Requisits
Veure Convocatòria
Documentació a presentar
A la sol·licitud (imprès 1) s'hi ha d'adjuntar, sempre que no estigui en poder de l'Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:
a. Una còpia compulsada dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent.
b. L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).
c. Una declaració responsable conjunta (imprès 2) en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant:
▪ No es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
▪ Compleix les obligacions establertes en l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut, aquesta convocatòria i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
▪ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016.
▪ Es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat no ho autoritzi, s'ha d'aportar aquest certificat.
▪ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
▪ Si escau, una declaració responsable en la qual es faci constar que l'entitat adquireix el compromís d'incorporar el personal voluntari inclòs en el projecte.
d. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General de Serveis Socials (imprès 3), excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, cas en què és suficient informar i comunicar el compte on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció.
e. Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar-lo o bé si està subjecta a l'impost o a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 4).
f. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per aquesta finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).
g. Una declaració responsable signada per la persona representant de l'entitat en la qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears i l'adreça dels locals de què disposa l'entitat per executar el projecte, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local i amb l'especificació de dies i horaris (imprès 4).
h. En el cas d'entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors, una declaració responsable que l'entitat està en possessió dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tots els treballadors afectats i que, en cas de noves contractacions, han d'estar en poder de l'empresa abans de la incorporació (imprès 5).
i. Un projecte tècnic, segons el model disponible al web (imprès 6).
j. Si el projecte desenvolupat preveu la contractació de personal, acreditació documental de disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, segons l'article 42.1 a) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Cooperació
Tel.: 971177200
(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)