Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Instal·lacions de xarxes de baixa tensió amb declaració d'utilitat pública (TNI-102 E)

Autorització de construcció amb declaració en concret d'utilitat pública i/o expropiació, i autorització d'explotació (posada en servei/funcionament) d'instal·lació de distribució en baixa tensió (TNI-102 E)

Codi SIA

2215238

Persones destinatàries

Empreses distribuïdores d'energia elèctrica.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. Aquest termini pot ser suspès quan es donin les circumstàncies recollides a l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Tràmits

X

Sol·licitud d'autorització de construcció amb declaració en concret d'utilitat pública i/o expropiació d'instal·lació de distribució d'energia elèctrica.

Requisits

Ser empresa distribuïdora d'energia elèctrica.

El promotor haurà d'acreditar:

a) Les condicions tècniques i de seguretat de les instal·lacions i de l'equip associat.

b) L'adequat compliment de les condicions de protecció del medi ambient.

c) Les característiques de l'emplaçament de la instal·lació.

d) La seva capacitat legal, tècnica i economicofinancera per a la realització del projecte.

Documentació a presentar

1. Sol·licitud d'autorització.

2. Pagament de la taxa.

3. En el cas de que es tramiti simultàniament autorització administrativa de construcció i en concret de declaració d'utilitat pública, s'haurà de presentar un projecte detallat de la instal·lació per tècnic competent i memòria urbanística, que aniràn acompanyats del document ambiental escaient en el cas de que estigui sotmès al procediment d'avaluació d'impacte ambiental. El contingut del projecte està regulat a l'article 123 del Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre.

4. Altres informes i/o autoritzacions que siguin necessàries vinculats a la tramitació de l'expedient.

5. Per al procediment en concret d'utilitat pública s'haurà de presentar una relació concreta e individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.

Models:

Termini màxim

Si en el termini de 10 dies des de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada no ha justificat davant la UDIT el pagament de la taxa corresponent, es considerarà que el titular desisteix de la mateixa.

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

Observacions

Les fases del procediment són:

a) Autorització administrativa de construcció, que permet al titular realitzar la construcció de la instal·lació complint els requisits tècnics exigibles. Amb:

- Projecte d'execució. Ha d'incloure si escau els condicionants exclusivament tècnics d'aquelles Administracions Públiques, organismes o empreses que prestin serveis públics o d'interès econòmic general, únicament quant a béns i drets de la seva propietat que es trobin afectats per la instal·lació.

-Memòria urbanística.

b) A més de l'anterior, l'empresa promotora pot sol·licitar la declaració en concret d'utilitat pública. Es declaren d'utilitat pública les instal·lacions elèctriques de generació, transport i distribució d'energia elèctrica, a l'efecte d'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i exercici de la servitud de pas. El projecte d'execució inclourà en aquest cas:

- Relació concreta i individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.

c) Una vegada notificada la resolució de declaració d'utilitat pública als possibles afectats s'inicia la fase expropiatòria que comporta, si és el cas, aquesta declaració.

El següent pas és citar als afectats a les actes prèvies, on s'identificaran les parcel·les afectades, els titulars i els seus drets, i es determinaran les possibles servituds de pas, servituds aèries, m2 d'ocupació, l'ocupació temporal per les obres i qualsevol altra càrrega que tindrà la parcel·la.

Una vegada consignades o pagades les indemnitzacions per ràpida ocupació i dipòsit previ es procedeix a l'acta d'ocupació.

Se sol·licitaran a l'empresa beneficiària i a l'afectat les fulles de valoració sobre els drets i béns afectats per l'expropiació amb la finalitat d'intentar arribar a un mutu acord.

Si no s'arriba al mutu acord es remet la part relacionada amb la valoració de l'expropiació al Jurat Provincial d'Expropiació per a la seva valoració.

Una vegada fixat el justipreu pel Jurat Provincial d'Expropiació el notificarà a tots els interessats, beneficiari i administració expropiant.

X

Sol·licitud d'autorització d'explotació (posada en servei/funcionament).

Requisits

Un cop atorgada la resolució d'autorització administrativa i executades les instal·lacions, el titular de la instal·lació haurà de sol·licitar la posada en funcionament.

Documentació a presentar

- Certificat final d'obra signat per tècnic competent.

- Butlletí d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió.

Models:

Termini màxim

Si en el termini de 10 dies des de la presentació de la sol·licitud, l'interessat no ha justificat davant la UDIT el pagament de la taxa corresponent, es considerarà que el titular desisteix d'aquella.

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar