Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Reintegrament de despeses pel trasllat de malalts (Ib-Salut)

Reintegrament de despeses o compensacions que, en concepte de dietes i transport, poden sol·licitar els beneficiaris de l'assistència sanitària de la Seguretat Social que siguin usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears, en el cas que s'hagin de desplaçar per rebre assistència sanitària a centres, serveis o establiments ubicats fora de l'àrea de salut de la seva localitat de residencia.

Codi SIA

2074312

Persones destinatàries

Ciutadania

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de l'IB-Salut

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de reintegrament de despeses per trasllat de malalts

Requisits

1. Trasllat per rebre assistència sanitària fora de l'àrea de salut de la localitat de residència, autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Les compensacions seran també aplicables als acompanyants quan, atesa la situació assistencial del pacient, sigui imprescindible l'ajuda d'una altra persona durant el desplaçament i hagi estat autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears. En qualsevol cas, s'autoritzarà el trasllat amb acompanyant si el pacient té menys de 18 anys o té incapacitat legal

Documentació a presentar

-Justificant o informe d'assistència a consulta o de l'hospitalització amb la data de l'ingrés i alta

Si sol·liciteu dietes per a l'acompanyant:

- Targeta d'embarcament o document equivalent que acrediti el trasllat o trasllats de l'acompanyant autoritzat.

En cas d'hospitalització de l'interessat:

-Justificants setmanals que continua la necessitat de l'acompanyant. Si no n'hi ha, la compensació en concepte de dieta es limitarà a un màxim de 7 dies.

Si sol·licita reintegrament de la despesa en concepte de transport aeri o marítim:

-Factura que acrediti la despesa per aquest concepte.

-Targeta d'embarcament dels viatgers o document equivalent que acrediti que s'ha fet el trasllat.

Si sol·liciteu reintegrament de la despesa en concepte d'allotjament:

- Factura que acrediti la despesa per aquest concepte, amb la data d'entrada i de sortida.

En cas que el centre assistencial estigui ubicat en una província diferent de l'estació marítima o de l'aeroport i calgui fer servir transport terrestre per arribar al centre assistencial, podeu sol·licitar compensació d'aquesta despesa terrestre aportant:

- Document que acrediti la despesa en aquest concepte.

En cas que per prescripció mèdica la persona receptora de l'assistència no es pugui desplaçar per transport aeri i l'estació marítima estigui fora del municipi del centre assistencial, podeu sol·licitar l'import equivalent al cost del desplaçament en taxi entre el centre assistencial i l'estació marítima , aportant:

– Factura de la despesa i la prescripció mèdica corresponent.

Models:

Termini màxim

6 mesos des de la finalització de l'assistència al centre hospitalari de destinació

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servicio de Prestacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Prestacions

X

Esmena de Soli·licitud

Requisits

Haureu de fer l'esmena en cas de rebre requeriment d'esmena per part de l'IBSALUT en relació amb la sol·licitud de reintegrament de despeses pel trasllat de malalts, en el termini establert en aquest requeriment.

Documentació a presentar

La documentació a presentar serà l'especificada en el requeriment d'esmena per part de l'IBSALUT en relació amb la sol·licitud de reintegrament de despeses pel trasllat de malalts.

Models:

Termini màxim

El termini establert al requeriment

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servicio de Prestacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Prestacions

X

Al·legacions a la sol·licitud de reintegrament de despeses pel trasllat de malalts

Requisits

En cas de no mostrar conformitat en relació amb la vostra sol·licitud de reintegrament de despeses pel trasllat de malalts per part de l'IBSALUT, podeu presentar les al·legacions que considereu oportunes en el termini establert.

Documentació a presentar

La documentació a presentar serà la que consideri necessària en relació amb les al·legacions.

Models:

Termini màxim

L'establert en relació a la vostra sol·licitud.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servicio de Prestacions

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Prestacions

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servicio de Prestacions

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar