Requisits
1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'altre Estat membre de la Unió Europea o, en cas contrari, comptar amb les autoritzacions exigides per la legislació reguladora del règimen general d'extrangeria per a la realització de l'activitat professional de transportista en nom propi.
2. Quan es tracti d'una persona jurídica, aquesta haurà de complir les següents condicions:
a. Que estigui inscrita en el Registre Mercantil, o en el registre públic que correspongui.
b. Tenir personalitat jurídica pròpia i independent de la d'aquelles persones que, en es seu cas, la integrin.
c. Que tengui ànim de lucre.
d. Que la realització de transport públic formi part del seu objecte social.
3. Comptar amb un domicili situat a Espanya en el què es conservin, a disposició del Servei d'Inspecció, els documents relatius a la seva gestió i funcionament.
4. Disposar d'un o més vehicles matriculats a Espanya en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari i que no superi, en el moment de la sol·licitud de l'autorizació, els cinc mesos d'antiguitat, comptats des de la primera matriculació.
5. Disposar de direcció i firma electrònica per dur a terme i documentar a distància el contracte de transports amb els seus clients. El canvi d'aquesta direcció haurà de ser puntualment comunicat.
6. Complir les obligacions de caràcter fiscal, laboral i social exigides per la legislació vigent.
Documentació a presentar
a) Justificant d'alta en la Declaració Censal (mod. 036) epígraf 722 transports de mercaderies per carretera.
b) Quan l'empresa no estigui inscrita en el Registre Mercantil haurà d'aportar la documentació que acrediti el compliment de les condicions del punt 2. (Escriptura de constitució)
c) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.
d) Comunicar, el titular de l'autorització, la direcció de correu electrònica.
e) Justificant d'alta de l'empresa en el règimen de la Seguretat Social que li correspongui.
f) Document d'ingrés de la taxa.
Termini màxim
Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Ordenació del Transport Terrestre
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Ordenació del Transport Terrestre
C/ d'Eusebi Estada, 28.
Tel.: 971177181
- Fax: 97176365
(fbouazza@dgmobil.caib.es)
Observacions
La realització de transport públic de mercaderies estarà supeditada a la possessió d’una autorització expedida per l’òrgan competent. (Article 42.1 de la LOTT)
En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.
La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.