Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per al foment i suport a la igualtat d'oportunitats, prevenció i erradicació de la violència masclista

L'objecte del procediment és subvencionar projectes que tenguin com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, a més dels adreçats a erradicar la violència contra les dones.

Codi SIA

2309214

Persones destinatàries

— Associacions i federacions d'associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia.

— Fundacions privades sense ànim de lucre l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

— Les universitats l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears.

— La Creu Roja Espanyola.

— Les associacions i federacions sindicals radicades a les Illes Balears amb personalitat jurídica pròpia.

— Els grups de persones físiques que treballin de forma habitual dins de l'àmbit de la igualtat entre dones i homes, el feminisme i/o la lluita en la violència masclista.

— Les entitats religioses radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes d'inserció, lluita contra l'exclusió de les dones i contra les violències masclistes.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors a partir de l'endemà en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de la subvenció

Requisits

REQUISITS GENERALS:

1. Ser al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

2. Haver justificat suficientment, si s'escau, les subvencions i els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.

3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen ser beneficiari de subvencions, de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

4. No haver estat condemnats en ferm, ni sancionats administrativament, a la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics per qualsevol causa, especialment:

a) Per haver comès algun dels següents delictes: prevaricació, suborn, malversació de cabdals públics, tràfic d'influències, frau, exaccions il·legals o delictes urbanístics.

b) Per haver incorregut en faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals en els darrers tres anys.

c) Per haver comès infraccions tributàries.

d) Per haver consentit o exercit pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere en els darrers tres anys.

e) Per haver dut a terme conductes discriminatòries contra els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

f) Per haver perpetrat accions contra la memòria i el reconeixement democràtic.

5. No haver sol·licitat la declaració del concurs, no haver-se-la declarada insolvent, no trobar-se en concurs o sota intervenció judicial o no tenir en vigor una declaració d'inhabilitació concursal.

6. No haver provocat la resolució dolosa en ferm de cap contracte amb l'administració.

7. No tenir, entre els representants legals, persones en els supòsits d'incompatibilitats que regulen les lleis sobre incompatibilitats dels membres dels governs de l'Estat o autonòmics, i del personal al servei de les administracions públiques. Tampoc ser, els representants legals, càrrecs electes segons les lleis electorals estatal i autonòmica.

8. No tenir residència fiscal ni ens filials als territoris declarats paradisos fiscals.

9. No incórrer en les causes de prohibició de l'article 4 de la Llei orgànica reguladora del dret d'associació (discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra, i promoció de l'odi o la violència contra les persones, i justificació dels delictes de terrorisme o dels autors).

REQUISITS ESPECÍFICS PER A GRUPS DE PERSONES FÍSIQUES:

1. Treballar de manera habitual en l'àmbit de la igualtat, el feminisme o la lluita contra la violència masclista.

REQUISITS ESPECÍFICS PER A PERSONES JURÍDIQUES:

1. Estar vàlidament constituïdes i inscrites al registre corresponent.

2. Disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists a la Llei de prevenció de riscs laborals.

Documentació a presentar

1. Memòria explicativa de l'entitat.

2. L'original o una còpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant amb codi segur de verificació (CSV), en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

3. L'original o una còpia compulsada del DNI dels sol·licitants en cas de ser un grup de persones físiques, si hi ha oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

4. L'original o una còpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

5. L'original o una còpia compulsada del document de constitució de l'entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

6. L'original o una còpia compulsada de l'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud, en cas que no es trobi en poder de l'Administració.

7. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

8. Una declaració responsable de que l'entitat no està afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

9. Una declaració responsable de l'entitat sol·licitant en què manifesti que compleix les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les obligacions establertes en el punt 6 d'aquesta convocatòria.

10. Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades.

11. Guió de projecte de la modalitat sol·licitada, consistent en una memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo, on també s'especifiqui de manera detallada i temporitzada l'activitat objecte de la subvenció.

12. Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques.

13. Una declaració responsable o l'acreditació amb un document bancari que l'entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l'entitat beneficiària, el número d'identificació fiscal i el compte bancari complet.

14. Documentació complementària que es consideri necessària per millorar la informació sobre la viabilitat tècnica i econòmica del projecte presentat, si escau.

15. Comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració, si escau.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 14 de juny al 3 de juliol del 2020

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Tel.: 971178989

(registre.subv@ibdona.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar