Requisits
La inscripció de l'habitatge la realitzarà el promotor, i es pot fer de forma voluntària amb la llicència d'obres i s'ha de fer de forma obligatòria amb la llicència de primera ocupació.
Els canvis de dades de l'habitatge ja inscrit (canvis de la qualificació energètica, de dades cadastrals, de titularitat, de superfície, etc.) els realitzarà el promotor o el nou propietari, segons escaigui.
Un cop realitzada la inscripció o la modificació de la inscripció de l'habitatge al Registre autonòmic d'habitatges de preu limitat, el promotor o titular rebrà una notificació a la seva carpeta ciutadana amb el justificant d'inscripció i el número de registre de l'habitatge.
· Per a la inscripció provisional (INSCRIPCIÓ VOLUNTÀRIA): Haver obtingut la llicència d'obres municipal o haver presentat declaració responsable substitutiva de llicència d'obres en canvi d'ús de local a habitatge de preu limitat.
· Per a la primera inscripció (INSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA): Haver obtingut la llicència de primera ocupació municipal.
· Per al canvi de titularitat de l'habitatge ja inscrit: el nou propietari haurà de posseir l'escriptura pública de titularitat.
· Per a modificació de la inscripció provisional o primera: Aportar la documentació justificativa.
Documentació a presentar
· Per a la inscripció provisional: llicència d'obres municipal o declaració responsable substitutiva de la llicència d'obres, justificant d'inscripció del certificat energètic de projecte al Registre de certificats d'eficiència energètica d'edificis de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic i el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.
· Per a la primera inscripció: llicència de primera ocupació municipal, justificant d'inscripció del certificat energètic d'obra acabada en el Registre de certificats deficiència energètica d'edificis de la Direcció General dEconomia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic i el model de Sol· licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.
· Per al canvi de titularitat de l'habitatge ja inscrit a favor del nou propietari: còpia de l'escriptura de compravenda i el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.
· Per a altres canvis de dades de l'habitatge ja inscrit: aportar les noves dades al formulari del tràmit telemàtic o aportar el model de Sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat degudament emplenat i signat, si es realitza registre presencial.
· Per inscripció múltiple de diversos habitatges al mateix edifici: emplenar el formulari excel i aportar-lo com a document adjunt en finalitzar el tràmit telemàtic.
Si la tramitació es realitza de forma telemàtica, el model de sol·licitud d'inscripció i modificació d'inscripció d'habitatge de preu limitat s'emplenarà telemàticament al mateix tràmit.
Models relacionats amb el tràmit
Models:
Termini màxim
Sense termini
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Habitatge i Arquitectura
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament d'Habitatge
Tel.: 971177300