Subvencions per al foment i suport a la igualtat d'oportunitats, prevenció i erradicació de la violència masclista
L'objecte del procediment és subvencionar projectes que tenguin com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, a més dels adreçats a erradicar la violència contra les dones.
Código SIA
2405806
Personas destinatarias
— Associacions i federacions d'associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia.
— Fundacions privades sense ànim de lucre l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.
— Creu Roja Espanyola.
— Organització Nacional de Cecs Espanyols (ONCE).
— Les associacions i federacions sindicals radicades a les Illes Balears amb personalitat jurídica pròpia.
— Les entitats religioses radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes d'inserció, lluita contra l'exclusió de les dones i contra les violències masclistes.
— Associacions i federacions d'estudiants radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes o actuacions contra les violències masclistes o d'igualtat entre dones i homes.
— Col·legis professionals radicats a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia, que duguin a terme programes o actuacions contra les violències masclistes o d'igualtat entre dones i homes.
Plazo máximo para la resolución y notificación
Sis mesos comptadors a partir de l'endemà en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds
Silencio administrativo
Negatiu
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
No
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Simplificación documental
Documentos relacionados con el procedimiento
-
Resolució de convocatòria
Convocatòria de subvenció i bases específiques
Trámites
Sol·licitud de subvenció
Requisitos
Ser alguna de les organitzacions destinatàries de la convocatòria que es descriuen a la base específica cinquena, adjunta a la convocatòria.
Documentación a presentar
- Sol·licitud (Annex 1)
- Guió del projecte (Annex 7)
- Declaració d'oposició a la consulta administrativa de dades (Annex 6)
- Comunicació dels documents en mans de l'Administració (Annex 10)
- Compromís del complir amb les obligacions dels beneficiaris (Annex 5)
- Declaració responsable de no haver estat condemnat o sancionat (Annex 8)
- Declaració responsable del compliment dels requisits per a poder ser beneficiari de subvencions (Annex 4)
- Declaració sobre la recepció d'altres fonts de finançament (Annex 3)
- Comunicació de les dades bancàries (Annex 9)
Modelos:
- Declaració que indica els documents en mans de l'administració (Annex 10)
- Sol·licitud de subvenció
- Comunicació de les dades bancàries
- Projecte de la modalitat B
- Declaració responsable de no haver estat condemnat o sancionat (Annex 8)
- Declaració d'oposició a la consulta de dades (Annex 6)
- Declaració responsable del compliment dels requisits per a poder ser beneficiari de subvencions (Annex 4)
- Compromís del complir amb les obligacions dels beneficiaris
- Projecte de la modalitat A
- Declaració sobre la recepció d'altres fonts de finançament (Annex 3)
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Del 26 de març al 14 d'abril de 2021
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Concessió de la subvenció
Requisitos
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
- No haver estat condemnats en ferm, ni sancionats administrativament, a la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics per qualsevol causa, especialment:
a) Per haver comès algun dels següents delictes: prevaricació, suborn, malversació de cabdals públics, tràfic d'influències, frau, exaccions il·legals o delictes urbanístics.
b) Per haver incorregut en faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals en els darrers tres anys.
c) Per haver comès infraccions tributàries.
d) Per haver consentit o exercit pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere en els darrers tres anys.
e) Per haver dut a terme conductes discriminatòries contra els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.
f) Per haver perpetrat accions contra la memòria i el reconeixement democràtic.
- Disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists a la Llei de prevenció de riscs laborals.
- No incórrer en les causes de prohibició de l'article 4 de la Llei orgànica reguladora del dret d'associació (discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra; promoció de l'odi o la violència contra les persones, o justificació dels delictes de terrorisme o dels autors).
- No haver sol·licitat la declaració del concurs, no se'ls ha declarat insolvents, no es troben en concurs o sota intervenció judicial o no tenen en vigor una declaració d'inhabilitació concursal.
- No haver provocat la resolució dolosa en ferm de cap contracte amb l'administració.
- No tenir, entre els seus representants legals, persones en els supòsits d'incompatibilitats que regulen les lleis sobre incompatibilitats dels membres dels governs de l'Estat o autonòmics, i del personal al servei de les administracions públiques. Tampoc són, els representants legals, càrrecs electes segons les lleis electorals estatal i autonòmica.
- No tenir residència fiscal ni ens filials als territoris declarats paradisos fiscals.
- Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions de reintegrament de subvencions.
- No tenir el procés d'inscripció al registre corresponent suspès per indicis racionals d'il·licitud penal.
Documentación a presentar
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Sis mesos
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Justificació de la subvenció
Requisitos
- Ser beneficiari d'una subvenció.
- Haver dut a terme l'activitat subvencionada.
- S'ha de justificar la totalitat del cost del projecte subvencionat, independentment del percentatge finançat.
Documentación a presentar
- Memòria tècnica del projecte subvencionat, d'acord amb la modalitat respectiva (A / B) - Annex 12
- Declaració jurada d'haver portat a terme el projecte (Annex 13)
- Memòria econòmica (Annex 11)
- Documentació justificativa de les despeses portades a terme (factures, nòmines, etc.)
Modelos:
Plazo máximo
D'ençà de la finalització de l'activitat fins el 31 de gener de 2022
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989
(registre.subv@ibdona.caib.es)
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional