Requisits
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguin titulars d'un espai escènic o musical de les Illes Balears o que en siguin els gestors titulars, per delegació de la propietat.
Documentació a presentar
a) Documentació administrativa:
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el
moment de presentar la sol·licitud.
Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a
l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i
exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB
no pot fer aquesta consulta directament.
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la
representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual
ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als
sectors culturals de les arts escèniques i la música.
— Acreditar la inscripció en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració
Tributària o cens autonòmic equivalent, on consti l'activitat econòmica efectivament desenvolupada en la data de la
sol·licitud.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El fet de presentar la sol·licitud per a la concessió de la subvenció implica que s'autoritza l'Administració de la Comunitat
Autònoma de les Illes Balears a obtenir de manera directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la
Seguretat Social, llevat que la persona interessada manifesti expressament la negativa al respecte. En aquest cas, ha d'aportar
la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració
estatal abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
Això no obstant, en els casos de subvencions de quantia igual o inferior a 10.000 € i de subvencions a favor
d'administracions públiques, així com d'organismes, entitats públiques i fundacions del sector públic dependents, l'entitat, la
persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració
responsable.
b) Documentació del projecte:
b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses
o les entitats implicats.
— Explicació detallada del projecte d'inversió i de les accions que s'han de desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte d'inversió.
— Contribució del projecte d'inversió als objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.4.
— Viabilitat i coherència del projecte d'inversió.
b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el
pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.
D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de
subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de
contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica privada, amb
ànim de lucre o sense, ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del
compromís, tret que, per les característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa
s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i
d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
b.3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació
i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.
b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
(PRTR), d'acord amb l'annex 4.
b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar perjudici significatiu a cap dels objectius
mediambientals, d'acord amb l'annex 5.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 21 de gener de 2022 i s'estén fins al 28 de febrer de 2022, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)