Requisitos
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de
resolució.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir
un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o
serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.
d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector audiovisual.
e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui l'audiovisual.
f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o
de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en
aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les
condicions previstes a l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.
Documentación a presentar
El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en
el moment de presentar la sol·licitud.
a.2) Persona jurídica:
— El NIF de la persona jurídica.
— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual
ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al
sector audiovisual.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el
consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributàries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes
Balears.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi al fet que l'ICIB consulti
aquestes dades.
En cas que s'hi oposi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat
Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la
presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
— Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per
haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerables discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa
ferma o sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
b) Documentació del projecte:
b.1) Memòria descriptiva de les accions desenvolupades en relació amb el projecte de promoció exterior, que ha d'incloure,
obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Pla d'externalització. Explicació detallada de les accions que s'han de desenvolupar.
— Viabilitat i coherència del projecte de promoció exterior.
— Relació dels destinataris, directes i indirectes, del projecte de promoció exterior.
— Viabilitat i coherència del pressupost. Pla de patrocini i finançament.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte de promoció exterior.
— Accions i mètodes que s'han de desenvolupar per avaluar el projecte de promoció exterior.
— Explicació de la contribució i rellevància del projecte en relació amb la promoció de productes audiovisuals que
impulsin l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes.
— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses
o les entitats implicats.
b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el
pressupost reculli totes les despeses previstes del projecte de promoció exterior.
Modelos:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 15 de setembre de 2022 i s'estén fins al 30 de setembre de 2022, ambdós inclosos.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)