Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes de l'excel·lència acadèmica per a estudis oficials universitaris finalitzats el curs 2023-2024

Concessió de vint-i-cinc ajudes d'excel·lència acadèmica per a l'alumnat universitari de les Illes Balears que hagi finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2023-2024.

La previsió és la concessió de quatre ajudes, per a estudis oficials de grau, per a cada branca de coneixement a la qual estiguin adscrits els estudis i cinc ajudes per a estudis oficials de màster universitari, una per a cada branca de coneixement.

Les cinc branques de coneixement són:

- Arts i humanitats.

- Ciències.

- Ciències socials i jurídiques.

- Ciències de la salut.

- Enginyeria o Arquitectura.

L'import de l'ajuda és d'una dotació fixa de 2.000,00 euros.

------------------

NOVETAT IMPORTANT: El termini de sol·licituds FINALITZARÀ a les 13.00 h (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 31 de juliol de 2025.

Código SIA

3169832

Personas destinatarias

Estudiants universitaris de les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2023-2024.

Els estudiants de dobles graus només poden sol·licitar l'ajuda per a una de les dues titulacions obtingudes. En el cas de presentar dues sol·licituds, s'exclourà la de la titulació de menor nota mitjana.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos, totes les sol·licituds s'entendran desestimades.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

S'estableix l'OBLIGATORIETAT de relacionar-se a través de mitjans electrònics per a qualsevol tràmit que s'hagi de fer dins la convocatòria de subvencions d'Ajudes d'excel·lència acadèmica per a estudis oficials de grau o màster universitari finalitzats durant el curs acadèmic 2023-2024.

-------------------------------------

NOVETAT IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda és a les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 31 de juliol.

---------------------------------------

MÉS INFORMACIÓ a la pàgina web: https://dguni.caib.es

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud: Ajuda excel·lència estudis universitaris finalitzats el curs 2023-2024

Requisitos

Requisits generals:

- Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea (UE-27). Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses aquelles persones que es trobin en situació d'estada.

- Tenir domicili familiar a les Illes Balears (veïnatge administratiu a qualssevol dels municipis de les Illes Balears).

- Haver finalitzat els estudis universitaris oficials de grau o de màster universitari en alguna universitat espanyola durant el curs acadèmic 2023-2024.

ESTUDIS FINALITZATS: S'entén que un estudiant ha finalitzat els estudis si ha superat tots els crèdits que componen el pla d'estudis i ha abonat, si escau, les taxes corresponents per a l'expedició del títol.

Requisits acadèmics:

Els sol·licitants han d'acreditar, segons la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis, les notes mitjanes que s'indiquen a continuació, expressades en una escala de l'1 al 10, amb dues xifres decimals:

- Arts i humanitats: una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior.

- Ciències: una nota mitjana igual a 8,25 punts o superior.

- Ciències socials i jurídiques: una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior.

- Ciències de la salut: una nota mitjana igual a 8,50 punts o superior.

- Enginyeria o Arquitectura: una nota mitjana igual a 8,00 punts o superior.

Els sol·licitants de màster universitari han d'acreditar una nota mitjana igual a 9,00 punts o superior de qualsevol de les branques de coneixement.

Documentación a presentar

a) L'imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament pel sol·licitant en el tràmit telemàtic.

b) En el cas d'alumnes estrangers, fotocòpies del passaport i del número d'identitat d'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, fotocòpies del passaport i de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu del sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) Certificat acadèmic oficial complet en què consti totes les assignatures cursades durant la titulació, amb el nombre de crèdits, les qualificacions obtingudes, la nota mitjana de l'expedient acadèmic.

La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional (BOE núm. 224, de 18 de setembre, i suplement en català núm. 20, de 16 d'octubre), i s'ha d'expressar amb dues xifres decimals.

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent Codi Segur de Verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

f) Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant. El model de declaració responsable de la veracitat de dades bancàries s'obté a través del tràmit telemàtic.

g) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Plazo máximo

Des de l'endemà de la publicació en el BOIB fins al 31 de juliol de 2025 a les 13:00 h (hora peninsular i de les Illes Balears).

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observaciones

IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda és a les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 31 de juliol.

X

Millora voluntària de la sol·licitud

Requisitos

Haver presentat la sol·licitud d'Ajuda excel·lència estudis universitaris finalitzats el curs 2023-2024 dins el termini establert en la convocatòria (del 17 de març al 31 de juliol de 2025).

Documentación a presentar

La documentació necessària per complementar la sol·licitud en el cas de no haver-la aportada dins el termini obert per sol·licitar l'Ajuda excel·lència estudis universitaris finalitzats el curs 2023-2024

Plazo máximo

Des del 1 de agost fins a la data de la publicació de l'"Informe d'esmena o de documentació pendent".

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisitos

Haver presentat la sol·licitud d'Ajuda excel·lència estudis universitaris finalitzats el curs 2023-2024 dins el termini establert en la convocatòria (del 17 de març al 31 de juliol de 2025).

Documentación a presentar

En data 8 d'agost es publica la diligència i l'informe relatiu a la manca de documentació o als defectes de les sol·licituds presentades a la convocatòria, amb indicació dels aspectes que s'han d'esmenar. Amb la publicació es notifiquen als sol·licitants de les "Ajudes excel·lència estudis universitaris finalitzats el curs 2023-2024" els possibles defectes de les sol·licituds presentades o la manca de documentació.

L'informe de documentació pendent inclou:

-

Annex 1 Llistat de persones amb documentació pendent.

-

Annex 2 Llistat de persones a les quals no es requereix documentació. (IMPORTANT: Sortir en aquesta llista no significa que teniu l'ajuda adjudicada).

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Des del 8 d'agost fins a les 13:00 h del 19 de setembre de 2025.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar