Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Programa 4 (PRTR) Ajuda per a les Actuacions de Millora de l'Eficiència Energètica en Habitatges

Finançar les actuacions o obres de millora de l'eficiència energètica en els habitatges, ja siguin unifamiliars o pertanyents a edificis plurifamiliars.

Codi SIA

2941526

Persones destinatàries

Poden ser destinataris i sol·licitar les ajudes corresponents al Programa 4 d'Ajudes per a les Actuacions de Millora de l'Eficiència Energètica en Habitatges:

a) Els propietaris, usufructuaris o arrendataris d'habitatges unifamiliars o pertanyents a edificis plurifamiliars, bé siguin persones físiques o bé tenguin personalitat jurídica de naturalesa privada o pública.

b) Les administracions públiques i els organismes i altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques i societats mercantils participades, íntegrament o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar les resolucions de concessió de les ajudes és de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud amb tota la documentació correcta.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds Programa 4 (PRTR)

Requisits

1. Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica i s'ha d'emplenar el model normalitzat que figura com a annex 3.1 (Programa 3) i annex 4.1 (Programa 4). Es posarà a la disposició dels interessats un tràmit específic per a subvencions a la web http://habitatge.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura. És obligatori presentar-la per aquesta via, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015.

2. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions establertes en aquesta Ordre de bases i convocatòria, i que accepta la subvenció que se li pugui concedir.

3. Durant les fases d'instrucció, esmena i millora, i de comprovació posterior del procediment, tant els escrits d'al·legacions o recursos administratius com els documents i les justificacions que siguin preceptius s'han de fer o aportar preferentment a través de la pàgina web del Govern de les Illes Balears http://habitatge.caib.es.

Documentació a presentar

a) Annex 4.1, emplenat degudament.

b) Projecte o documentació gràfica i escrita, segons el cas, de l'actuació que s'ha de fer, que ha de disposar de la conformitat de la persona destinatària última. La documentació ha de ser suficient tant per executar com per sol·licitar el permís, autorització o llicència preceptius, si escau. Ha de disposar, entre d'altres, d'una memòria descriptiva, d'un pressupost desglossat per àmbits d'actuació i de plànols. Ha d'incloure l'estalvi de consum d'energia primària no renovable estimat pel que fa a la situació inicial, la inversió subvencionable i la quantia de l'ajuda sol·licitada.

c) Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge en l'estat inicial, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per personal tècnic competent i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma o sol·licitud del registre quan així ho permeti la convocatòria corresponent.

d) Certificat d'eficiència energètica obtingut que consideri fetes les actuacions previstes, duit a terme amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per personal tècnic competent, en el qual s'ha d'acreditar el compliment dels requisits establerts per obtenir l'ajuda.

e) Certificat de la instal·lació tèrmica, si escau, subscrit pel director o directora de la instal·lació o instal·lador autoritzat, registrat en l'òrgan competent de la comunitat autònoma d'acord amb el RITE.

f) Reportatge fotogràfic en color dels elements objecte d'ajuda abans de l'actuació.

g) Certificat o volant d'empadronament de la persona propietària, usufructuària o arrendatària de l'habitatge en el qual es vol actuar.

h) En cas necessari, acord de la comunitat de propietaris, si les actuacions previstes afecten elements comunitaris.

i) Si escau, declaració responsable que inclogui el detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquest.

j) Informe d'idoneïtat de la revisió de la documentació per part de l'oficina de rehabilitació, de conformitat amb el que estableix l'article 7 bis.

k) Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 4.3.

l) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI). S'inclou en la declaració (annex 4.1).

m) Annex 4.4, corresponent a l'annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021 sobre compromís de compliment de principis transversals emplenat degudament.

n) Annex 4.5, de declaració de cessió i tractament de dades amb relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

1. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia el 27 de desembre de 2022 i finalitza el 31 de desembre de 2024, o fins que s'exhaureixi, en aquest període, la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació, se suspendrà la concessió de noves ajudes mitjançant la publicació en el BOIB de la resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge corresponent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Tècnic d'Arquitectura

Tel.: 971176514

X

Justificació de l'ajuda o esmena de deficiències de la sol·licitud Programa 4 (PRTR)

Requisits

La justificació per part dels destinataris últims de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda ha de fer-se davant l'òrgan instructor en un termini màxim de tres mesos des que finalitzin les actuacions. Per a això, la persona destinatària última de les ajudes ha d'aportar la documentació que preveu aquesta convocatòria per a cada actuació subvencionable i complir amb el que estableix l'article 34 del Reglament del MRR.

Documentació a presentar

a) Annex 4.2, emplenat degudament.

b) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, conforme al que exigeixen aquestes bases i la resolució de concessió de l'ajuda, amb indicació de les activitats fetes i dels resultats obtinguts.

En el cas de modificació o substitució d'elements constructius de l'envolupant tèrmica, s'ha de justificar que compleixen amb els valors límit de transmitància tèrmica de la taula 3.1.1.a - HE1 del Document bàsic DB HE d'Estalvi d'energia del Codi tècnic de l'edificació, i que compleix amb els valors límit de permeabilitat a l'aire de la taula 3.1.3.a - HE1 del Document Bàsic DB HE d'Estalvi d'energia del Codi tècnic de l'edificació. Ha de fer i subscriure aquesta memòria personal tècnic titulat competent, i ha d'indicar així mateix la data de conclusió de les actuacions.

En aquesta s'ha de fer constar el compliment de la normativa de compliment obligat que li és aplicable.

c) Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge obtingut una vegada que s'han fet les actuacions, només en el cas de modificacions respecte de les actuacions previstes inicialment. S'ha de fer amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per personal tècnic competent, en el qual s'ha d'acreditar el compliment dels requisits establerts per obtenir l'ajuda, i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma.

d) Certificat de la instal·lació tèrmica, si escau, subscrit pel director o directora de la instal·lació o instal·lador autoritzat, registrat en l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma d'acord amb el RITE.

e) Documentació fotogràfica en color de les obres executades.

f) Justificants de despesa i pagament de l'actuació duita a terme. No és necessària la presentació de factures o documents equivalents d'un import igual o inferior a 3.000 euros, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

g) Per justificar les despeses imputables a subvencions d'un import igual o inferior a 6.000 euros, és suficient presentar una declaració responsable de la persona o entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control que, si escau, s'estableixin.

h) S'eximeix de l'obligació d'acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, segons l'apartat 2.b) de l'article 15 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que han de finançar-se amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

La justificació per part dels destinataris últims de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda ha de fer-se davant l'òrgan instructor en un termini màxim de tres mesos des que finalitzin les actuacions. Per a això, la persona destinatària última de les ajudes ha d'aportar la documentació que preveu aquesta convocatòria per a cada actuació subvencionable i complir amb el que estableix l'article 34 del Reglament del MRR.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Tècnic d'Arquitectura

Tel.: 971176514

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar