Requisits
Estar entre les subvencions concedides
Documentació a presentar
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha
d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
Indicació de totes les inversions dutes a terme i dels resultats obtinguts.
Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació
al projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les
causes i explicar les modificacions aplicades.
b) Les fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les
característiques de la maquinària hi siguin visibles.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les despeses objecte de la subvenció, que ha de
contenir:
Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions
que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat
amb la sol·licitud.
Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data
d'emissió i la data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què
s'indiquin i, si n'és el cas, es motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat o les modificacions del projecte
autoritzades.
3. La relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la
indicació de l'import i la procedència.
4. El full de càlcul (MODEL 4: COMPTE JUSTIFICATIU) que inclou una relació classificada de les despeses, emplenat
correctament i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
5. Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de
l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica
més avantatjosa.
d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que
justifiquin les despeses incorporades a la memòria econòmica justificativa.
Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de
facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el
concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajuda. Si el
concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació
justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article
6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.
No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.
e) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que
permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de
manera suficient la següent:
En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament.
Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits següents:
1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.
2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la
persona beneficiària de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb
el beneficiari i amb el receptor de la factura, respectivament.
3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o
números de factura als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar
acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el
pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota
d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la
còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en
què es carrega en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la
de l'ordenant del pagament.
No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
No s'accepta cap pagament a compte fet abans de l'1 d'octubre de 2023. Si és posterior a aquesta data i anterior a l'1 de gener
de 2024, s'ha d'acreditar adequadament la vinculació que té amb les factures emeses dins el termini d'execució de la
convocatòria.
f) Enllaços web o imatges sobre el compliment del punt 21.1.n), d'obligacions de publicitat de la persona beneficiària.
g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.
Termini màxim
El termini per justificar la inversió total objecte de l'ajuda acaba el dia 20 de gener de 2025 (inclòs).
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(lmartin@icib.caib.es)