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Expedició del carné d'usuari professional de productes fitosanitarios

Tramitar l'expedició carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris

Código SIA

3178439

Personas destinatarias

Usuaris professionals (aplicadors) i venedors de productes fitosanitaris que han d'acreditar coneixements apropiats per exercir la seva activitat.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini per resoldre i notificar l'expedició del carné d'aplicador de productes fitosanitaris és de tres mesos.

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Trámites

X

Sol·licitud expedició/renovació

Requisitos

Haver superat el curs i l'examen de capacitació o tenir la titulació habilitant

Documentación a presentar

Per obtenir el carnet s'ha de presentar una sol·licitud d'acord amb el model que estableix l'annex 4, que ha d'incloure una declaració jurada de no tenir cap incapacitat laboral permanent que impedeixi fer feina amb productes fitosanitaris. La sol·licitud pot ser tramitada per:

a. L'entitat de formació, que ha de recollir les sol·licituds dels alumnes en el termini màxim de dos mesos des de la data d'acabament del curs i les ha de presentar, en un expedient únic, a la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, juntament amb una fotocòpia del DNI de cada alumne, la sol·licitud d'expedició dels carnets i la llista dels alumnes que han superat el curs en suport digital. En aquest cas els carnets s'han de lliurar a l'entitat de formació perquè els distribueixi posteriorment.

b. La persona interessada, que ha presentat la sol·licitud d'expedició del carnet acompanyada del certificat de superació del curs i d'una fotocòpia del DNI. En aquest cas el carnet s'ha de lliurar directament a la persona interessada.

Modelos:

Plazo máximo

El termini màxim per resoldre la sol·licitud i expedir el carnet és de tres mesos des de l'entrada de la sol·licitud en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, a les delegacions comarcals del FOGAIBA o als consells insulars, o bé de la manera que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat i notificat cap resolució expressa, la persona interessada ha d'entendre que s'ha estimat la sol·licitud.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Agricultura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisitos

Haver d'esmenar qualque tipus de deficiència o incorporació de documentació

Documentación a presentar

La sol·licitada per l'administració competent

Modelos:

Plazo máximo

10 dies hàbils

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Agricultura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

X

Comunicació impartició de cursos

Requisitos

Ser una entitat designada Per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i medi Natural per impartir cursos per adquirir el carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris per un nivell determinat.

Documentación a presentar

Memòria que especifiqui la següent informació:

- Objecte del curs.

- Programa del curs amb les unitats didàctiques i les hores lectives.

- El lloc on s'ha d'impartir la teoria i s'han de dur a terme l'examen i les pràctiques.

- El calendari i l'horari del curs (teoria, examen i pràctiques).

- La justificació del contingut de les pràctiques.

- El material i els equips disponibles per a les pràctiques.

- La persona responsable del curs i la llista dels professors amb la titulació per a les unitats didàctiques, l'experiència i altra informació complementària d'interès en relació amb el curs.

- Les places oferides.

- El model de prova final (model resolt).

- En el cas que els cursos siguin de la modalitat en línia, a més de la documentació especificada en els apartats anterior, la plataforma informàtica que es farà servir.

Plazo máximo

No aplica

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Agricultura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

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