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Procediment sancionador per infraccions en matèria de Relacions Laborals

El procediment sancionador per infracció en matèria de Relacions Laborals és un procediment de caràcter especial regulat en la Llei d'infraccions i sancions a l'ordre social, el text refós de la qual es va aprovar mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, modificat pel Reial Decret-llei 32/2021, de 28 de desembre, i en el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social i per als expedients liquidatoris de quotes de la Seguretat Social, aprovat pel Reial Decret 928/1998, de 14 de maig, i modificat pel Reial Decret 688/2021, de 3 d'agost.

Código SIA

208160

Personas destinatarias

Persones físiques o jurídiques i, comunitats de bens autors d'infraccions tipificades com a tal i, en particular les enumerades a l'article 2 TRLISOS

Plazo máximo para la resolución y notificación

Termini màxim per resoldre: 6 mesos comptadors des de la data de l'acta d'infracció

Termini màxim per a la notificació: 10 dies

Silencio administrativo

Caducitat

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

Aquest procediment s'inicia d'ofici per acta d'infracció aixecada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

El termini màxim de sis mesos per resoldre els expedients sancionadors es pot interrompre per causes imputables als interessats o motivades per la suspensió del procediment establert al Reglament aprovat mitjançant el Reial Decret 928/1998, de 14 de maig.

Aquest termini també quedarà interromput durant el temps comprès entre la data de remissió del document de pagament amb reducció de la sanció i el pagament efectiu d'aquest o, en cas que no es faci el pagament, el darrer dia del termini per a efectuar-lo.

L'atenció a la ciutadania es durà a terme mitjançant cita prèvia al 971176600 o al correu electrònic sancionstreball@caib.es.

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Trámites

X

Presentació d'al·legacions

Requisitos

Els interessats poden presentar al·legacions a l'acta d'infracció durant el termini establert en el tràmit de la notificació d'aquesta. Perquè es considerin vàlidament presentades les al·legacions, aquestes han de presentar-se mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) i adjuntar, si escau, els documents o autoritzacions que acreditin la representació, en els termes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documentación a presentar

L'interessat pot annexar al seu escrit d'al·legacions la documentació complementària que consideri adient per a la defensa dels seus interessos.

Modelos:

Plazo máximo

Quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de l'acta.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancionstreball@caib.es)

X

Reconeixement de la responsabilitat i/o pagament voluntari

Requisitos

Establerts a l'article 14.6 del Reial Decret 928/1998, de 14 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social:

- La sanció ha de tenir caràcter exclusivament pecuniari

- L'interessat ha de manifestar la voluntat de pagament de la sanció

- El pagament de la sanció ha de ser previ a la Resolució

- Renunciar a qualsevol acció, al·legació o recurs en via administrativa

Documentación a presentar

Sol·licitud signada digitalment per l'interessat fent constar la renuncia expressa a qualsevol acció, al·legació o recurs en via administrativa i la intenció de fer el pagament anticipat de forma voluntària.

Modelos:

Plazo máximo

- Podeu presentar la sol·licitud de reducció en el termini de QUINZE DIES HÀBILS, comptats des de l'endemà d'haver rebut la notificació de l'acta d'infracció.

- Disposau d'un termini de DEU DIES HÀBILS per efectuar el pagament i acreditar-lo davant l'òrgan instructor del procediment, comptats des de l'endemà d'haver rebut el document per a fer efectiu el pagament.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancionstreball@caib.es)

X

Presentació de documentació

Requisitos

Si us han requerit perquè esmeneu la sol·licitud de reducció de la sanció o l'escrit d'al·legacions presentat heu de remetre la documentació que us hagin requerit, annexant-la en aquest tràmit.

També podeu presentar per aquesta via el justificant del pagament de la sanció amb reducció.

Documentación a presentar

Segons correspongui:

- Poder que acredita la representació del sol·licitant

- Sol·licitud correctament signada

- Justificant de pagament de la sanció amb reducció

...

Plazo máximo

- El termini per esmenar la documentació s'indica en el requeriment, i habitualment és de deu dies.

- Si heu de presentar el justificant de pagament ho heu de fer en el termini de deu dies després d'haver rebut la notificació amb el document per fer el pagament (model 046).

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Departament de Relacions Laborals

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancionstreball@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

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