol·licitar el refiançament de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

Així mateix, ISBA, SGR, ha de comunicar la liquidació de les fallides que es produeixin de les operacions financeres avalades per ISBA i reavalades per de l'Administració de la Comunitat Autònoma per tal de sol·licitar la seva cobertura.

Codi SIA

2986749

Persones destinatàries

ISBA, societat de garantia recíproca, en virtut del Conveni de col·laboració per donar suport a la societat de garantia recíproca entre l'Administració de la Comunitat Autònoma i ISBA, SGR de 23 de novembre de 2023.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Tràmits

X

Sol·licitud de reafiançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d'operacions financeres avalades per ISBA,SGR

Requisits

El refiançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'ha d'atorgar sobre garanties creditícies concedides per ISBA, SGR, sobre operacions financeres amb els requisits següents:

-Les operacions s'han de formalitzar amb entitats financeres i fons de titulització per socis partícips de la societat de garantia recíproca que siguin empreses amb activitat en el territori de les Illes Balears.

-Les garanties han de ser avals financers vius

-Les operacions avalades han de comptar amb un refiançament de la Compañía Española de Reafianzamiento, S.M.A., S.A (CERSA) mínim del 25%.

-La quantia refiançada global no pot superar el 75% de l'aval d'ISBA, SGR, per cada operació.

-La quantia refiançada per l'Adminitració no pot superar en conjunt el 2% de la xifra total dels crèdits inicials per a despeses dels pressuposts anuals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Documentació a presentar

- Certificat d'ISBA, SGR, amb les dades relatives a l'aval de la societat de garantia recíproca de les operacions per a les quals demana el refiançament de l'Administració

- Fitxer en format full de càlcul amb el detall de cada operació finançera avalada per ISBA, SGR, per ser refiançada per l'Administració de la Comunitat Autònoma.

Per cada una de les operacions per les quals se sol·licita refiançament de l'Administració:

- Declaració responsable de la persona que s'ha de refiançar sobre el compliment dels requisits per rebre un ajut de la Comunitat Autònoma en forma de garantia, així com dels ajuts d'estat de la persona que s'ha de refiançar.

- Document d'aval d'ISBA, SGR.

- Contracte de l'operació de finançament.

Termini màxim

1 mes des de la formalització del reaval de CERSA

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Comunicació d'operacions refiançades fallides

Requisits

ISBA, societat de garantia recíproca, ha de comunicar la liquidació de les fallides que s'hagin produït en el semestre anterior, de les operacions financeres avalades per ISBA i reavalades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els termes del Conveni de col·laboració per al suport de la societat de garantia recíproca formalitzat entre l'Administració de la Comunitat Autònoma i ISBA, SGR, el 21 de novembre de 2023.

Les fallides de les operacions avalades per ISBA,SGR i reavalades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears han de complir els requisits de la clàusula tercera del Conveni de col·laboració de 21 de novembre de 2023.

En concret, ISBA, SGR, ha de trametre semestralment a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, una relació de les garanties que s'han de cobrir, amb la deducció prèvia de les quanties recuperades corresponents a operacions cobertes en liquidacions anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 3, apartat 7. 3a del Decret 122/2000, pel qual es regulen les aportacions al fons de provisions tècniques de les societats de garanties recíproques i el suport als seus socis partícips per les conselleries del Govern de les Illes Balears.

L'Administració de la Comunitat Autònoma tramitarà un procediment de despesa a favor d'ISBA, SGR, per cobrir l'import de la liquidació operacions fallides del semestre finalitzat, si escau.

Documentació a presentar

-Certificat de la relació d'avals en què intervingui com a garant amb indicació del volum de risc viu i risc morós, la cobertura atorgada per cada refiançador i el risc assumit per ISBA, SGR.

-Certificat de la relació d'operacions fallides durant el període.

-Certificat de la relació de recuperació d'operacions fallides en períodes anteriors durant el període.

-Estat de situació economico financera d'ISBA, SGR, del darrer semestre tancat.

Termini màxim

Fallides del primer semestre de l'any: fins al 15 de novembre del mateix any

Fallides del segon semestre de l'any: fins al 15 de juny de l'any següent

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Comunicació d'informació de la societat de garantia recíproca

Requisits

Ser una societat de garantia recíproca amb majoria de socis partícips a les Illes Balears i tenir formalitzat un conveni de col·laboració amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al suport de la SGR.

Documentació a presentar

Qualsevol informació sobre la societat de garantia recíproca rellevant en el marc del Conveni de col·laboració CAIB- SGR, com els comptes anuals, el quoficient de solvència...

Termini màxim

Per la informació econòmica de la SGR, 1r semestre de l'any següent al tancament de les dades

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar