Subvencions per al foment i suport a la igualtat d'oportunitats, prevenció i erradicació de la violència masclista
L'objecte del procediment és subvencionar projectes que tenguin com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, a més dels adreçats a erradicar la violència contra les dones.
Codi SIA
2405806
Persones destinatàries
— Associacions i federacions d'associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia.
— Fundacions privades sense ànim de lucre l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.
— Creu Roja Espanyola.
— Organització Nacional de Cecs Espanyols (ONCE).
— Les associacions i federacions sindicals radicades a les Illes Balears amb personalitat jurídica pròpia.
— Les entitats religioses radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes d'inserció, lluita contra l'exclusió de les dones i contra les violències masclistes.
— Associacions i federacions d'estudiants radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes o actuacions contra les violències masclistes o d'igualtat entre dones i homes.
— Col·legis professionals radicats a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia, que duguin a terme programes o actuacions contra les violències masclistes o d'igualtat entre dones i homes.
Termini per a resoldre i notificar
Sis mesos comptadors a partir de l'endemà en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Simplificació documental
Documents relacionats amb el procediment
-
Resolució de convocatòria
Convocatòria de subvenció i bases específiques
Tràmits
Sol·licitud de subvenció
Requisits
Ser alguna de les organitzacions destinatàries de la convocatòria que es descriuen a la base específica cinquena, adjunta a la convocatòria.
Documentació a presentar
- Sol·licitud (Annex 1)
- Guió del projecte (Annex 7)
- Declaració d'oposició a la consulta administrativa de dades (Annex 6)
- Comunicació dels documents en mans de l'Administració (Annex 10)
- Compromís del complir amb les obligacions dels beneficiaris (Annex 5)
- Declaració responsable de no haver estat condemnat o sancionat (Annex 8)
- Declaració responsable del compliment dels requisits per a poder ser beneficiari de subvencions (Annex 4)
- Declaració sobre la recepció d'altres fonts de finançament (Annex 3)
- Comunicació de les dades bancàries (Annex 9)
Models:
- Declaració que indica els documents en mans de l'administració (Annex 10)
- Sol·licitud de subvenció
- Comunicació de les dades bancàries
- Projecte de la modalitat B
- Declaració responsable de no haver estat condemnat o sancionat (Annex 8)
- Declaració d'oposició a la consulta de dades (Annex 6)
- Declaració responsable del compliment dels requisits per a poder ser beneficiari de subvencions (Annex 4)
- Compromís del complir amb les obligacions dels beneficiaris
- Projecte de la modalitat A
- Declaració sobre la recepció d'altres fonts de finançament (Annex 3)
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Del 26 de març al 14 d'abril de 2021
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Concessió de la subvenció
Requisits
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
- No haver estat condemnats en ferm, ni sancionats administrativament, a la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics per qualsevol causa, especialment:
a) Per haver comès algun dels següents delictes: prevaricació, suborn, malversació de cabdals públics, tràfic d'influències, frau, exaccions il·legals o delictes urbanístics.
b) Per haver incorregut en faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals en els darrers tres anys.
c) Per haver comès infraccions tributàries.
d) Per haver consentit o exercit pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere en els darrers tres anys.
e) Per haver dut a terme conductes discriminatòries contra els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.
f) Per haver perpetrat accions contra la memòria i el reconeixement democràtic.
- Disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists a la Llei de prevenció de riscs laborals.
- No incórrer en les causes de prohibició de l'article 4 de la Llei orgànica reguladora del dret d'associació (discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra; promoció de l'odi o la violència contra les persones, o justificació dels delictes de terrorisme o dels autors).
- No haver sol·licitat la declaració del concurs, no se'ls ha declarat insolvents, no es troben en concurs o sota intervenció judicial o no tenen en vigor una declaració d'inhabilitació concursal.
- No haver provocat la resolució dolosa en ferm de cap contracte amb l'administració.
- No tenir, entre els seus representants legals, persones en els supòsits d'incompatibilitats que regulen les lleis sobre incompatibilitats dels membres dels governs de l'Estat o autonòmics, i del personal al servei de les administracions públiques. Tampoc són, els representants legals, càrrecs electes segons les lleis electorals estatal i autonòmica.
- No tenir residència fiscal ni ens filials als territoris declarats paradisos fiscals.
- Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions de reintegrament de subvencions.
- No tenir el procés d'inscripció al registre corresponent suspès per indicis racionals d'il·licitud penal.
Documentació a presentar
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Sis mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Justificació de la subvenció
Requisits
- Ser beneficiari d'una subvenció.
- Haver dut a terme l'activitat subvencionada.
- S'ha de justificar la totalitat del cost del projecte subvencionat, independentment del percentatge finançat.
Documentació a presentar
- Memòria tècnica del projecte subvencionat, d'acord amb la modalitat respectiva (A / B) - Annex 12
- Declaració jurada d'haver portat a terme el projecte (Annex 13)
- Memòria econòmica (Annex 11)
- Documentació justificativa de les despeses portades a terme (factures, nòmines, etc.)
Models:
Termini màxim
D'ençà de la finalització de l'activitat fins el 31 de gener de 2022
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional