Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Registre autonòmic d'habitatges de preu limitat (HPL)

Inscripció de l'habitatge de preu limitat al Registre autonòmic d'habitatges de preu limitat pel promotor i declaració responsable del beneficiari.

Codi SIA

3032981

Persones destinatàries

A tots els ciutadans de les Illes Balears

Termini per a resoldre i notificar

no hi ha temini

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Tràmits

X

1-Inscripció i modificació de la inscripció de l'habitatge de preu limitat en el Registre autonòmic - (PROMOTOR i/o COMPRADOR)

Requisits

La inscripció de l'habitatge la realitzarà el promotor, i es pot fer de forma voluntària amb la llicència d'obres i s'ha de fer de forma obligatòria amb la llicència de primera ocupació.

Els canvis de dades de l'habitatge ja inscrit (canvis de la qualificació energètica, de dades cadastrals, de titularitat, de superfície, etc.) els realitzarà el promotor o el nou propietari, segons escaigui.

Un cop realitzada la inscripció o la modificació de la inscripció de l'habitatge al Registre autonòmic d'habitatges de preu limitat, el promotor o titular rebrà una notificació a la seva carpeta ciutadana amb el justificant d'inscripció i el número de registre de l'habitatge.

· Per a la inscripció provisional (INSCRIPCIÓ VOLUNTÀRIA): Haver obtingut la llicència d'obres municipal o haver presentat declaració responsable substitutiva de llicència d'obres en canvi d'ús de local a habitatge de preu limitat.

· Per a la primera inscripció (INSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA): Haver obtingut la llicència de primera ocupació municipal.

· Per al canvi de titularitat de l'habitatge ja inscrit: el nou propietari haurà de posseir l'escriptura pública de titularitat.

· Per a modificació de la inscripció provisional o primera: Aportar la documentació justificativa.

Documentació a presentar

· Per a la inscripció provisional: llicència d'obres municipal o declaració responsable substitutiva de la llicència d'obres, justificant d'inscripció del certificat energètic de projecte al Registre de certificats d'eficiència energètica d'edificis de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic i el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· Per a la primera inscripció: llicència de primera ocupació municipal, justificant d'inscripció del certificat energètic d'obra acabada en el Registre de certificats deficiència energètica d'edificis de la Direcció General dEconomia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic i el model de Sol· licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· Per al canvi de titularitat de l'habitatge ja inscrit a favor del nou propietari: còpia de l'escriptura de compravenda i el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· Per a altres canvis de dades de l'habitatge ja inscrit: aportar les noves dades al formulari del tràmit telemàtic o aportar el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· Per inscripció múltiple de diversos habitatges al mateix edifici: emplenar el formulari excel i aportar-lo com a document adjunt en finalitzar el tràmit telemàtic.

Si la tramitació es realitza de forma telemàtica, el model de sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat s'emplenarà telemàticament al mateix tràmit.

Models relacionats amb el tràmit

Models:

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament d'Habitatge

Tel.: 971177300

X

2-Presentació de la declaració responsable - (BENEFICIARI o USUARI)

Requisits

La declaració responsable de compliment de requisits per a accedir a una HPL s'ha de presentar després d'haver pres possessió de l'habitatge.

Per realitzar el tràmit l beneficiari ha de disposar del número de registre de l'habitatge de preu limitat, amb el format HPL-0000/0000-0000, que li ha de facilitar el promotor o el venedor.

Per accedir a un habitatge de preu limitat no hi ha que inscriure's prèviament a cap borsa de demandants oficial.

Pel que fa als requisits dels beneficiaris per poder accedir a un habitatge de preu limitat (article 2 i Disposició addicional novena i dotzena de la Llei 3/2024, de 3 de maig, de mesures urgents en matèria d'habitatge)

· Destinaré l'habitatge de preu limitat al meu domicili habitual i permanent.

· Soc major d'edat resident a les Illes Balears des de fa 5 anys de forma continua i no soc titular de ple domini ni de cap dret real d'ús i gaudi sobre més del 50% d'un altre habitatge lliure o sotmès a algun règim de protecció, o sent titular d'un habitatge no puc habitar-lo per resultar sobrevingudament inadequat per circumstàncies personals o familiars o altres causes objectives acreditables.

Documentació a presentar

· El model de sol·licitud d'inscripció de la declaració responsable degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· El model de declaració responsable degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.

· Si la tramitació es realitza de forma telemàtica, els models de sol·licitud d'inscripció i declaració responsable s'emplenaran telemàticament al mateix tràmit i cada beneficiari o usuari de l'habitatge haurà de realitzar el tràmit telemàtic per separat.

· Còpia del contracte de lloguer o escriptura de compravenda, tant en presentació telemàtica com presencial.

Models a presentar en cas de registre presencial

Models:

Termini màxim

Sense termini.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament d'Habitatge

Tel.: 971177300

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar