Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Servei d'acompanyament per a persones joves que han estat sotmeses a mesures administratives

Donar suport educatiu i socioeducatiu a joves de 18 a 25 anys que han estat sota mesures de protecció o justícia juvenil, amb l'objectiu d'afavorir la seva autonomia personal, integració social i participació activa en la societat. ​

Codi SIA

3183972

Persones destinatàries

Les persones beneficiàries del servei són les persones joves de 18 a 25 anys en risc d'exclusió social que no tenen suport, que han estat objecte d'una mesura de protecció o de justícia juvenil i no poden retornar a la seva família nuclear, motiu pel qual han d'assumir un procés d'autonomia personal, i que tenen el seu domicili o residència al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

tres mesos des de la presentació de la sol·licitud

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

- Haver complert 18 anys i no haver-ne complert 25.

- Haver estat sota una mesura administrativa de guarda o tutela adoptada per l'entitat pública en matèria de protecció de menors en qualsevol moment de la seva vida o haver estat sotmès a alguna de les mesures de justícia juvenil.

- No conviure amb les persones que van causar la mesura de desprotecció

- Tenir residència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Compromís de participar en un procés d'emancipació complint amb els objectius establerts en el seu projecte educatiu i del contracte d'ús.

- Estar inscrit en la recerca de feina al SOIB, estar laboralment actiu o cursar estudis acadèmics. Excepcionalment s'admetran aquelles sol·licituds en procés de tramitació de la documentació que correspongui.​

Documentació a presentar

- DNI/NIE/Passaport. En cas d'actuar per mitjà de representació, també haurà de presentar còpia del document d'identificació del/la representant legal.

- Certificat de convivència de la persona sol·licitant. Excepte residents a Palma

- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB i/o en el cas de cursar estudis acadèmics, certificat de matrícula.

- Certificat de duració de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors (entre els 16 i 18 anys). En cas de no haver complert encara els 18 anys en el moment de la sol·licitud, certificat emès pel organisme competent en matèria de protecció de menors en que constin les dades d'inici de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors i la seva durada.

- Certificat de discapacitat, si escau.

- Document de compromís i declaració responsable del servei d'acompanyament (Annex I)

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions publiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquests efectes i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Qualsevol moment

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Famílies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisits

Haver presentat amb anterioritat una sol·licitud pel servei d'acompanyament

Documentació a presentar

Termini màxim

1 mes des de la notificació del requeriment d'esmenes

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Famílies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar