Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a la promoció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2022

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a contribuir a la promoció exterior dels projectes audiovisuals de les Illes Balears de caràcter professional per a l'any 2022, amb la finalitat d'impulsar-ne l'exportació i la difusió.

Código SIA

2870635

Personas destinatarias

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de

resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir

un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o

serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.

d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector audiovisual.

e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui l'audiovisual.

f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o

de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en

aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les

condicions previstes a l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.

Documentación a presentar

El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en

el moment de presentar la sol·licitud.

a.2) Persona jurídica:

— El NIF de la persona jurídica.

— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual

ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al

sector audiovisual.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el

consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributàries.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes

Balears.

No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi al fet que l'ICIB consulti

aquestes dades.

En cas que s'hi oposi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat

Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la

presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

— Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per

haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerables discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa

ferma o sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) Documentació del projecte:

b.1) Memòria descriptiva de les accions desenvolupades en relació amb el projecte de promoció exterior, que ha d'incloure,

obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Pla d'externalització. Explicació detallada de les accions que s'han de desenvolupar.

— Viabilitat i coherència del projecte de promoció exterior.

— Relació dels destinataris, directes i indirectes, del projecte de promoció exterior.

— Viabilitat i coherència del pressupost. Pla de patrocini i finançament.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte de promoció exterior.

— Accions i mètodes que s'han de desenvolupar per avaluar el projecte de promoció exterior.

— Explicació de la contribució i rellevància del projecte en relació amb la promoció de productes audiovisuals que

impulsin l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes.

— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses

o les entitats implicats.

b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el

pressupost reculli totes les despeses previstes del projecte de promoció exterior.

Modelos:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 15 de setembre de 2022 i s'estén fins al 30 de setembre de 2022, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisitos

Interessat en el procediment.

Haver rebut requeriment d'esmenes de la sol·licitud (presentació de documentació)

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

JUSTIFICACIÓ

Requisitos

Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es concedeixen les subvencions en relació amb la convocatòria de subvencions per donar suport a la

promoció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2022

Documentación a presentar

L'activitat subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu, a través del model normalitzat (annex 4), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la

indicació de les accions duites a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per

interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació en el projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions fetes.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions duites a terme o les despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:

— Una explicació detallada amb les despeses vinculades al projecte. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es

produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la

sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de

les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la

indicació de l'import i la procedència.

— Full de càlcul (annex 4) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la

identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

— Si escau, i d'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la

Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en

matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica

privada, amb ànim de lucre o sense, ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució

del compromís, tret que, per les característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la

despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris

d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més

avantatjosa.

En els supòsits en què a les sol·licituds s'hagi d'adjuntar una memòria econòmica, els compromisos que s'hi plasmin es poden

flexibilitzar en el sentit que es permeten compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es compleixi la finalitat de la

subvenció.

c) Comprovant de l'acreditació d'assistència a una fira o a la secció professional d'un festival, en el cas que entre les accions

desenvolupades figuri assistir a fires o festivals; la inscripció, carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment a què s'assisteix, si escau.

d) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les

obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou

informació sobre el concepte i el període objecte de facturació, per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb el

desplaçament objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament

corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que no

consti l'IVA en algunes de les factures sol·licitades, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és

aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

En relació amb els desplaçaments aeris, marítims o terrestres, a part de la factura, cal aportar la confirmació de reserva corresponent,

en què constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els següents requisits:

— Identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor

de la factura, respectivament. L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.

— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de

pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la

correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar una còpia del document i

una còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte de projecció exterior

subvencionat.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per justificar les despeses subvencionables objecte de l'ajuda acaba en vint dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat. DEL 30 DE DESEMBRE DE 2022 AL 30 DE GENER DE 2023

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar