Procediment sancionador per infraccions en matèria de seguretat i salut laboral
L'objecte del procediment sancionador és la imposició de sancions per infraccions comeses en matèria de seguretat i salut (prevenció de riscos laborals) que es relacionen als articles 11,12 i 13 TRLISOS.
Codi SIA
1814217
Persones destinatàries
Persones físiques o jurídiques i, comunitats de bens autors d'infraccions tipificades com a tal i, en particular les enumerades a l'article 2 TRLISOS
Termini per a resoldre i notificar
6 mesos
Silenci administratiu
Caducitat
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
Si
Observacions
Aquest procediment s'inicia d'ofici per acta d'infracció aixecada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social com a conseqüència d'actuacions practicades d'ofici, per pròpia iniciativa o mitjançant denúncia, o a instància de la persona interessada.
L' import de la sanció imposada s'ha de fer efectiu amb el document d'ingrés adjunt a la resolució (model 048) en el període voluntari establert en el Reglament General de Recaptació dins els terminis següents:
Les notificades entre els dies 1 i 15 de cada mes, des de la data de notificació fins al dia 20 del mes següent o el dia hàbil immediat següent.
Les notificades entre els dies 16 i el darrer de cada mes, des de la data de notificació fins al dia 5 del segon mes posterior o el dia hàbil immediat següent.
Si el pagament no s'efectua en aquestes dates es procedirà a l'exacció de l'import en qüestió per la via executiva de constrenyiment, d'acord amb el procediment establert del Reglament general de recaptació.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball
Tràmits
Actuacions inspectores prèvies que poden concloure amb l'aixecament d'una Acta d'infracció, en el seu cas
Requisits
No hi ha requisits específics.
Documentació a presentar
La que l'inspector requereixi.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
L' establert a la normativa d'Inspecció de Treball.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Administratiu
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900
(jpinuela@dgtreslab.caib)
Observacions
Si les actuacions inicials finalitzen amb l'aixecament d'un acta d'infracció s'inicia el procediment sancionador.
Instrucció del procediment
Requisits
Aixecada l'Acta amb proposta de sanció es procedeix al nomenament de l'instructor.
Documentació a presentar
Escrit d'al·legacions
Models:
Termini màxim
15 dies hàbils des de l'endemà a la notificació de l'Acta d'infracció
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei Administratiu
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Administratiu
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900
(jpinuela@dgtreslab.caib)
Observacions
Si arran de les diligències practicades es deduís l'existència de fets diferents dels esmentats en l'Acta d'Inspecció es donarà audiència als interessats per 8 dies hàbils.
Finalment, el tràmit d’instrucció conclou amb la proposta de l’instructor
Resolució
Requisits
Proposta de l'instructor
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
L'establert en la normativa del procediment
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Administratiu
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900
(jpinuela@dgtreslab.caib)
Observacions
- Contra les resolucions de la directora General de Treball, Economia Social i Salut Laboral dictades per delegació del Conseller de Treball, Comerç i Indústria, els interessats poden interposar:
- Recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, o bé
- Recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.