Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts individualitzats als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions de l'any 2024

L'objecte de la convocatòria és donar suport als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions durant l'any 2024.

Codi SIA

3055165

Persones destinatàries

Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els esportistes que compleixin els requisits següents, que s'hauran d'acreditar en el moment de presentar la sol·licitud:

a) Tots els esportistes que obtinguin una puntuació igual o superior a cinc (5) punts, com a resultat d'aplicar els criteris i barems de l'apartat 8. Aquesta puntuació es calcula sobre la base dels resultats esportius aconseguits durant l'any 2023 o en alguns casos en els quals els títols aconseguits durant els anys 2021 i 2022 continuïn vigents.

b) Tenir el veïnatge administratiu vigent a qualsevol dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat d'un mínim de dos anys consecutius fins a la data de publicació al BOIB d'aquesta convocatòria de subvencions.

c) Tenir el domicili fiscal a Espanya.

d) No haver competit al 2023 representant a una comunitat autònoma diferent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) Disposar al 2024 de llicència federativa autonòmica de les Illes Balears, o bé llicència federativa nacional.

f) No tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge. En el cas que els expedients sancionadors o els procediments judicials estiguin encara en tramitació o la resolució sancionadora o sentència condemnatòria no sigui ferma, l'esportista pot presentar la sol·licitud d'ajut, però la concessió, si escau, queda suspesa fins que aquests procediments es resolguin definitivament.

g) Els resultats presentats s'han de correspondre amb proves en una o vàries de les modalitats o especialitats esportives finançables a les convocatòries de subvencions del Consell Superior d'Esports (segons Resolució del president del Consell Superior d'Esports de 15 de març de 2022). Per altra banda, s'acceptaran també les especialitats incloses als Jocs Mundials Special Olympics.

* Podeu trobar la resolució del CSD a https://www.csd.gob.es/sites/default/files/media/files/2022-04/RESOLUCION%20CATALOGO%20sgn.pdf

Queden exclosos d'aquesta convocatòria els esportistes que es trobin en algun dels casos següents durant les competicions disputades l'any 2024:

· Ciclistes professionals que tinguin contracte amb un equip de la UCI World Team.

· Tennistes professionals ATP que hagin disputat una fase final d'un màster 250 o una competició de nivell superior.

· Tennistes professionals WTA que hagin disputat una fase final d'un torneig premium o una competició de nivell superior.

· Jugadors de golf professionals del PGA Tour i de l'European Tour.

· Competidors de moto GP.

· Competidors de fórmula 1.

· Competidors del World Rally Championship.

· Conductor professional de competicions "premiun" o professionals de Trot.

· Esportistes professional d'esports de combat i fisioculturisme.

2.3 En aplicació de l'article 4 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà, no son objecte d'aquesta convocatòria les competicions de tir a colomí i guatlla, a braç o colombaire, a braç mecànic o tub, o a gàbia.

2.4 Resten exclosos de l'aplicació d'aquesta convocatòria els esportistes amb contracte professional. S'entén que tenen caràcter professional les competicions que el Consell Superior d'Esports hagi qualificat així, atesa la Llei 39/2022, de 30 de desembre, estatal de l'esport.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Esports

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.

Documentació a presentar

Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari. Podrà signar el document l'esportista, o el representant legal de l'esportista, si és el cas.

b) En cas de que presenti la sol·licitud una altra persona que no sigui el beneficiari directe, autorització per a presentar la sol·licitud en el seu lloc.

c) Fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant o de la persona representant, si escau.

d) Declaració responsable de la persona sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.

e) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.

f) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no haver competit l'any 2023 representant a una altra comunitat autònoma diferent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) Declaració responsable de la persona sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

h) En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

i) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.

j) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social (per autoritzar la consulta veure punt 5.6).

k) Declaració responsable de disposar de llicència esportiva balear o nacional del 2024.

l) Certificat d'empadronament que demostri que es compleix el requisit de l'apartat 2.1.b)

m) En cas que l'esportista hagi estat lesionat durant les competicions més importants de 2023, s'ha de presentar un certificat mèdic de la lesió esportiva que acrediti el temps de baixa i relació de les competicions que no s'han pogut fer com a conseqüència de la lesió.

n) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

o) Declaració responsable relativa al compliment de les obligacions previstes a l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, a l'article 17 de l'Ordre de Bases, i en aquesta convocatòria.

p) En cas de que l'esportista sigui seleccionat per participar a un Campionat d'Europa, Campionat del Món o Jocs Olímpics o Paralímpics (o altres Jocs organitzats pel Comitè Olímpic Internacional), celebrat durant l'any 2024, presentar certificat de la federació espanyola corresponent, del CSD o del Comitè Olímpic Espanyol, acreditant aquest fet.

q) Podran presentar-se un màxim de dos resultats obtinguts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023 (ambdós inclosos) o bé resultats encara vigents dels anys 2021 i 2022 de campionats que no s'hagin celebrat durant el 2023. Per a cada resultat pre-sentat s'haurà d'adjuntar:

i. Full de dades dels resultats que es genera després d'omplir el formulari de resul-tats que trobareu a http://bit.ly/esportistesib2024.

ii. Classificació final de cada un dels resultats presentats o bé un certificat federatiu dels resultats. La classificació o certificat ha d'incloure el nom de la competició, la data i localitat, la llista o el nombre de participants, i la posició obtinguda. A més, en els resultats de competicions internacionals ha d'aparèixer la llista o el nombre de països dels esportistes o equips participants.

r) Excepcionalment es podrà presentar un resultat addicional, corresponent a un campionat d'Europa, del Món o Jocs Olímpics, que ja s'hagués presentat a qualsevol de les convocatòries anteriors d'ajuts a esportistes de les Illes Balears, i que, per circumstàncies alienes a l'esportista i per decisió de la federació internacional corresponent, o del Comitè Olímpic o Paralímpic, s'hagi produït una millora en el resultat esportiu presentat prèviament, sempre que aquest resultat correspongui a les posicions entre la primera a la vuitena.

Amb la presentació del formulari de resultats esportius anterior, s'entendran com a manifestades les declaracions responsables del sol·licitant que apareixen incloses al mateix.

En relació amb la documentació requerida a l'apartat j) i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot autoritzar la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades.

En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

L'òrgan instructor incorporarà d'ofici a l'expedient el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

En cas que la persona sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, i de les obligacions tributàries davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable, o la no presentació davant la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports de la declaració responsable, la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret de sol·licitud de la subvenció des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

Models:

Termini màxim

20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB (23-03-2024)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

Observacions

Heu d'adjuntar els models específics corresponents que consta a l'apartat documentació a presentar degudament emplenats i signats.

X

Acceptació/renúncia de la subvenció

Requisits

Presentació escrit acceptació/renúncia

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins dia 23 de setembre de 2024 (inclòs)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució - ajuts individualitzats

Requisits

Presentar al·legacions dins el termini de 10 dies hàbils

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Fins dia 23 de setembre de 2024 (inclòs)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Esports

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar