Requisits
Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin quinze o més anys a dia 1 de gener de 2025, que siguin residents a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l'estat espanyol.
Són subvencionables les despeses dels cursos formatius finalitzats entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de setembre de 2025 (inclosos).
Documentació a presentar
Les persones interessades han de presentar una sol·licitud.
A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Imprès de sol·licitud emplenat, en el qual constin les dades de la persona beneficiari i signat adequadament per la persona sol·licitant o la persona autoritzada per aquesta o el seu representant legal.
b) Identificació del sol·licitant: fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.
c) Certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.
d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'Actuació i Funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports pot obtenir —excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud—els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, si escau, a més de la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, a més d'una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
e) Documentació específica dels cursos de formació. S'ha de presentar aquesta documentació per a cada un dels cursos inclosos a la sol·licitud.
-Dades del curs (informació inclosa a l'imprès de sol·licitud):
- Nom del curs.
- Entitat que imparteix la formació.
- Durada en hores.
- Data d'inici i finalització.
- Preu del curs.
-Documentació a presentar en cas de cursos pagats i finalitzats:
- Còpia de la factura de la matricula del curs de formació.
- Acreditació del pagament de la factura del curs de formació: rebut de pagament al comptat, rebut bancari, extracte del compte bancari o full de la transferència.
-Còpia del títol, diploma o certificat d'assistència i aprofitament del curs. Si el document té informació a les dues cares s'haurà de presentar còpia de les dues cares. En qualsevol moment l'òrgan instructor podrà requerir al sol·licitant una còpia acarada o bé l'original del document acreditatiu.
- La documentació justificativa haurà de complir amb les condiciones indicades al punt 9 de la convocatòria.
Declaracions responsables que s'han de signar, incloses a l'imprès de sol·licitud.
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds finalitza dia 10 d'octubre de 2025.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General d'Esports
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
Tel.: 971176600