Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a la producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2022

Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a les produccions i coproduccions audiovisuals de caràcter professional.

L'objecte són els projectes entesos com a produccions i coproduccions audiovisuals que posin en valor la diversitat cinematogràfica de les Illes Balears, que fomentin el teixit industrial del sector audiovisual balear i que tenguin una clara vocació de difusió nacional i/o internacional. Els projectes s'han d'incloure en alguna de les modalitats i gèneres d'obres audiovisuals següents:

Modalitat A: llargmetratges cinematogràfics de ficció i animació.

Modalitat B: llargmetratges cinematogràfics documentals i unitats documentals per a televisió.

Modalitat C: curtmetratges cinematogràfics de ficció, animació i documentals.

Modalitat D: minisèries de ficció, animació i documentals i sèries web.

Código SIA

2897827

Personas destinatarias

Poden optar a les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques constituïdes com a productores audiovisuals independents, que puguin dur a terme els projecte de producció o coproducció audiovisual que motiven la concessió de la subvenció.

S'entén per empresa de producció audiovisual independent la persona física o jurídica, incloses les agrupacions d'interès econòmic, que no sigui objecte d'influència dominant per part d'un prestador de servei de comunicació/difusió audiovisual ni d'un titular de canal televisiu privat o plataforma de teledifusió en línia, ni que, per la seva banda, hi exerceixi una influència dominant, en qualsevol dels supòsits, per raons de propietat, per participació financera o per tenir la facultat de condicionar d'alguna manera la presa de decisions dels òrgans d'administració o gestió respectius.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima l'entitat interessada a entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Poden optar a les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques constituïdes com a

productores audiovisuals independents, que puguin dur a terme els projecte de producció o coproducció audiovisual que motiven la concessió

de la subvenció.

Documentación a presentar

S'ha de presentar el formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, que ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

Documentació administrativa

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de

presentar la sol·licitud.

a.2) Persona jurídica:

— El NIF de la persona jurídica.

— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent

en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— L'acreditació d'estar inscrita com a productor audiovisual independent en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques i Audiovisuals de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Visuals (ICAA) del Ministeri de Cultura i Esports, en l'organisme

equivalent de les comunitats autònomes o d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb

establiment operatiu a l'Estat espanyol.

— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en l'epígraf 961.1, vinculat a la producció

de pel·lícules cinematogràfiques.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el

consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributaries.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada no s'oposi al fet que l'ICIB consulti aquestes dades. En cas que

s'hi oposi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

En el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests

certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, cal que en el formulari de sol·licitud la persona interessada informi de l'expedient de la

subvenció anterior en el qual es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Documentació del projecte de producció audiovisual

b.1) Memòria descriptiva del projecte audiovisual sobre el tractament formal, el disseny de producció, les accions previstes en el

desenvolupament del projecte i el cronograma d'aquestes accions, així com el repartiment d'actors/actrius i altres elements artístics i tècnics

en relació amb la proposta de guió. Explicació referent a l'interès cultural de la proposta en relació amb les Illes Balears, si escau, i indicació

dels llocs de localitzacions del rodatge.

S'ha d'acompanyar dels documents següents:

— Sinopsi argumental de l'obra audiovisual (màxim: 1 pàgina).

— Guió o escaleta de l'obra audiovisual.

— Acreditació de tenir els drets de propietat intel·lectual sobre el guió original o, si de cas hi manca, acreditació de tenir pactades les

condicions del futur contracte de cessió dels drets.

— Pla de treball, que inclogui el cronograma de preproducció, producció i postproducció, amb les dates previstes d'inici i finalització

del rodatge.

— Els contractes definitius subscrits amb el productor executiu i el director.

— Fitxa tecnicoartística, que inclogui la relació nominal o, en el cas de no estar en condicions de detallar-la, la relació de llocs dels

equips creatius i artístics, la relació d'empreses auxiliars i l'acreditació del foment de la igualtat de gènere (MODEL 1: FITXA

TECNICOARTÍSTICA).

— Trajectòria professional i formació de la productora sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les

entitats implicats, que ha d'incloure'n l'historial creatiu, professional i financer, amb esment dels treballs previs en l'àmbit

audiovisual. En cas d'empreses de nova creació, historial de l'administrador, productor o director de producció.

b.2) Pla de finançament i pressupost detallat del projecte.

Pla de finançament detallat del projecte (MODEL 2: PLA DE FINANÇAMENT), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat,

que, a l'efecte d'acreditar el finançament mínim confirmat del 10 % del pressupost, s'ha d'acompanyar dels documents següents, si escau:

— Contractes o documents de valor jurídic equivalent vinculant, amb preu cert expressat en euros, d'adquisició anticipada de drets

d'explotació del llargmetratge subscrits per les empreses prestadores del servei de comunicació audiovisual i/o canal de televisió o

plataforma de teledifusió en línia amb àmplia difusió a les Illes Balears o fora de les Illes Balears, i per l'empresa sol·licitant de

l'ajuda o per qualsevol de les empreses coproductores del projecte audiovisual. En defecte d'això, document oficial que acrediti

l'aportació econòmica d'aquestes empreses en l'obra.

— Contractes subscrits amb empreses distribuïdores de qualsevol finestra d'explotació, amb l'import expressat en euros.

— Contractes o precontractes subscrits amb agències de vendes internacionals, en els quals s'ha d'incloure un preu cert, o mínim

garantit, preferiblement en euros.

— Resolucions de concessió o pendents de concessió en l'obra audiovisual d'ajudes públiques autonòmiques, nacionals i

internacionals.

— Avals, certificats de saldo, pòlisses de crèdit o altres documents bancaris sobre recursos propis de les empreses productores del

projecte a l'efecte de dur-ne a terme la producció. En el cas de certificats bancaris sense aval, només es pot justificar un màxim del 5 % del pressupost. Per justificar un percentatge major, es necessita aval bancari.

— Document de compromís de capitalitzar els honoraris o les retribucions de les persones físiques o jurídiques amb les quals les

empreses productores del projecte hagin subscrit un contracte, en el qual s'especifiquin els imports corresponents, amb un límit

màxim del 10 % del pressupost total del projecte.

— Contractes, pagarés o documents de valor equivalent en el tràfic mercantil en els quals figuri l'import, expressat en euros, de les

aportacions d'inversors privats destinades a la producció, incloent-hi contractes de patrocinis, emplaçament de productes (product

placement), col·laboracions, etc.

— Contractes, opcions o cartes de compromís signats en què constin les quantitats acordades i el calendari de pagament d'aquestes

quantitats amb el director i el productor executiu.

— En les coproduccions, còpia del contracte signat per tots els coproductors, en què cal fer constar les aportacions de cadascun i la

seva quantificació.

— Pressupost detallat del projecte (MODEL 3: PRESSUPOST / MODEL 3b: PRESSUPOST D'ANIMACIÓ), que cal que reculli

totes les despeses previstes derivades del projecte audiovisual.

D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, si

l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del

compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat

abans de la sol·licitud de la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de

justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

b.3) Estratègia de difusió i màrqueting nacional i internacional, preferentment elaborada per una empresa o un professional especialitzats.

Addicionalment, s'han d'aportar, si escau, la carta d'invitació de festivals i fòrums, el certificat de premis expedits, així com la documentació

que acrediti les vendes internacionals i les estrenes en sales comercials.

Modelos:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 15 d'octubre de 2022 i s'estén fins al 31 d'octubre de 2022, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisitos

Interessat en el procediment.

Haver rebut requeriment d'esmenes de la sol·licitud (presentació de documentació)

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

MODEL 4: Acceptació / Renúncia de l'ajuda

Requisitos

Estar entre els beneficiaris a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es

concedeixen les subvencions corresponents a la convocatòria de subvencions per donar suport a la

producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2022 (BOIB, núm.57, 4 de maig de 2023).

Documentación a presentar

MODEL 4

En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils

comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la Seu Electrònica de la CAIB

Modelos:

Plazo máximo

30 d'octubre de 2024

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

JUSTIFICACIÓ

Requisitos

Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es concedeixen les subvencions en relació amb la convocatòria de subvencions per donar suport a la

producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2022 (BOIB, Núm.57, 4 de maig de 2023)

Documentación a presentar

— Comunicació de finalització de rodatge a l'ICAA.

-— Contractes definitius subscrits amb el productor executiu i el director, en cas que no s'hagin presentat anteriorment.

— Compte justificatiu (d'acord amb el MODEL 5: COMPTE JUSTIFICATIU), amb la documentació complementària

(vegeu el punt 18.5).

— Acreditació que el projecte disposa com a mínim del 80 % del finançament total, mitjançant el pla de finançament actualitzat i la documentació acreditativa corresponent.

— Memòria tècnica amb informació de les qualitats, els formats i els suports utilitzats en el procés de rodatge, postproducció

i exhibició de l'obra audiovisual.

— Còpia de l'obra audiovisual, per tal de garantir la preservació a llarg termini de la versió original, en alta qualitat,

depenent del suport del rodatge. En suport digital (DCDM o digital cinema distribution master, o equivalent): disc dur amb

la seqüència d'imatges en TIFF (XYZ, 16 bits), seguint la normativa DCI, o en DPX, així com els fitxers d'àudio i de

subtítols si se'n disposa. O en suport fotoquímic: interpositiu o internegatiu d'imatge i negatiu de so sincronitzat; tots dos

materials, en suport polièster de 35 mm (MODEL 6: LLIURAMENT DE L'OBRA A L'ICIB).

— Documentació emprada per realitzar, promocionar i difondre l'obra audiovisual (cartells, fotografies, músiques, etc.), en

format físic o digital.

—La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu (mitjançant l MODEL 5:

COMPTE JUSTIFICATIU), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la

indicació de les accions duites a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per

interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació en el projecte. Si no s'ha executat la

totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions duites a terme o

despeses objecte de la subvenció duites a terme, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data

d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només

s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de

les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la

indicació de l'import i la procedència.

— Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de

l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica

més avantatjosa.

c) Les factures, siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les

obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar

informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb el

desplaçament objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents

o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les

factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable

l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El rodatge s'ha d'iniciar i ha de finalitzar en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 30 d'octubre de 2024 (ambdós inclosos).

Les factures de les despeses que responen al cost de la filmació han de ser emeses i pagades d'acord amb els terminis que preveu l'article 2.2 de l'Ordre ECD/2784/2015, de 18 de desembre, per la qual es regula el reconeixement de cost d'una pel·lícula i la inversió de la producció.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar