Ajuts a les organitzacions sindicals i als sindicats en l'àmbit de les Illes Balears per fomentar el fet sindical
Concedir ajuts a les organitzacions sindicals i als sindicats amb el nivell de presència i de participació en les relacions laborals de les Illes Balears previst en la Llei 2/2011, destinats al foment del fet sindical i seguint criteris d'objectivitat, representació territorial i publicitat, tenint en compte els resultats obtinguts en els processos electorals corresponents a l'àmbit de les Illes Balears, per determinar els òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses, com també en les eleccions per determinar els òrgans de representació del personal al servei de les administracions públiques.
Codi SIA
3248007
Persones destinatàries
Poden sol·licitar els ajuts adreçats a fomentar el fet sindical que estableix aquesta convocatòria els sindicats i les organitzacions sindicals que acreditin, en data 31 de desembre de 2025, haver obtingut en les eleccions a òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses i en els corresponents òrgans de representació de les administracions públiques un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa o dels òrgans corresponents de les administracions públiques superior a l'1 % del total de representants elegits en l'àmbit de les Illes Balears, i haver obtingut el mateix percentatge de representació referit a l'àmbit insular en dues illes com a mínim.
Termini per a resoldre i notificar
El termini per resoldre la sol·licitud i notificar la resolució és de tres mesos, comptadors des que acabi el període de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General de Treball i Salut Laboral