Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Programa 5 (PRTR). Ajudes elaboració llibre de l'edifici i redacció de projectes de rehabilitació

Impulsar la implantació i generalització del llibre de l'edifici existent per dur a terme la rehabilitació, mitjançant una subvenció que cobreixi part de les despeses d'honoraris professionals per emetre'l, així com desenvolupar projectes tècnics de rehabilitació integral d'edificis d'acord amb els límits establerts, amb el propòsit d'activar la demanda d'una rehabilitació energètica significativa i d'alta qualitat als edificis, que permeti complir els objectius europeus d'impuls a l'activitat d'aquest sector a mitjà i llarg termini.

Codi SIA

2897425

Persones destinatàries

Podran sol·licitar les ajudes previstes en aquesta convocatòria:

a) Els propietaris o usufructuaris d'habitatges unifamiliars aïllats o agrupats en filera, i d'edificis existents de tipologia residencial d'habitatge col·lectiu, ja siguin persones físiques o tinguin personalitat jurídica de naturalesa privada o pública. També podran ser destinataris últims les administracions públiques i els organismes i la resta d'entitats de dret públic, així com empreses públiques i societats mercantils participades, íntegrament o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles.

b) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes d'acord amb allò establert a l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.

c) Els propietaris que, de forma agrupada, siguin propietaris d'edificis que reuneixin els requisits establerts per l'article 396 del Codi Civil i no hagin atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.

d) Les societats cooperatives compostes de forma agrupada per propietaris d'habitatges o edificis que reuneixin els requisits establerts a l'article 396 del Codi civil, així com pels propietaris que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes d'acord amb allò establert a l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions de concessió dels ajuts serà de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud que inclogui la documentació completa.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Tràmits

X

Presentació sol·licituds Programa 5 (PRTR)

Requisits

A) Activitat 5A: El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació

El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació haurà de contenir, de manera detallada, els aspectes relacionats a l'annex informatiu LE d'aquesta ordre, que recullen el contingut relacionat a l'annex I del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre. El llibre de l'edifici haurà de presentar-se signat per tècnic o tècnica competent, en format .pdf.

B) Activitat 5B. Projectes tècnics de rehabilitació.

En el cas de projectes tècnics de rehabilitació integral d'edificis, l'actuació proposada només serà subvencionable si compleix els requisits establerts a l'article 33 del Reial decret 853/2021, és a dir:

- L'actuació proposada ha d'obtenir una reducció d'almenys un 30% a l'indicador de consum d'energia primària no renovable, referida a la certificació energètica.

- En el cas de zona climàtica C3, a més s'haurà d'aconseguir una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració de l'habitatge unifamiliar o de l'edifici, segons correspongui, d'almenys un 25%

Documentació a presentar

Documentació identificativa, de representació o habilitació

Els documents d'identitat de cadascuna de les persones físiques o entitats sol·licitants (DNI, NIF, NIE o document equivalent). (01.pdf)

En cas que la persona sol·licitant sigui un agent o gestor de la rehabilitació, haurà de presentar l'acord de la persona destinatària última de les ajudes que el faculti i autoritzi a actuar com a tal. (02.pdf)

Si escau, les dades de la persona representant, indicant llinatges i nom, el NIF, així com l'acreditació de la representació que ostenta, conforme a la normativa específica d'aplicació. (03.pdf)

Declaració de compromís (annex 4) i de cessió i tractament de dades (annex 5) pel que fa a l'execució d'actuacions del pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), respectivament. 05-1.pdf / 05-2.pdf

Documentació específica en el supòsit de sol·licitar ajuts de l'activitat 5A:

El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació, amb la informació mínima continguda a l'annex informatiu LE. (06.pdf)

L'informe d'avaluació de l'edifici, en cas que no se'n disposi i es vulgui incrementar l'ajuda en un 50 %. 07.pdf / 07.iee

Certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en el seu estat inicial, amb el contingut especificat al Reial Decret 390/2021, d'1 de juny, signat per un/a tècnic/a competent i registrat al registre de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o sol·licitud de registre. (08.pdf)

Documentació específica en el supòsit de sol·licitar ajuts de l'activitat 5B:

Projecte tècnic de rehabilitació integral de l'edifici, segons correspongui, que haurà de comptar amb la conformitat de

la persona destinatària. (09.pdf)

Declaració de la persona redactora del projecte en estar elaborat segons normativa vigent, i que conté la informació suficient tant per executar com per sol·licitar el permís, autorització o llicència preceptius. (10.pdf)

Reportatge fotogràfic, preferentment en color, d'aquelles zones afectades pels mateixos, així com de la façana principal de l'edifici. (11.pdf)

Certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en el seu estat inicial, amb el contingut especificat al Reial Decret 390/2021, d'1 de juny, signat per un/a tècnic/a competent i registrat al registre de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o sol·licitud de registre. (08.pdf)

Certificat d'eficiència energètica del projecte, que inclogui les actuacions previstes en aquest, realitzat amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat pel certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent al seu estat inicial, signat per un/a tècnic/a competent . (12.pdf)

L'estudi de gestió de residus de construcció i demolició (art. 52.3 Reial Decret 853/2021). (13.pdf)

Documentació justificativa:

Factura d'honoraris, emesa pel/per la professional o professionals que van redactar el llibre de l'edifici o projecte tècnic de rehabilitació integral de l'edifici, segons el cas. (14.pdf)

Documentació justificativa de la despesa realitzada, mitjançant transferències, certificacions o extractes bancaris que acreditin el pagament dels honoraris. (15.pdf)

Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 2. (16.pdf)

Document d'acord/declaració responsable, segons l'annex 3. (17.pdf)

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 31/12/2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Tècnic d'Arquitectura

Tel.: 971176514

X

Aportació de documentació complementària o esmena de deficiències de la sol·licitud

Requisits

- Disposar del número d'expedient

- Disposar del número del DNI del beneficiari

Documentació a presentar

Aportació de documentació complementària a un expedient ja registrat o esmena de deficiències de la sol·licitud

Termini màxim

Deu dies des de la notificació del requeriment d'esmena de deficiències de la sol·licitud

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Tècnic d'Arquitectura

Tel.: 971176514

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar