Requisits
1. Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica i s'ha d'emplenar el model normalitzat que figura com a annex 3.1 (Programa 3) i annex 4.1 (Programa 4). Es posarà a la disposició dels interessats un tràmit específic per a subvencions a la web http://habitatge.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura. És obligatori presentar-la per aquesta via, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015.
2. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions establertes en aquesta Ordre de bases i convocatòria, i que accepta la subvenció que se li pugui concedir.
3. Durant les fases d'instrucció, esmena i millora, i de comprovació posterior del procediment, tant els escrits d'al·legacions o recursos administratius com els documents i les justificacions que siguin preceptius s'han de fer o aportar preferentment a través de la pàgina web del Govern de les Illes Balears http://habitatge.caib.es.
Documentació a presentar
a) Annex 4.1, emplenat degudament.
b) Projecte o documentació gràfica i escrita, segons el cas, de l'actuació que s'ha de fer, que ha de disposar de la conformitat de la persona destinatària última. La documentació ha de ser suficient tant per executar com per sol·licitar el permís, autorització o llicència preceptius, si escau. Ha de disposar, entre d'altres, d'una memòria descriptiva, d'un pressupost desglossat per àmbits d'actuació i de plànols. Ha d'incloure l'estalvi de consum d'energia primària no renovable estimat pel que fa a la situació inicial, la inversió subvencionable i la quantia de l'ajuda sol·licitada.
c) Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge en l'estat inicial, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per personal tècnic competent i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma o sol·licitud del registre quan així ho permeti la convocatòria corresponent.
d) Certificat d'eficiència energètica obtingut que consideri fetes les actuacions previstes, duit a terme amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per personal tècnic competent, en el qual s'ha d'acreditar el compliment dels requisits establerts per obtenir l'ajuda.
e) Certificat de la instal·lació tèrmica, si escau, subscrit pel director o directora de la instal·lació o instal·lador autoritzat, registrat en l'òrgan competent de la comunitat autònoma d'acord amb el RITE.
f) Reportatge fotogràfic en color dels elements objecte d'ajuda abans de l'actuació.
g) Certificat o volant d'empadronament de la persona propietària, usufructuària o arrendatària de l'habitatge en el qual es vol actuar.
h) En cas necessari, acord de la comunitat de propietaris, si les actuacions previstes afecten elements comunitaris.
i) Si escau, declaració responsable que inclogui el detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquest.
j) Informe d'idoneïtat de la revisió de la documentació per part de l'oficina de rehabilitació, de conformitat amb el que estableix l'article 7 bis.
k) Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 4.3.
l) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI). S'inclou en la declaració (annex 4.1).
m) Annex 4.4, corresponent a l'annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021 sobre compromís de compliment de principis transversals emplenat degudament.
n) Annex 4.5, de declaració de cessió i tractament de dades amb relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
1. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia el 27 de desembre de 2022 i finalitza el 31 de desembre de 2024, o fins que s'exhaureixi, en aquest període, la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació, se suspendrà la concessió de noves ajudes mitjançant la publicació en el BOIB de la resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge corresponent.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Tècnic d'Arquitectura
Tel.: 971176514