Requisitos
Haver superat el curs i l'examen de capacitació o tenir la titulació habilitant
Documentación a presentar
Per obtenir el carnet s'ha de presentar una sol·licitud d'acord amb el model que estableix l'annex 4, que ha d'incloure una declaració jurada de no tenir cap incapacitat laboral permanent que impedeixi fer feina amb productes fitosanitaris. La sol·licitud pot ser tramitada per:
a. L'entitat de formació, que ha de recollir les sol·licituds dels alumnes en el termini màxim de dos mesos des de la data d'acabament del curs i les ha de presentar, en un expedient únic, a la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, juntament amb una fotocòpia del DNI de cada alumne, la sol·licitud d'expedició dels carnets i la llista dels alumnes que han superat el curs en suport digital. En aquest cas els carnets s'han de lliurar a l'entitat de formació perquè els distribueixi posteriorment.
b. La persona interessada, que ha presentat la sol·licitud d'expedició del carnet acompanyada del certificat de superació del curs i d'una fotocòpia del DNI. En aquest cas el carnet s'ha de lliurar directament a la persona interessada.
Modelos:
Plazo máximo
El termini màxim per resoldre la sol·licitud i expedir el carnet és de tres mesos des de l'entrada de la sol·licitud en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, a les delegacions comarcals del FOGAIBA o als consells insulars, o bé de la manera que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat i notificat cap resolució expressa, la persona interessada ha d'entendre que s'ha estimat la sol·licitud.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei d'Agricultura
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Agricultura
C/ de la Reina Constança, 4.
Tel.: 971176567
(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)