Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Programa 5 (PRTR). Ajudes elaboració llibre de l'edifici i redacció de projectes de rehabilitació

Impulsar la implantació i generalització del llibre de l'edifici existent per dur a terme la rehabilitació, mitjançant una subvenció que cobreixi part de les despeses d'honoraris professionals per emetre'l, així com desenvolupar projectes tècnics de rehabilitació integral d'edificis d'acord amb els límits establerts, amb el propòsit d'activar la demanda d'una rehabilitació energètica significativa i d'alta qualitat als edificis, que permeti complir els objectius europeus d'impuls a l'activitat d'aquest sector a mitjà i llarg termini.

Código SIA

2897425

Personas destinatarias

Podran sol·licitar les ajudes previstes en aquesta convocatòria:

a) Els propietaris o usufructuaris d'habitatges unifamiliars aïllats o agrupats en filera, i d'edificis existents de tipologia residencial d'habitatge col·lectiu, ja siguin persones físiques o tinguin personalitat jurídica de naturalesa privada o pública. També podran ser destinataris últims les administracions públiques i els organismes i la resta d'entitats de dret públic, així com empreses públiques i societats mercantils participades, íntegrament o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles.

b) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes d'acord amb allò establert a l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.

c) Els propietaris que, de forma agrupada, siguin propietaris d'edificis que reuneixin els requisits establerts per l'article 396 del Codi Civil i no hagin atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.

d) Les societats cooperatives compostes de forma agrupada per propietaris d'habitatges o edificis que reuneixin els requisits establerts a l'article 396 del Codi civil, així com pels propietaris que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes d'acord amb allò establert a l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions de concessió dels ajuts serà de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud que inclogui la documentació completa.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Trámites

X

Presentació sol·licituds Programa 5 (PRTR)

Requisitos

A) Activitat 5A: El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació

El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació haurà de contenir, de manera detallada, els aspectes relacionats a l'annex informatiu LE d'aquesta ordre, que recullen el contingut relacionat a l'annex I del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre. El llibre de l'edifici haurà de presentar-se signat per tècnic o tècnica competent, en format .pdf.

B) Activitat 5B. Projectes tècnics de rehabilitació.

En el cas de projectes tècnics de rehabilitació integral d'edificis, l'actuació proposada només serà subvencionable si compleix els requisits establerts a l'article 33 del Reial decret 853/2021, és a dir:

- L'actuació proposada ha d'obtenir una reducció d'almenys un 30% a l'indicador de consum d'energia primària no renovable, referida a la certificació energètica.

- En el cas de zona climàtica C3, a més s'haurà d'aconseguir una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració de l'habitatge unifamiliar o de l'edifici, segons correspongui, d'almenys un 25%

Documentación a presentar

Documentació identificativa, de representació o habilitació

Els documents d'identitat de cadascuna de les persones físiques o entitats sol·licitants (DNI, NIF, NIE o document equivalent). (01.pdf)

En cas que la persona sol·licitant sigui un agent o gestor de la rehabilitació, haurà de presentar l'acord de la persona destinatària última de les ajudes que el faculti i autoritzi a actuar com a tal. (02.pdf)

Si escau, les dades de la persona representant, indicant llinatges i nom, el NIF, així com l'acreditació de la representació que ostenta, conforme a la normativa específica d'aplicació. (03.pdf)

Declaració de compromís (annex 4) i de cessió i tractament de dades (annex 5) pel que fa a l'execució d'actuacions del pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), respectivament. 05-1.pdf / 05-2.pdf

Documentació específica en el supòsit de sol·licitar ajuts de l'activitat 5A:

El llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació, amb la informació mínima continguda a l'annex informatiu LE. (06.pdf)

L'informe d'avaluació de l'edifici, en cas que no se'n disposi i es vulgui incrementar l'ajuda en un 50 %. 07.pdf / 07.iee

Certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en el seu estat inicial, amb el contingut especificat al Reial Decret 390/2021, d'1 de juny, signat per un/a tècnic/a competent i registrat al registre de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o sol·licitud de registre. (08.pdf)

Documentació específica en el supòsit de sol·licitar ajuts de l'activitat 5B:

Projecte tècnic de rehabilitació integral de l'edifici, segons correspongui, que haurà de comptar amb la conformitat de

la persona destinatària. (09.pdf)

Declaració de la persona redactora del projecte en estar elaborat segons normativa vigent, i que conté la informació suficient tant per executar com per sol·licitar el permís, autorització o llicència preceptius. (10.pdf)

Reportatge fotogràfic, preferentment en color, d'aquelles zones afectades pels mateixos, així com de la façana principal de l'edifici. (11.pdf)

Certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en el seu estat inicial, amb el contingut especificat al Reial Decret 390/2021, d'1 de juny, signat per un/a tècnic/a competent i registrat al registre de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o sol·licitud de registre. (08.pdf)

Certificat d'eficiència energètica del projecte, que inclogui les actuacions previstes en aquest, realitzat amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat pel certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent al seu estat inicial, signat per un/a tècnic/a competent . (12.pdf)

L'estudi de gestió de residus de construcció i demolició (art. 52.3 Reial Decret 853/2021). (13.pdf)

Documentació justificativa:

Factura d'honoraris, emesa pel/per la professional o professionals que van redactar el llibre de l'edifici o projecte tècnic de rehabilitació integral de l'edifici, segons el cas. (14.pdf)

Documentació justificativa de la despesa realitzada, mitjançant transferències, certificacions o extractes bancaris que acreditin el pagament dels honoraris. (15.pdf)

Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 2. (16.pdf)

Document d'acord/declaració responsable, segons l'annex 3. (17.pdf)

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 30/06/2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Rehabilitació Arquitectònica i Qualitat de l'Edificació

Tel.: 971177300

X

Aportació de documentació complementària o esmena de deficiències de la sol·licitud

Requisitos

- Disposar del número d'expedient

- Disposar del número del DNI del beneficiari

Documentación a presentar

Aportació de documentació complementària a un expedient ja registrat o esmena de deficiències de la sol·licitud

Plazo máximo

Deu dies des de la notificació del requeriment d'esmena de deficiències de la sol·licitud

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Rehabilitació Arquitectònica i Qualitat de l'Edificació

Tel.: 971177300

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar