Tanteig i retracte d'habitatges protegits
La Llei 5/2018 de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears estableix l'obligació de notificar a l'IBAVI la intenció de transmetre un HPP; les transmissions entre grans tenidors i aquelles altres previstes a l'esmentada norma als efectes de la resolució per aquest Institut de l'exercici o la renúncia als drets de tanteig i retracte.
Pot entregar l'imprès emplenat a qualsevol oficina de l'IBAVI.
També pot registrar-se telemàticament mitjançant l'opció situada a la dreta d'aquesta plana web.
Codi SIA
2869248
Persones destinatàries
Persones físiques i jurídiques titulars d'habitatges protegits; de la totalitat d'un immoble que disposi de més d'un habitatge quan almenys un d'ells estigui arrendat; grans tenidors titulars d'habitatges i terrenys adquirits en processos judicials o extrajudicials i promotors d'habitatges protegits de promoció privada.
Termini per a resoldre i notificar
60 dies
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
Simplificació documental
Tràmits
Notificació de la decisió de transmetre el domini de la totalitat d'un immoble amb més d'un habitatge sempre que almenys un d'aquests estigui arrendat
Requisits
Instrumentar i articular el tràmit que permeti al propietari de la totalitat d'un immoble amb més d'un habitatge, sempre que almenys un d'aquests estigui arrendat, notificar a l'Administració la seva decisió de transmetre el domini de la totalitat de l'immoble, a l'efecte de l'exercici dels drets de tanteig i retracte per part de l'Administració, en previsió del que estableix l'article 26 ter de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears.
Persones físiques o jurídiques que vulguin transmetre un habitatge protegit i els seus annexos o de sòl reservat per a la seva construcció.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
60 dies
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
C/ de Manuel Azaña, 9 . Tel.: 900700003 - Fax: 971468829
(vendahabitatgeprotegit@ibavi.caib.es)
Notificació de la decisió de transmetre un habitatge protegit i els seus annexos o de sòl reservat per a la seva construcció
Requisits
Instrumentar i articular el tràmit que permeti al propietari d'un habitatge protegit i els seus annexos o de sòl reservat per a la seva construcció notificar a la Direcció General d'Habitatge la seva decisió de transmetre-la l'efecte de l'exercici dels drets de tanteig i retracte de l'Administració, en previsió del que estableixen els articles 75 i següents de la Llei 5/2018, de 19 de juny de l'habitatge de les Illes Balears.
Persones físiques o jurídiques que vulguin transmetre un habitatge protegit i els seus annexos o de sòl reservat per a la seva construcció.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
60 dies
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
C/ de Manuel Azaña, 9 . Tel.: 900700003 - Fax: 971468829
(vendahabitatgeprotegit@ibavi.caib.es)
Notificació de la decisió de transmetre a un gran tenidor un habitatge, o un terreny en sòl urbà o urbanitzable, adquirit en procés judicial o extrajudicial; o un habitatge inscrit en el Reg. d'habitatges desocupats
Requisits
Instrumentar i articular el tràmit que permeti a un gran tenidor notificar a l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) la decisió de transmetre a un altre gran tenidor un habitatge amb els seus annexos, o un terreny en sòl classificat com a urbà o urbanitzable, adquirit en procés judicial o extrajudicial; o un habitatge inscrit en el Registre d'habitatges desocupats, a l'efecte de l'exercici dels drets de tanteig i retracte per part de l'Administració, en previsió del que estableixen els articles 26 quater i 36.4 de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears.
Grans tenidors: persones físiques o jurídiques que, per si mateixes, de manera directa, o indirectament a través de la participació en altres societats o grups de societats (vid. art. 42 del Codi de comerç) de les quals tenguin el control efectiu, disposen de deu o més habitatges, en l'àmbit de les Illes Balears, en règim de propietat, lloguer, usdefruit o qualsevol altre dret que els faculti per cedir-ne l'ús, i que tenguin com a activitat econòmica la promoció immobiliària, la intermediació, la gestió, la inversió, la compravenda, el lloguer o el finançament d'habitatges.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
60 dies
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
C/ de Manuel Azaña, 9 . Tel.: 900700003 - Fax: 971468829
(vendahabitatgeprotegit@ibavi.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una obligació legal
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional