Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions destinades a la millora de l'accessibilitat d'infraestructures i equipaments de les entitats locals de les Illes Balears NextGen

L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions destinades a entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és finançar els projectes necessaris per facilitar l'accés i ús per totes les persones de les infraestructures i equipaments dels centres i serveis competència de les entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. S'entén per centre qualsevol infraestructura local al servei de la ciutadania.

Les obres, actuacions i elements objectes de subvenció s'hauran d'adequar als paràmetres, requisits i condicions establerts per la normativa vigent en matèria d'accessibilitat i eliminació de barreres arquitectòniques que els sigui aplicable.

Codi SIA

2868308

Persones destinatàries

Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com entitats que en depenen o hi estan vinculades.

S'entenen per entitats dependents o vinculades les que preveu l'article 85.2.A, apartats b) c) d), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Observacions

INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT, RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.

D'acord amb el punt 12 de la convocatòria, es publiquen les propostes de resolució:

https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=5372394&coduo=3832035&lang=ca

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

- Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com entitats que en depenen o hi estan vinculades.

S'entenen per entitats dependents o vinculades les que preveu l'article 85.2.A, apartats b) c) d), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local.

- Les entitats beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores d'aquesta subvenció, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la normativa vigent que se li aplica.

Les entitats beneficiàries no poden incórrer en cap de les circumstàncies que preveuen els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiària, així com els articles 10.1 i 2 del Decret legislatiu

2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- D'acord amb l'article 3.m) de l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, es considera que les entitats beneficiàries són alhora òrgans gestors, que es defineixen com: «òrgan que en l'àmbit de l'entitat executora és responsable de l'elaboració, signatura i tramitació de l'Informe de Gestió del Projecte o Subprojecte.

En el cas de les entitats locals i la resta de participants, el secretari o càrrec que exerceixi funcions anàlogues certificarà el resultat que reculli l'informe de gestió conforme a la documentació administrativa i comptable relativa al subprojecte executat per les àrees o regidories corresponents de l'entitat local».

https://www.caib.es/eboibfront/pdf/ca/2022/55/1109800 Núm. 55 26 d'abril de 2022 Fascicle 78 - Sec. III. - Pàg. 15473

https://www.caib.es/eboibfront/ D.L.: PM 469-1983 - ISSN: 2254-1233

- És requisit de les entitats beneficiàries posseir la titularitat o la cessió d'ús dels terrenys, centres o espais en els quals es realitzarà l'actuació inversora.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de dos mesos a contar des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquest termini es podrà ampliar en dos mesos més en el cas que no s'hagi exhaurit el crèdit assignat.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'equipament de Serveis Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

Observacions

En data 27/04/2022 s'ha modificat l'imprès núm. 1.

Al punt 8.2 b. de la convocatòria, en el cas d'obra major, on diu que el projecte bàsic ha d'estar visat pel corresponent col·legi professional no és obligatori que un projecte bàsic estigui visat, d'acord amb la normativa vigent. Per tant, es poden presentar projectes bàsics firmats pel tècnic competent responsable, degudament identificat sense visar.

En qualsevol cas, el projecte d'execució sí que haurà d'estar visat.

X

Justificació

Requisits

Ser beneficiari de la subvenció destinada a la millora de l'accessibilitat d'infraestructures i equipaments de les entitats locals de les Illes Balears NextGen

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

L'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % del projecte mitjançant la

presentació de la documentació justificativa corresponent en el termini màxim de

sis mesos des de la finalització de l'execució del projecte, d'acord amb el punt 3 de

la convocatòria, o com a màxim fins al 30 de juny de 2024.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar