Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Servei d'acompanyament per a persones joves que han estat sotmeses a mesures administratives

Donar suport educatiu i socioeducatiu a joves de 18 a 25 anys que han estat sota mesures de protecció o justícia juvenil, amb l'objectiu d'afavorir la seva autonomia personal, integració social i participació activa en la societat. ​

Código SIA

3183972

Personas destinatarias

Les persones beneficiàries del servei són les persones joves de 18 a 25 anys en risc d'exclusió social que no tenen suport, que han estat objecte d'una mesura de protecció o de justícia juvenil i no poden retornar a la seva família nuclear, motiu pel qual han d'assumir un procés d'autonomia personal, i que tenen el seu domicili o residència al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Plazo máximo para la resolución y notificación

tres mesos des de la presentació de la sol·licitud

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

- Haver complert 18 anys i no haver-ne complert 25.

- Haver estat sota una mesura administrativa de guarda o tutela adoptada per l'entitat pública en matèria de protecció de menors en qualsevol moment de la seva vida o haver estat sotmès a alguna de les mesures de justícia juvenil.

- No conviure amb les persones que van causar la mesura de desprotecció

- Tenir residència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Compromís de participar en un procés d'emancipació complint amb els objectius establerts en el seu projecte educatiu i del contracte d'ús.

- Estar inscrit en la recerca de feina al SOIB, estar laboralment actiu o cursar estudis acadèmics. Excepcionalment s'admetran aquelles sol·licituds en procés de tramitació de la documentació que correspongui.​

Documentación a presentar

- DNI/NIE/Passaport. En cas d'actuar per mitjà de representació, també haurà de presentar còpia del document d'identificació del/la representant legal.

- Certificat de convivència de la persona sol·licitant. Excepte residents a Palma

- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB i/o en el cas de cursar estudis acadèmics, certificat de matrícula.

- Certificat de duració de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors (entre els 16 i 18 anys). En cas de no haver complert encara els 18 anys en el moment de la sol·licitud, certificat emès pel organisme competent en matèria de protecció de menors en que constin les dades d'inici de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors i la seva durada.

- Certificat de discapacitat, si escau.

- Document de compromís i declaració responsable del servei d'acompanyament (Annex I)

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions publiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquests efectes i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Qualsevol moment

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisitos

Haver presentat amb anterioritat una sol·licitud pel servei d'acompanyament

Documentación a presentar

Plazo máximo

1 mes des de la notificació del requeriment d'esmenes

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar