Avaluació d'Impacte Ambiental Ordinària de projectes.
Són objecte d'avaluació d'impacte ambiental ordinària els següents projectes, públics o privats (article 13.1 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears):
a) Els projectes en què així ho exigeixi la normativa bàsica estatal sobre avaluació ambiental.
b) Els projectes inclosos en l'annex 1 d'aquesta llei.
c) Els projectes que es presentin fraccionats i assoleixin els llindars previstos en els apartats a) i b) anteriors per
l'acumulació de les magnituds o les dimensions de cadascun.
d) Els projectes que hagin estat sotmesos a avaluació ambiental simplificada quan així ho decideixi, cas per cas,
l'òrgan ambiental en l'informe d'impacte ambiental d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013.
e) Qualsevol modificació de les característiques d'un projecte consignat en els apartats anteriors, quan aquesta
modificació compleixi els llindars que estableix la normativa bàsica estatal o l'annex 1 d'aquesta llei.
f) Els projectes subjectes a avaluació d'impacte ambiental simplificada quan el promotor sol·liciti que es tramiti per
mitjà d'una avaluació d'impacte ambiental ordinària
Codi SIA
1161275
Persones destinatàries
Persones, empreses, administracions públiques que executin un projecte que impliqui la necessitat d'avaluació d'impacte ambiental ordinària
Termini per a resoldre i notificar
S'estableix un termini màxim de 3 mesos emetre l'Informe d'Impacte Ambiental prorrogable per 1 mes més per raons justificades degudament motivades (art. 22 Decret Legislatiu 1/2020)
El termini per realitzar les consultes prèvies i elaborar el document d'abast serà de 2 mesos des de la recepció de la sol·licitud amb les condicions i el resultat de la informació pública (art. Decret Legislatiu 1/2020)
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
El promotor haurà de presentar davant l'òrgan substantiu, dins el procediment substantiu d'autorització del projecte, una sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental ordinària acompanyada de la documentació que s'indica en l'article 39 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, junt amb la documentació exigida per la legislació sectorial i la normativa bàsica estatal i, si escau, el justificant del pagament de la taxa per avaluació ambiental corresponent . Si no s'ha efectuat prèviament la sol·licitud d'autorització del projecte s'haurà de presentar juntament amb l'esmentada sol·licitud.
El procediment d'avaluació d'impacte ambiental consta dels següents tràmits (art.33-41 de la Llei 21/2013):
a) Actuacions prèvies (opcional): consultes a administracions públiques i persones interessades i elaboració del
document d'abast de l'estudi d'impacte ambiental (art.34).
b) Sol·licitud d'inici (art.39).
c) Anàlisi tècnic de l'expedient d'impacte ambiental (art.40).
d) Declaració d'impacte ambiental (art.41).
El promotor haurà d'elaborar un Estudi d'Impacte Ambiental (art.35), que ha de contenir la informació necessària per avaluar els possibles efectes significatius del projecte sobre el medi ambient i permetre adoptar les decisions adequades per prevenir i minimitzar els esmentats efectes.
Els Estudis d'Impacte Ambiental han d'incloure, a més del contingut mínim que estableix la normativa bàsica estatal d'avaluació ambiental, un annex d'incidència paisatgística, un annex sobre el consum energètic i el canvi climàtic; i si escau, les mesures protectores, correctores o compensatòries (art.21 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears).
El procediment de tramitació s'ha d'adequar a l'article 5 del Text refós sobre l'ús de mitjans telemàtics.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Servei d'Assessorament Ambiental