Requisits
Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es concedeixen les subvencions en relació amb la convocatòria de subvencions per donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears 2022
Documentació a presentar
La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 4), amb la
documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha
d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Indicació de totes les inversions duites a terme i dels resultats obtinguts.
— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la
imputació al projecte.
— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i
explicar les modificacions aplicades.
b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les
característiques de la maquinària siguin visibles.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les
despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:
— Explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions
que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat
amb la sol·licitud.
— Indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les
despeses esmentada.
— Relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la
indicació de l'import i la procedència.
— Full de càlcul (annex 4) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la
identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
— Si escau, i d'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la
Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en
matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica
privada, amb ànim de lucre o sense, ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució
del compromís, tret que, per les característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la
despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris
d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més
avantatjosa.
En els supòsits en què a les sol·licituds s'hagi d'adjuntar una memòria econòmica, els compromisos que s'hi plasmin es poden
flexibilitzar en el sentit que es permetin compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es compleixi la finalitat de la
subvenció.
d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions
de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre
el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el
concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació
justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no
consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article
6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.
No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.
e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els requisits següents:
— La identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb
l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.
— El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de
pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la
correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar una còpia del
document i una còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.
Models:
Termini màxim
El termini per justificar les despeses subvencionables objecte de l'ajuda acaba en vint dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat. DEL 23 DE GENER DE 2023 AL 17 DE FEBRER DE 2023
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)