Impost del Cànon de Sanejament d'Aigües. Verificació de dades / comprovació limitada.
És un procediment derivat de l'Impost sobre el Cànon sobre Sanejament d'Aigües.
El procediment de verificació de dades té per objecte l'aclariment o justificació de les discrepàncies observades en les declaracions o autoliquidacions presentades per l'obligat tributari o de les dades relatives a aquestes declaracions o autoliquidacions.
En el procediment de comprovació limitada l'Administració tributària podrà comprovar els fets, actes, elements, activitats, explotacions i altres circumstàncies determinants de l'obligació tributària.
Código SIA
2407419
Personas destinatarias
Obligats a declarar
Plazo máximo para la resolución y notificación
6 mesos
Silencio administrativo
Caducitat
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
No
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Observaciones
FASES DEL PROCEDIMENT
Inici.
D'ofici.
Verificació de dades: Mitjançant requeriment de l'Administració perquè l'obligat tributari aclareixi o justifiqui la discrepància observada o les dades relatives a la seva declaració o autoliquidació o mitjançant la notificació de la proposta de liquidació quan l'Administració compti amb dades suficients per a formular-la.
Comprovació limitada: Per acord de l'òrgan competent.
L'inici de les actuacions es notificarà a l'obligat tributari mitjançant comunicació, en la qual se li indicarà la naturalesa i abast de les actuacions i se l'informarà sobre els seus drets i obligacions en el curs d'aquestes.
Quan les dades en poder de l'Administració Tributària siguin suficients per a formular la proposta de liquidació, el procediment podrà iniciar-se mitjançant la notificació d'aquesta proposta.
Tramitació:
Verificació de dades: Amb caràcter previ a la resolució o a la pràctica de la liquidació provisional, l'Administració notificarà a l'obligat tributari la proposta de resolució o de liquidació perquè efectuï al·legacions en un termini de deu dies.
Comprovació limitada: L'obligat tributari que hagués estat requerit haurà de personar-se en el lloc, dia i hora assenyalats per a la pràctica de les actuacions, i haurà d'aportar la documentació i altres elements sol·licitats. Amb caràcter previ a la resolució, l'Administració notificarà a l'obligat tributari la proposta de resolució o de liquidació perquè efectuï al·legacions en un termini de deu dies. Es podrà prescindir del tràmit d'al·legacions quan la resolució contingui manifestació expressa que no procedeix regularitzar la situació tributària a conseqüència de la comprovació realitzada.
Terminació: El procediment de verificació de dades acabarà per alguna de les següents formes:
a) Resolució, en la qual s'indiqui no procedeix practicar liquidació provisional o en la qual es corregeixin els defectes advertits.
b) Liquidació provisional. Haurà d'estar motivada amb una referència succinta als fets i fonaments de dret que s'hagin tingut en compte en aquesta.
c) Esmena, aclariment o justificació de la discrepància o de la dada objecte del requeriment per part de l'obligat tributari. Aquesta circumstància es farà constar en diligència, no sent necessari dictar resolució expressa.
d) Caducitat.
e) Inici d'un procediment de comprovació limitada o d'inspecció que inclogui l'objecte de la verificació de dades.
La verificació de dades no impedirà la posterior comprovació de l'objecte d'aquesta.
El procediment de comprovació limitada acabarà per alguna de les següents formes:
a) Resolució expressa de l'Administració.
b) Caducitat.
c) Inici d'un procediment inspector que inclogui l'objecte de la comprovació limitada.
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Agència Tributària Illes Balears (ATIB)