Requisits
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals i el món editorial.
Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents
:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'ha fet en el darrer any a les Illes Balears.
d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat, com a mínim, a un dels sectors culturals següents: les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals, el món editorial.
e) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
f) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat d'acord amb l'article 11.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
Documentació a presentar
El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Informe de la situació actual del treballador o informe de vida laboral.
No obstant això, no és necessari aportar aquesta documentació en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB consulti aquestes dades.
a.2) Persona jurídica:
— El NIF de la persona jurídica.
— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques, la música, les arts visuals, l'audiovisual i el món editorial.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Declaració de veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica: https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/servicio/4486284
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributàries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB consulti aquestes dades.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB consulti aquestes dades.
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, i continuen vigents, cal que en el formulari de sol·licitud la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.
b) Documentació del projecte
b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius de la inversió.
— Explicació detallada de l'activitat professional que desenvolupa el sol·licitant.
— Explicació detallada de la inversió o inversions que s'han de fer.
— Vinculació (viabilitat i coherència) entre l'activitat desenvolupada per part del sol·licitant i la inversió que s'ha de fer.
b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.
D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, comença el 12 de maig de 2023 i s'estén fins al 2 de juny de 2023, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(lmartin@icib.caib.es)