P: El material didàctic de les accions formatives estarà disponible en format de llibre electrònic (epub, mobi) per promoure'n l'ús electrònic?
R: El format pdf, que és el que utilitza l'EBAP, és universal, i qualsevol persona el pot convertir al format que sigui més adequat al seu dispositiu.
P: Puc accedir al repositori de material d'un curs si no en som alumne?
R: L'EBAP facilita l'accés al repositori de material als alumnes del curs, i no en prohibeix la distribució però sí la comercialització.
P: Per què ara ja no tenc el meu certificat o diploma en paper? És una mesura definitiva?
R: L'EBAP, a partir de l'any 2012, està aprofitant les noves tecnologies que ajuden a simplificar la tramitació dels documents, i a estalviar recursos materials i personals a l'hora d'expedir certificats i diplomes. Com que és suficient que ens faceu la petició i ens doneu una adreça de correu electrònic vàlida, podreu disposar més aviat del vostre document, sense haver-vos de desplaçar fins aquí per a recollir-lo. Per tot això, consideram que aquesta mesura beneficiarà totes les parts interessades. No obstant això, caldrà abonar les taxes quan així estigui establert.
P: Així i tot, si vull tenir un diploma o un certificat amb la rúbrica i els segells 'de sempre', el puc aconseguir?
R: Sí. No obstant això, sempre estaran subjecte a taxes, que, en qualsevol cas, seran més elevades pels costs de personal i de material.
P: Com puc obtenir el diploma del curs en paper?
R: Per tenir el diploma del curs en paper, heu de seguir les passes següents:
P. En el diploma o certificat no apareix cap signatura gràfica. El document no ha de dur cap segell ni cap rúbrica? És suficient amb la referència que s'hi indica?
R: El document signat de manera digital no necessita cap tipus de segell o rúbrica gràfica, ja que l'adreça web indicada en el marge (del tipus https://www.caib.es/pfuncionafront/moduls/signatura/index.jsp?type=xx&id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx=) conté la informació de l'arxiu i, precisament, aquesta signatura digital i verificable dóna equivalència a un document rubricat i segellat.
P: Puc imprimir aquest document tantes vegades com vulgui?
R: Podeu fer-ne tantes impressions com vulgueu. El certificat pròpiament dit és l'arxiu en PDF que heu descarregat des de l'enllaç que us hem facilitat.
P: Jo no tenc connexió a Internet a casa, ni adreça de correu electrònic. Com ho puc fer?
R: Si sou funcionari o funcionària de la CAIB, teniu correu electrònic. Si no sou funcionari o funcionària de la CAIB, haureu d'habilitar un compte de correu electrònic. Quant a la connexió, hi ha diverses opcions per a connectar-se sense tenir Internet a casa. En qualsevol cas, el certificat o diploma sempre es pot sol·licitar en paper.
P: Aquests tipus de documents, també estan sotmesos al pagament d'una taxa?
R: Finalitzat el curs, s'emetrà automàticament i gratuïtament el diploma acreditatiu de l'activitat formativa; les altres còpies o duplicats estaran subjectes a la Llei de taxes de la Comunitat Autònoma.
P: Vaig assistir a un curs anterior a la posada en marxa de la signatura digital. El meu diploma serà en paper?
R: Si no teniu el diploma corresponent, o no el vàreu demanar en el seu moment (el mes de gener de 2012 l'EBAP va deixar d'emetre els diplomes d'ofici), el vostre document serà en format de signatura digital.
P. Som policia local, puc fer cursos de FC?
R. En principi no, perquè els policies locals ja tenen el seu pla de formació específic a l'EBAP, que és el Pla de Formació en Seguretat i Emergències de Personal Policial i d'Emergències.
P. Quan em puc inscriure a les accions formatives de l’EBAP?
Clicau aquí per veure les modalitats d'inscripció als cursos de l'EBAP
P. Quina és l’oferta formativa actual?
R. Podeu consultar l’oferta dels cursos clicant sobre el nom de l'illa:
P. A qui s’adrecen aquests cursos?
R. A totes les persones que acreditin una discapacitat igual o superior al 33 % (física, psíquica o sensorial, segons l’acció formativa) i que tenguin interès a formar-se per poder accedir a l’Administració pública.
P. En què consisteixen els cursos FIOP?
R. Actualment es duen a terme dues modalitats formatives:
P. Què significa la sigla FIOP?
R. La sigla FIOP fa referència als projectes per a la Formació i la Integració a l’Ocupació de Persones amb discapacitat (FIOP).
D’altra banda, la sigla FIOP-DIM fa referència als projectes per a la Formació i la Integració a l’Ocupació de Persones amb Discapacitats Mitjanes, amb sordesa profunda i discapacitat intel·lectual lleugera o límit.
P. Aquests cursos, tenen cap cost per als alumnes?
R. No, són gratuïts.
P. Un cop acabats els cursos, quina acreditació s’obté?
R. Un certificat d’aprofitament que acredita el total d’hores cursades i els corresponents crèdits valorables com a formació dins l’Administració pública.
P. Quina és la finalitat dels cursos?
R. Aconseguir una bona formació teòricopràctica per a facilitar l’accés a l’Administració pública de les persones amb discapacitat.
P. Com es fa la inscripció?
R. L’EBAP publica a la seva pàgina web la convocatòria d’aquests cursos, en la qual s’indica el termini de presentació de sol·licituds i els requisits que han de complir les persones que s’hi vulguin inscriure.
Per a veure les instruccions de matriculació per Internet, clicau aquí.
P. Les persones interessades en aquests cursos, com es poden assabentar de la publicació de l’oferta formativa?
R. Quan s’aprova el Pla de Formació del FIOP, es publica en el BOIB i també a la pàgina web de l’EBAP. Per tant, les persones interessades poden anar consultant la pàgina web de l’EBAP per a informar-se dels cursos.
P. Quins són els requisits per a accedir a les accions formatives del projecte FIOP?
R. Els requisits de les persones interessades són els següents:
— Per a la formació d’integració inicial:
a) Discapacitat igual o superior al 33 % (física, psíquica o sensorial, segons l’acció formativa).
b) Lectoescriptura adquirida.
c) Autonomia personal.
— Per als cursos de reciclatge:
a) Ser exalumne dels projectes FIOP.
Si resten places vacants en aquests cursos, l’EBAP pot fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no han participat en cap edició del FIOP i que compleixin els requisits següents:
a) Discapacitat igual o superior al 33 % (física, psíquica o sensorial, segons l’acció formativa).
b) Lectoescriptura adquirida.
c) Autonomia personal.
P: Quin dia i a quina hora he d’assistir a la prova?
R: Les persones seleccionades tenen assignat un torn, comunicat prèviament per correu electrònic.
P: Quines són les característiques de la prova «Igualtat d’oportunitats i prevenció de la violència de gènere»?
R: La prova constarà de quatre parts: una primera de preguntes tipus test; una segona de preguntes contextualitzades; una tercera de desenvolupament, i una quarta que constarà d’un cas pràctic. Tindrà una durada de 120 minuts.
P: Quines són les característiques de la prova «La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Aspectes claus per a la seva aplicació»?
R: La prova constarà de dues parts: una primera de preguntes tipus test i una segona de preguntes contextualitzades sobre un cas pràctic.Tindrà una durada de 60 minuts.
P: Podré realitzar la prova si em present tard a l'aula?
R: No. Cada participant té un dia i una hora assignats. Us recomenam arribar amb antelació suficient, tenint en compte que abans d'accedir a l'aula heu de passar pel control de seguretat.
P. Com funcionen el Programa d'Autoformació i el Programa de Certificació de Coneixements?
Vegeu l'esquema
P: Quines són les característiques de la prova «Processador de texts LibreOffice (nivell inicial)»?
R: La prova consisteix en realitzar correctament una tasca que aglutina diverses instruccions. Cada ítem de la tasca té associat una puntuació concreta. Així, cada ítem és independent respecte dels altres.
A l'inici, hem d'obrir l'arxiu lliurat, aplicar la configuració especificada en el document i, finalment, pujar l'arxiu resultant, en el lloc adient. La prova tindrà una durada de 60 minuts.
P: Com puc accedir al material d'estudi?
R: El material sempre està disponible al web: https://ebapenobert.caib.es/
P: Si no puc assistir a la prova, he de renunciar-hi formalment?
R: Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir a les proves. Si no s’hi pot assistir, s’ha de comunicar per escrit a l’adreça electrònica: formaciogeneral@ebap.caib.es o al número de fax 971 17 63 19, com a mínim, 5 dies hàbils abans que comencin.
P: Tindré algun tipus de penalització si no present la meva renúncia dins el termini establert?
R: El fet de no renunciar a les proves dins el termini fixat i de no comunicar la incapacitat laboral suposa no tenir dret a participar en les proves que es convoquin durant un any natural.
P: L’EBAP em certificarà l’activitat formativa si super la prova?
R: L’EBAP expedirà els certificats d’aprofitament a les persones que superin les PCC amb una nota mínima de 6 punts sobre 10. Així mateix, els certificats d’aprofitament s’inclouran directament en l’expedient personal del Portal del Serveis al Personal, si escau.
Els resultats de les PCC es comunicaran individualment per correu electrònic.