Requisits
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels
sectors de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el món del llibre que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en
la situació que motiva la concessió de la subvenció.
Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir
un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o
serveis contractats s'ha fet en el darrer any a les Illes Balears o que el projecte cultural subvencionat (o subvencionable) té lloc en el
territori de les Illes Balears.
d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat, com a mínim, a un dels sectors culturals següents:
les arts escèniques, la música, les arts visuals o el món editorial.
e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui el de les arts escèniques, la música, les arts visuals o el món del llibre.
f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gd
e gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en
aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les
condicions previstes a l'article 11.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.
i) En el cas de projectes presentats per a la modalitat D (món editorial), estar donades d'alta a la Base de dades d'editorials del
Ministeri de Cultura i Esports del Govern d'Espanya.
Documentació a presentar
Documentació de la sol·licitud
El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de
presentar la sol·licitud.
a.2) Persona jurídica:
— El NIF de la persona jurídica.
— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent
en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals
de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el món del llibre.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el
consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributaries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB consulti aquestes dades.
En cas que s'hi oposi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social abans
que es dicti la proposta de resolució de concessió.
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació
d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
b) Documentació del projecte
b.1) Memòria descriptiva del projecte cultural, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Explicació detallada del projecte i de les accions que s'han de desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució del projecte cultural.
— Estructura organitzativa i recursos humans.
— Accions i mètodes a desenvolupar per a l'avaluació del projecte cultural.
— Viabilitat i coherència del projecte cultural.
— Destinataris i cobertura del projecte cultural.
— Pla de comunicació, difusió i màrqueting.
— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats
implicats.
— Explicació referent a l'ús de la llengua catalana, pel que fa tant a la presentació del projecte com a les accions que s'han de
desenvolupar i a la difusió.
— Explicació de les accions que s'han de desenvolupar amb l'objectiu de la consecució efectiva de la igualtat de gènere.
b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes
les despeses previstes derivades del projecte cultural.
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 5 de setembre de 2022 i s'estén fins al 20 de setembre de 2022, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)
Observacions
En el cas de persones jurídiques, han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que hi ha disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conformement al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els ha de
requerir que la formalitzin en la forma que s'ha indicat.
En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms), també és recomanable presentar tota la
sol·licitud a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB. Això no obstant, les persones físiques
també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) de manera presencial, a través de les oficines d'assistència de
matèria de registres que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions
públiques. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus
d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares