Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals 2024

Concessió de subvencions per donar suport a les inversions que permetin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals per a l'any 2024

Les finalitats són les següents:

— La digitalització i l'aplicació de les noves tecnologies

indústries culturals.

— L'adquisició d'equips i maquinària nova que suposi la millora i la

modernització del sistema productiu, de gestió i de distribució de les

indústries culturals.

— Afavorir la implantació de la transformació digital de les indústries

culturals.

Codi SIA

3140872

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals i el món editorial.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima l'entitat interessada per entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Poden ser beneficiàries de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals i el món editorial

Documentació a presentar

a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat (DNI, passaport o NIE), només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— L'informe de vida laboral o informe de situació actual de la persona sol·licitant. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats si la persona interessada manifesta en la sol·licitud que no s'oposa que l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades.

a.2) Persona jurídica:

— El NIF de la persona jurídica, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

— El document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

— L'escriptura de constitució, els estatuts socials i les modificacions posteriors, si escau, i l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts i de les modificacions d'aquests, si escau, en els registres corresponents.

— Un document de la junta directiva actual, si és diferent de la constituïda en els estatuts.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques, la música, les arts visuals, l'audiovisual i el món editorial.

— El certificat del domicili fiscal de la persona sol·licitant.

— La declaració de veracitat de les dades bancàries d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica: https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/servicio/4486284.

— El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta d'ofici sobre aquestes dades.

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

Si la documentació indicada als apartats anteriors (a.1, a.2, a.3) ja es va aportar en alguna convocatòria anterior de l'ICIB, sempre que estigui en vigor i no hagi experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar, si bé la persona interessada ha d'indicar en el formulari de la sol·licitud l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar els documents i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Documentació del projecte

b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

—Descripció detallada de l'activitat professional que desenvolupa la persona sol·licitant: CV, trajectòria i projectes desenvolupats al darrer any. En el cas que la persona sol·licitant tingui una trajectòria molt àmplia, pot presentar la descripció detallada dels projectes que consideri més importants.

—Explicació detallada i coherència del projecte d'inversió amb l'objecte de la subvenció, que, per tant, justifica la sol·licitud de modernització, innovació i desenvolupament tecnològic per a la seva empresa. En aquest apartat s'han d'incloure els objectius, la finalitat i els resultats prevists de la inversió plantejada.

La memòria ha de ser presentada, obligatòriament, amb tots els punts anteriors i amb una presentació adequada i justificada. Si escau, s'hi poden incloure imatges del material que es vol substituir o adquirir.

b.2) El pressupost detallat del projecte (MODEL 2: PRESSUPOST), amb ingressos i despeses. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El termini és del 30 d'agost al 19 de setembre del 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisits

Interessat en el procediment.

Documentació a presentar

La sol·licitada al requeriment rebut

Termini màxim

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Aceptació/Renúncia de la proposta de resolució

Requisits

Ser interessat en el procediment

Documentació a presentar

Model 3

Models:

Termini màxim

10 dies hàbils comptadors des del dia següent a la publicació en la Seu Electrònica. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la Seu Electrònica de la CAIB

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Al·legació a la proposta de resolució

Requisits

Interessat en el procediment.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Proposta

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Estar entre les subvencions concedides

Documentació a presentar

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha

d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

Indicació de totes les inversions dutes a terme i dels resultats obtinguts.

Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació

al projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les

causes i explicar les modificacions aplicades.

b) Les fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les

característiques de la maquinària hi siguin visibles.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les despeses objecte de la subvenció, que ha de

contenir:

Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions

que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat

amb la sol·licitud.

Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data

d'emissió i la data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què

s'indiquin i, si n'és el cas, es motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat o les modificacions del projecte

autoritzades.

3. La relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la

indicació de l'import i la procedència.

4. El full de càlcul (MODEL 4: COMPTE JUSTIFICATIU) que inclou una relació classificada de les despeses, emplenat

correctament i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

5. Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de

l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica

més avantatjosa.

d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que

justifiquin les despeses incorporades a la memòria econòmica justificativa.

Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de

facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el

concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajuda. Si el

concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació

justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article

6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.

e) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que

permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de

manera suficient la següent:

En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament.

Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits següents:

1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.

2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la

persona beneficiària de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb

el beneficiari i amb el receptor de la factura, respectivament.

3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o

números de factura als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar

acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el

pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota

d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la

còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en

què es carrega en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la

de l'ordenant del pagament.

No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

No s'accepta cap pagament a compte fet abans de l'1 d'octubre de 2023. Si és posterior a aquesta data i anterior a l'1 de gener

de 2024, s'ha d'acreditar adequadament la vinculació que té amb les factures emeses dins el termini d'execució de la

convocatòria.

f) Enllaços web o imatges sobre el compliment del punt 21.1.n), d'obligacions de publicitat de la persona beneficiària.

g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.

Termini màxim

El termini per justificar la inversió total objecte de l'ajuda acaba el dia 20 de gener de 2025 (inclòs).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Esmenes a la justificació

Requisits

Haver rebut un requeriment en relació amb la justificació de la convocatòria de modernització, innovació i desenvolupament tecnològic de les indústries culturals per a l'any 2024

Documentació a presentar

La documentació sol·licitada per l'ens

Termini màxim

Deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar